Łaska w Overwatch otrzymała ukrytego nerfa
Gracze Overwatch odkryli, że Łaska została osłabiona wraz z najnowszą aktualizacją.
Blizzard czasem zmienia coś zupełnie bez informowania o tym graczy. Niekiedy są to błędy, innym razem jest to robione specjalnie. Jak jest w tym przypadku? Dowiemy się zapewne za kilka dni.
W każdym razie, obecnie Łaska rzeczywiście jest osłabiona i osoby grające nią na co dzień zapewne zauważyły, że coś jest nie tak.
Wzmacnianie obrażeń osłabione
Jeden z użytkowników reddita o nicku Lightning_Laxus zwrócił uwagę na fakt, że umiejętność wzmacniania obrażeń została osłabiona. W jej poprzedniej wersji, Łaska otrzymywała równowartość 30% zadanych obrażeń przez osobę wzmacnianą.
Przykładowo, jeżeli wzmacniany Lucio zrzuci z mapy Wieprza, to Wy dostajecie 30% HP Wieprza jako naładowanie umiejętności specjalnej.
Teraz najwyraźniej zostało to zmienione. Jeżeli Lucio zrzuci kogoś z mapy, otrzymujecie naładowanie pochodzące jedynie z obrażeń fali dźwiękowej. Zestawiając to z jednym strzałem wzmacnianej Wdowy w jakąś postać – nie dostajecie nic. W przypadku strzałów McCree, Łaska otrzymuje naładowanie tylko z dwóch pierwszych pocisków.
Jeżeli Fara wykończy kogoś ostatnim strzałem, nie dostajecie nic, bo nie braliście udziału w eliminacji – gdyż obrażenia rakiety bez wzmacniania były wystarczające do likwidacji.
To naprawdę duża i niespodziewana zmiana
Trudno powiedzieć, dlaczego Blizzard postanowił tak nakombinować. Niektóre z opisywanych zmian przez Lightning_Laxus wydają się dziwne i niezrozumiałe. To daje nadzieje, że może jest to błąd.
Jeżeli nie, to jedynym sensownym wyjaśnieniem zdaje się być balans postaci w określony sposób – jeżeli postać, którą wzmacniamy na wystarczająco dużo obrażeń do zlikwidowania kogoś sama, to nasze wzmocnienie nie jest zaliczane. Zupełnie, jakby go nie było.