Reklama

Te auta psują się już po kilku latach. Nowy niemiecki ranking

Motoryzacja

Reklama

Nowy niemiecki ranking psujących się samochodów. Co tym razem trafiło na listę?


Organizacja zajmująca się m.in. przeprowadzaniem obowiązkowych badań technicznych u naszych zachodnich sąsiadów postanowiła podzielić się ciekawymi wynikami raportów.

Na podstawie danych z 10 milionów przeglądów ustalono, jakie samochody w poszczególnych przedziałach wiekowych odznaczyły się najmniejszym odsetkiem poważnych usterek.

Te modele trafiły na listę

Reklama

Te samochody odznaczyły się najmniejszą ilością poważnych usterek w danym przedziale czasowym:

Reklama
  • Auta od 2 do 3 lat:
    • Honda Jazz – 2,4%
    • VW Golf Sportsvan – 2,3%
    • Audi Q2 – 2,6%
  • Auta od 4 do 5 lat:
    • Porsche 911 Carrera – 3,1%
    • VW Golf Sportsvan – 3,6%
    • VW T-Roc – 4,0%
  • Auta od 6 do 7 lat:
    • Porsche 911 Carrera – 3,1%
    • VW T-Roc – 6,0%
    • Mazda CX-3 – 6,6%
  • Auta od 8 do 9 lat:
    • Porsche 911 Carrera – 4,0%
    • VW Golf Sportsvan – 10,0%
    • Mazda 2 – 10,6%
  • Auta od 10 do 11 lat:
    • Porsche 911 Carrera – 5,6%
    • Mercedes Klasy A – 14,7%
    • Mercedes Klasy B – 14,8%
  • Auta od 12 do 13 lat:
    • Porsche 911 Carrera – 7,9%
    • Mitsubishi ASX – 19,6%
    • VW Golf Plus – 20,6%

Te samochody odznaczyły największą ilością poważnych usterek w danym przedziale czasowym:

  • Auta od 2 do 3 lat:
    • Tesla Model 3 – 14,2%
    • Ford Mondeo – 13,2%
    • Skoda Scala – 11,8%
  • Auta od 4 do 5 lat:
    • Tesla Model 3 – 19,7%
    • VW Sharan – 17,7%
    • BMW serii 5/6 – 17,7%
  • Auta od 6 do 7 lat:
    • Dacia Dokker – 26,5%.
    • Dacia Duster – 24,3%
    • BMW serii 5/6 – 23,6%
  • Auta od 8 do 9 lat:
    • Dacia Dokker – 30,9%
    • Dacia Duster – 29,7%
    • Dacia Sandero – 28,6%
  • Auta od 10 do 11 lat:
    • Dacia Logan – 39,6%
    • Dacia Duster – 34,1%
    • Renault Twingo – 33,0%
  • Auta od 12 do 13 lat:
    • Renault Twingo – 41,5%
    • Dacia Logan – 39,8%
    • Renault Clio – 41,0%

Warto zaznaczyć, że dane są zbierane ze stacji kontroli pojazdów, a nie od mechaników. Wiadome jest, że raczej każdy jeździ na stację diagnostyczną sprawnym samochodem i stara się najpierw naprawić widoczne usterki. W związku z tym warto nałożyć na to poprawkę.

Reklama

Bądź na biężąco zaobserwuj oraz dołącz do naszej społeczności.

Nie przegap najważniejszych wiadomości i śledź nas na X.

Czytaj więcej