Te auta psują się już po kilku latach. Nowy niemiecki ranking
Nowy niemiecki ranking psujących się samochodów. Co tym razem trafiło na listę?
Organizacja zajmująca się m.in. przeprowadzaniem obowiązkowych badań technicznych u naszych zachodnich sąsiadów postanowiła podzielić się ciekawymi wynikami raportów.
Na podstawie danych z 10 milionów przeglądów ustalono, jakie samochody w poszczególnych przedziałach wiekowych odznaczyły się najmniejszym odsetkiem poważnych usterek.
Te modele trafiły na listę
Te samochody odznaczyły się najmniejszą ilością poważnych usterek w danym przedziale czasowym:
- Auta od 2 do 3 lat:
- Honda Jazz – 2,4%
- VW Golf Sportsvan – 2,3%
- Audi Q2 – 2,6%
- Auta od 4 do 5 lat:
- Porsche 911 Carrera – 3,1%
- VW Golf Sportsvan – 3,6%
- VW T-Roc – 4,0%
- Auta od 6 do 7 lat:
- Porsche 911 Carrera – 3,1%
- VW T-Roc – 6,0%
- Mazda CX-3 – 6,6%
- Auta od 8 do 9 lat:
- Porsche 911 Carrera – 4,0%
- VW Golf Sportsvan – 10,0%
- Mazda 2 – 10,6%
- Auta od 10 do 11 lat:
- Porsche 911 Carrera – 5,6%
- Mercedes Klasy A – 14,7%
- Mercedes Klasy B – 14,8%
- Auta od 12 do 13 lat:
- Porsche 911 Carrera – 7,9%
- Mitsubishi ASX – 19,6%
- VW Golf Plus – 20,6%
Te samochody odznaczyły największą ilością poważnych usterek w danym przedziale czasowym:
- Auta od 2 do 3 lat:
- Tesla Model 3 – 14,2%
- Ford Mondeo – 13,2%
- Skoda Scala – 11,8%
- Auta od 4 do 5 lat:
- Tesla Model 3 – 19,7%
- VW Sharan – 17,7%
- BMW serii 5/6 – 17,7%
- Auta od 6 do 7 lat:
- Dacia Dokker – 26,5%.
- Dacia Duster – 24,3%
- BMW serii 5/6 – 23,6%
- Auta od 8 do 9 lat:
- Dacia Dokker – 30,9%
- Dacia Duster – 29,7%
- Dacia Sandero – 28,6%
- Auta od 10 do 11 lat:
- Dacia Logan – 39,6%
- Dacia Duster – 34,1%
- Renault Twingo – 33,0%
- Auta od 12 do 13 lat:
- Renault Twingo – 41,5%
- Dacia Logan – 39,8%
- Renault Clio – 41,0%
Warto zaznaczyć, że dane są zbierane ze stacji kontroli pojazdów, a nie od mechaników. Wiadome jest, że raczej każdy jeździ na stację diagnostyczną sprawnym samochodem i stara się najpierw naprawić widoczne usterki. W związku z tym warto nałożyć na to poprawkę.