BMW zmieniło logo samochodów Audi i Mercedes. Jakim cudem?
BMW zrobiło coś, czego raczej nikt się nie spodziewał. Ta akcja pewnie przejdzie do historii.
W czerwcu 2016 roku BMW postanowiło udostępnić na dwa miesiące bramkę wjazdową na autostradę M11 prowadzącą z Moskowy do St. Petersburga swoim kierowcom całkowicie za darmo.
Weryfikacja kierowców byle niezwykle prosta. Przed bramką stała fotobudka, która robiła zdjęcie i gdy rozpoznała logo samochodu, otwierał się szlaban. Wszystkie opłaty za przejazd ponosiła firma. To jednak nie wszystko, marketingowcy nie byliby sobą, gdyby nie zażartowali sobie z konkurencji.
To jeszcze nie był koniec
Drugim punktem akcji było zagranie na nosie konkurencji i tym samym sprawdzenie, jak daleko może to pójść. BMW udostępniło do wydruku loga pojazdów innych firm jak Audi czy koło Volvo tylko, że z lekką zmianą.
Dzięki udostępnionym nagraniom z kamer BWM wygenerowało sobie przeogromne zainteresowanie. I to zarówno w Rosji, jak i na całym świecie. Takim sposobem firma na dwa miesiące – można powiedzieć – przejęła Rosję.
Można by było pomyśleć, że wymyślono już wszystko. Czasami jednak marketingowcy wciąż potrafią wykazać się pomysłem, który wybije markę jeszcze bardziej, choć i tak jest już gigantem na całym świecie.