w

Aktualizacja Overwatch 10.12.2019 przynosi ogromne zmiany balansu i nowości w grze

Dzisiaj oprócz wydarzenia sezonowego, na główne serwery Overwatch wszedł również patch z masą zmian balansu.


Dzisiejszego dnia społeczność Overwatch może mówić o dwóch daniach głównych. Jedną jest nowy event, drugą natomiast duża aktualizacja balansu.

Oprócz balansu, Blizzard udostępnia również nowe funkcje, które powinny uprzyjemnić oczekiwanie na grę.

Nowa funkcja: W poczelani

Wraz z bieżącą aktualizacją usuwamy aktualny format „Potyczki” jako funkcji umożliwiającej toczenie niezobowiązujących walk w oczekiwaniu na początek meczu. Zastępuje ją nowa opcja „W poczekalni”.

Gracze oczekujący w kolejce będą teraz mogli wybrać, czy chcą dołączyć do jednego z następujących trybów gry:

  • Obszar treningowy – teraz dostępny dla grup
  • Potyczka – toczcie niezobowiązujące bitwy z innymi graczami bez śledzenia wyników
  • Deathmatch – zmagajcie się o jak najwyższe miejsce na tablicy wyników
  • Gra dowolna – wybierzcie grę dowolną z przeglądarki lub stwórzcie własny tryb gry
  • Uwaga: gra dowolna będzie musiała posiadać dostępne nowe ustawienie „Allow players who are matchmaking”, aby można ją było wybrać.

Wszystkie tryby gry dostępne w ramach funkcji „W poczekalni” są opcjonalne. Mogą do nich wejść zarówno pojedynczy gracze, jak i cała grupa, ale tylko dowódca ekipy może zdecydować, który tryb zostanie wybrany.

Zmiany Warsztatu

  • Gry dowolne – tryb obszaru treningowego
  • Nowe wartości w Warsztacie
    • Tryb gry
    • Bieżący tryb gry
  • Nowe ustawienia Warsztatu
    • Opcja „Allow players who are matchmaking”: umożliwia graczom oczekującym na start meczu udział w utworzonej grze dowolnej.

Aktualizacje bohaterów

Ogólne

  • Zwiększono redukcję obrażeń pancerza z 3 do 5.

Orisa

Ogólne

  • Zwiększono podstawowy pancerz z 200 do 250.

Miotacz Fuzyjny

  • Zmniejszono ograniczenie szybkości ruchu z 30% do 20%.

Bariera Ochronna

  • Zmniejszono zdrowie z 900 do 600 pkt.

Umocnienie

  • Skrócono czas odnowienia z 10 do 8 sek.

Sigma

Eksperymentalna Bariera

  • Zmniejszono zdrowie z 1500 do 900 pkt.
  • Zmniejszono tempo regeneracji zdrowia Bariery ze 150 do 120 pkt. na sekundę.

Chwyt Kinetyczny

  • Skrócono czas odnowienia z 13 do 10 sek.
  • Zwiększono stosunek przyrostu pancerza do obrażeń z 40% do 60%.

Reinhardt

Pole Osłonowe

  • Zmniejszono zdrowie z 2000 do 1600 pkt.
  • Zmniejszono ograniczenie szybkości ruchu z 50% do 25%.

Niezłomność (Zdolność pasywna)

  • Zwiększono odporność na odrzucenie z 30% do 50%.

Komentarz twórców: Powyższe zmiany wprowadzone dla pancerza oraz dla Orisy, Sigmy i Reinhardta mają na celu skrócenie czasu, jaki gracze poświęcają na niszczenie barier przy jednoczesnym wzmacnianiu poszczególnych bohaterów w innych aspektach rozgrywki. Jest to znacząca zmiana dla tempa rozgrywki i będziemy się bacznie przyglądać tym postaciom, aby mieć pewność, że ich wpływ na przebieg meczu w roli tanków pozostaje znaczący.

Moira

Biotyczny Chwyt

  • Zmniejszono skuteczność leczenia z 4 do 3,25 (z 80 do 65 pkt. na sekundę).

Komentarz twórców: Główna zdolność lecząca Moiry okazała się zbyt potężna – głównie ze względu na fakt, że może ona działać na wiele celów.

D.Va

Matryca Obronna

  • Skrócono czas odnowienia z 2 do 1,5 sek.

Komentarz twórców: Po wprowadzeniu blokady ról możemy dodatkowo zwiększyć znaczenie D.Vy na polu bitwy w roli tanka. Postanowiliśmy zatem częściowo cofnąć poprzednią zmianę, która wydłużała czas odnowienia Matrycy Obronnej.

Trupia Wdowa

Kotwiczka

  • Wydłużono czas odnowienia z 10 do 12 sek.

Komentarz twórców: Działanie barier jest teraz krótsze, dlatego Trupia Wdowa może być skuteczniejsza na dużych dystansach. Zmiana ta ogranicza jej mobilność, by przeciwnicy nadal mogli stawiać jej czoła.

Torbjörn

Dopancerzenie

  • Skrócono czas odnowienia z 12 do 10 sek.

Komentarz twórców: Torbjörn słabiej sobie radzi podczas przedłużających się starć drużynowych w przypadkach, kiedy jego wieżyczka została wyeliminowana, a Dopancerzenie zostało wykorzystane. Dzięki tej zmianie Torbjörn będzie mógł częściej używać Dopancerzenia.

Genji

Shuriken

  • Zwiększono liczbę pocisków z 24 do 30.

Komentarz twórców: Ponieważ przeciętna przeżywalność bohaterów wzrosła z czasem, Genji może mieć trudności z eliminacją celów. Częściowe usunięcie jego ograniczeń dotyczących amunicji powinno go nieco wzmocnić.

Zaria

Działko Cząsteczkowe (tryb alternatywny)

  • Zwiększono promień eksplozji z 2 do 2,5 metra.
  • Zmniejszono koszt z 25 do 20 pocisków.

Komentarz twórców: Ogólne możliwości ofensywne Zarii są zadowalające, ale jej atak alternatywny sprawiał wrażenie zbyt słabego po wprowadzeniu ostatniej transzy zmian.

Poprawki błędow

Ogólne

  • Tryb rozróżniania barw – Naprawiono błąd, który powodował, że modele objęte działaniem infrawizji były wyblakłe, jeśli został wybrany kolor inny niż czerwony.
  • Warsztat – Naprawiono błąd, który powodował, że nazwy map i rozwijane menu były nieprawidłowo wyświetlane.
  • Warsztat – Naprawiono błąd, który uniemożliwiał wykrycie D.Vy przez funkcję „Player Died”.
  • Gry dowolne – zmieniono nazwę trybu Szturm/Eskorta na Hybryda
  • Naprawiono błąd, który mógł powodować, że bohaterowie dysponujący regeneracją zdrowia lub osłon nie otrzymywali pełnych obrażeń, kiedy dysponowali pełnym zdrowiem.
  • Różne zdolności bohaterów (np. Wieżyczki Symmetry, Hak Wieprza, Akrecja Sigmy, Stać! Orisy itp.) będą teraz respektować siatki kolizji automatów i innych tego typu dekoracji.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że opcja „Precyzyjne dane wejściowe myszy” wywoływała niespójne działanie kucania.

Mapy

  • Czarny Las (1 na 1) – Naprawiono błąd, który umożliwiał Żniwiarzowi wykonanie Kroku w Cień przez możliwe do zniszczenia drzwi.

Bohaterowie

Pięść Zagłady

  • Domyślny okrąg jest teraz ukryty podczas korzystania z zaawansowanych ustawień wskaźnika celownika.
  • Naprawiono błąd, który czasem uniemożliwiał odtwarzanie efektu dźwiękowego zdolności Podbródkowy.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że Fala Sejsmiczna mogła lądować na głowie przeciwnika podczas gry w trybach FFA (każdy na każdego).

Złomiarz

  • Naprawiono błąd, który powodował, że granaty Złomiarza nie wybuchały, jeśli staczały się powoli po stromych pochyłościach.
  • Orisa
  • Naprawiono błąd, który powodował, że pocisk zdolności Stać! mógł w perspektywie trzecioosobowej być wyświetlany jako przenikający przez podłoże.

Wieprzu

  • Naprawiono błąd, który uniemożliwiał zadawanie obrażeń wieżyczkom i barierom przez hak Wieprza.

Trupia Wdowa

  • Wyłączenie opcji „Zbliżenie (Wł./Wył.)” dla Trupiej Wdowy podczas korzystania ze zbliżenia nie powoduje już zablokowania widoku przybliżonego.