Normalnie macie tę funkcję w BMW, ale musicie zapłacić, by z niej korzystać
To jest właśnie problem, jaki mają obecnie właściciele nowych aut. I to jest czynnik, który często w ogóle decyduje o zakupie danej marki.
Nie dotyczy to tylko Tesli, choć oczywiście w tej marce najwięcej się o tym mówi. Wiadomo, można to podpiąć pod narzekanie na elektryki etc. Tymczasem w innych markach jest podobnie, o czym ludzie zdają się nie wiedzieć.
Dzisiaj, jeżeli chcecie kupić takie BMW, to do normalnej, podstawowej ceny musicie doliczyć różnego rodzaju pakiety. Często te pakiety są płatne jednorazowo, ale za niektóre normalnie jest miesięczny abonament.
Jak to wygląda w BMW
Nexos, jeden z polskich streamerów pokazał, jak wygląda sytuacja z BMW i tak podstawowa rzecz, jak aktywny tempomat. W wielu samochodach z tych starszych roczników jest to opcja wręcz standardowa. W nowych BMW trzeba za to osobno płacić.
Powalone? Niby tak, niby nie. Te jednorazowe opłaty można traktować jak kiedyś po prostu opcje. Fakt, kiedyś można było kupić przykładowo całą kierownicę z konkretnymi przyciskami i manetkami, które same uruchamiały niedostępne systemy. Teraz takie BMW zabezpieczyło się systemowo.
X: https://x.com/LiveNexos/status/1801270537382994193
Tutaj jednak chodzi też o miesięczny abonament. Działa to tak samo, jak w Tesli. Normalnie co miesiąc płacicie za wybrane rzeczy.