Nowa aktualizacja Overwatch zmienia 6 postaci. Nowy sezon rankingowy przełożony
Oprócz wczorajszych zmian w kilku postaciach Blizzard podjął próbę uruchomienia kolejnego sezonu rankingowego. Niestety się nie udało.
Eksperymenty nadal robią w zasadzie za zamiennik PSTb (Publiczny Serwer Testowy), więc można się spodziewać, że opisywane buffy i nerfy sześciu postaci finalnie wejdą do Overwatch. Co warto wspomnieć, to rzeczywiście zmian balansu było w 2020 bardzo dużo i widać, że Blizzard nadal chce to kontynuować.
Warto tutaj wspomnieć także o kolejnym sezonie rankingowym. Ten został przełożony ze względu na napotkane problemy techniczne. Wobec tego sezon rankingowy rozpocznie się w przyszły wtorek.
Zmiany w ramach eksperymentów
Genji
Zwiększamy szybkość miotania shurikenów przez Genjiego, aby mógł mieć większy wpływ na rozgrywkę poza swoją superzdolnością, jak również koszt Smoczego Miecza, aby wyrównać zwiększenie zadawanych obrażeń.
- Skrócono czas między atakami z 0,75 do 0,68 sek.
- Zwiększono koszt superzdolności o 15%.
Mei
Jakiś czas temu wprowadziliśmy zmianę, która miała uczynić detekcję kolizji dla Kriostazy Mei spójną z jej Lodową Ścianą. Oznaczało to, że postać nie mogła już być obierana za cel przez sojuszników, kiedy znajdowała się w bloku lodu. Zwiększamy współczynnik leczenia Mei podczas Kriostazy, ponieważ w tym czasie nie może być łatwo uzdrawiana przez sojuszników.
- Zwiększono liczbę punktów życia przywracanych na sekundę z 37,5 do 50.
Fara
Celem dostosowania paliwa Zawiśnięcia Fary jest znalezienie równowagi, która pozwoli postaci w miarę dobrze utrzymywać wysokość przy ostrożnym zarządzaniu paliwem i czasem odnowienia. Jednocześnie nie chcemy umożliwić jej zbyt łatwego wznoszenia się na ekstremalne wysokości, na jakie pozwalają górne granice niektórych map, gdyż może to prowadzić do zmniejszenia interaktywności rozgrywki.
Ogólne:
- Wydłużono tempo odnawiania Zawiśnięcia z 35 do 43.
Żniwiarz
Ostatnie zmiany strzelb Żniwiarza okazały się mniej korzystne, niż zamierzano, więc nieznacznie zwiększamy obrażenia zadawane przez każdy z pocisków.
- Zwiększono obrażenia zadawane przez każdy pocisk z 5,5 do 6 pkt.
Sigma
Poprzednie wydłużenie czasu odnowienia Eksperymentalnej Bariery miało w zamierzeniu otworzyć więcej możliwości kontrowania. Ale być może istnieje wartość, która będzie mniej restrykcyjna dla Sigmy, a mimo to pozwoli nam osiągnąć te same cele.
- Skrócono czas odnowienia z 2,5 do 2 sek.
Zaria
Zaria radziła sobie zbyt dobrze w różnych składach drużynowych, więc zwiększony wskaźnik zużycia energii obniży nieco jej średni poziom energii pomiędzy kolejnymi starciami.
Ogólne:
- Zwiększono zużycie energii z 1,6 do 1,8 pkt. na sekundę.
Zmiany można już testować. Rozgrywane są standardowo w 2-2-2, bowiem jak twierdzi Blizzard „Wykorzystamy system dobierania ról 2-2-2, abyście mogli poczuć, jak zmiany te wpłyną na standardową grę.”