Reklama

Twórcy Minecrafta odpowiadają na najważniejsze pytania związane z aktualizacją gór oraz jaskiń

Minecraft

Reklama

Twórcy Minecrafta odpowiedzieli na sporo pytań dotyczących generatora mapy, który trafi do gry w wersji 1.18.


Pierwsza część aktualizacji gór oraz jaskiń w końcu została oddana w ręce graczy. Społeczność może znaleźć w niej wiele zupełnie nowych bloków, mobów, a niektóre z nich dodają do gry również pewne mechanizmy, jak na przykład Glow Squid i jego świecący atrament.

Ze względu na przesunięcie dodania nowych gór oraz jaskiń zrodziło się wiele pytań dotyczących zarówno wersji 1.17, jak i 1.18. Twórcy postanowili odpowiedzieć na te pojawiające się najczęściej.

Q&A związane z Caves & Cliffs update

Reklama

Na oficjalnym kanale Minecrafta na portalu Youtube pojawił się film, w którym Alex, będący deweloperem studia Mojang oraz Agnes, znana z poprzednich komunikatów kierowanych do graczy, odpowiadają na poszczególne pytania dotyczące najnowszej oraz kolejnej aktualizacji gry. Jak one brzmiały i w jaki sposób odpowiedzieli na nie pracownicy?

Reklama

Dlaczego wszystko nie zostało wydane jako całość w drugiej części aktualizacji?

Wydanie niektórych nowości w pierwszej części aktualizacji pozwala nam nie tylko skupić się na tym, co jeszcze wymaga pracy, ale i pomaga w realizowaniu celu, jakim jest udostępnienie wszystkiego graczom tak wcześnie, jak to możliwe, abyśmy mogli uzyskać feedback.

Co jest Twoją ulubioną nowością z pierwszej części aktualizacji?

Agnes: Kiedy gram w Minecrafta, bardzo lubię opowiadać historie o swoim świecie gry. Miedź jest świetnym uzupełnieniem, ponieważ dodaje historię ze względu na zaimplementowany proces utleniania. Po takim domu widać, że stoi tu od bardzo dawna, co bardzo mnie inspiruje do moich historii.

Alex: Jestem zapalonym narciarzem, uwielbiam wędrować po górach i jeździć na nartach, więc moją ulubioną nowością bez wątpienia będzie sypki śnieg, który w końcu wprowadza wspinaczkę górską do Minecrafta.

Jak będą wyglądały wersje gry w przypadku pierwszej, a jak w przypadku drugiej części?

Część pierwsza to 1.17, a część druga to 1.18. Powodem, dla którego nadaliśmy im numery pełnych wersji, jest to, że zarówno jedna, jak i druga część zawierają sporo istotnych nowości. 

Jak w drugiej części aktualizacji będą działały biomy? Czy zostaną dodane biomy 3D?

Tak. W drugiej części aktualizacji do gry trafią biomy 3D, a jednym z przykładów są bujne jaskinie, które znajdują się pod innymi biomami pod powierzchnią ziemi. Nie zdecydowaliśmy jeszcze, jaki będą miały kształt i w jakiej formie zostaną zaimplementowane.

Jak działa generator gór z drugiej części?

Generator gór z drugiej części będzie rozszerzeniem aktualnego generatora świata. Jeśli przyjrzeć się temu, jak wyglądają wzgórza w prawdziwym świecie, można wyróżnić ich dwa rodzaje. Pierwszym z nich będzie typ pagórkowaty, który ma bardzo spiczaste szczyty gór. Przykładami zaś mogą być góra Fuji lub Kilimandżaro.

Drugi typ może być nieco łagodniejszy, a jego klasycznym przykładem może być Matterhorn. Tak więc trudna część polegała na czerpaniu z mojego doświadczenia w odkrywaniu gór, próbując odtworzyć to pełne przygód uczucie w Minecrafcie, ale nadal zachować czysty świat Minecrafta.

Aktualizacja Caves & Cliffs daje odczucie, że Minecraft jest coraz bardziej złożony. Czy jest to zamierzona decyzja?

To ekscytujące pytanie. Caves and Cliffs to duży update, który dodaje sporo nowych mobów, bloków, środowisk i mechanik, ale czujemy, że zachowujemy piękną prostotę Minecrafta. To naprawdę ważne i sporo myśleliśmy o tym, które rzeczy są najważniejsze, aby Minecraft pozostał tą samą grą, a jego gracze mogli przez długi czas cieszyć się z gry.

Doszliśmy do tego, że istotnym elementem jest prostota rozgrywki i to, jak prosto można przyswoić sobie podstawowe mechaniki gry i dzięki temu szybko pokochać Minecrafta. W momencie, kiedy gracz poznaje wszystkie bardziej skomplikowane rzeczy, uświadamia sobie, że składają się one przeważnie z kilku prostszych mechanik. Prostota tyczy się również elementów wizualnych, które jednak są na swój sposób piękne. Chcemy mieć pewność, że zapowiedziane jaskinie i wzgórza wpasują się w to środowisko mimo tak wielu wariantów i sporego kontrastu.

Jak będą wyglądały granice światów, które zostaną zaktualizowane do wersji 1.18?

Dla nas bardzo ważne jest, abyście mogli grać na swoich światach przez wiele lat. Staramy się je szanować i jest to uwzględnione również w tym przypadku. Pracujemy nad mieszaniem się mapy, więc podczas aktualizacji do wersji 1.18 połączymy stary i nowy generator.

Widziałam, jak to wygląda i myślę, że działa to naprawdę dobrze. Istotne dla nas jest to, co zbudujecie i uważamy, że nie powinniśmy tego niszczyć. Nie będziemy zmieniać niczego w odwiedzonych fragmentach mapy, jednak, aby wszystko wyglądało gładko, możemy nieco zmodyfikować obszary, które były widoczne.

Czy w wersji 1.18 dalej będzie można kopać gałęziowe tunele w celu poszukiwania surowców?

Tak, to był nasz wyraźny cel od samego początku. Chcemy również dodać więcej strategii kopania i eksploracji gałęzi bez unieważnienia starych.

Czy podział aktualizacji jaskiń i gór będzie miał wpływ na zawartość dodawaną w przyszłości?

Oczywiście poświęcimy dużo czasu i energii na finalizację jaskiń i klifów oraz upewnienie się, że możemy wydać pierwszą i drugą część w dobrej jakości. Tak naprawdę mamy też pewne plany dotyczące tego, co stanie się po jaskiniach i klifach, co jest bardzo ekscytujące. Plan jest taki, że ogłosimy to w czasie Minecraft Live 2021. Nie zdradzimy teraz więcej, ale mamy nadzieję, że jesteście tak samo podekscytowani jak my!

Reklama

Bądź na biężąco zaobserwuj oraz dołącz do naszej społeczności.

Nie przegap najważniejszych wiadomości i śledź nas na X.

Czytaj więcej
Reklama
Reklama