w

Nowa aktualizacja Overwatch zmienia 6 postaci. Nowy sezon rankingowy przełożony

Oprócz wczorajszych zmian w kilku postaciach Blizzard podjął próbę uruchomienia kolejnego sezonu rankingowego. Niestety się nie udało.


Eksperymenty nadal robią w zasadzie za zamiennik PSTb (Publiczny Serwer Testowy), więc można się spodziewać, że opisywane buffy i nerfy sześciu postaci finalnie wejdą do Overwatch. Co warto wspomnieć, to rzeczywiście zmian balansu było w 2020 bardzo dużo i widać, że Blizzard nadal chce to kontynuować.

Warto tutaj wspomnieć także o kolejnym sezonie rankingowym. Ten został przełożony ze względu na napotkane problemy techniczne. Wobec tego sezon rankingowy rozpocznie się w przyszły wtorek.

Zmiany w ramach eksperymentów

Genji

Zwiększamy szybkość miotania shurikenów przez Genjiego, aby mógł mieć większy wpływ na rozgrywkę poza swoją superzdolnością, jak również koszt Smoczego Miecza, aby wyrównać zwiększenie zadawanych obrażeń.

Shuriken
  • Skrócono czas między atakami z 0,75 do 0,68 sek.
Smoczy Miecz
  • Zwiększono koszt superzdolności o 15%.

Mei

Jakiś czas temu wprowadziliśmy zmianę, która miała uczynić detekcję kolizji dla Kriostazy Mei spójną z jej Lodową Ścianą. Oznaczało to, że postać nie mogła już być obierana za cel przez sojuszników, kiedy znajdowała się w bloku lodu. Zwiększamy współczynnik leczenia Mei podczas Kriostazy, ponieważ w tym czasie nie może być łatwo uzdrawiana przez sojuszników.

Kriostaza:

  • Zwiększono liczbę punktów życia przywracanych na sekundę z 37,5 do 50.

Fara

Celem dostosowania paliwa Zawiśnięcia Fary jest znalezienie równowagi, która pozwoli postaci w miarę dobrze utrzymywać wysokość przy ostrożnym zarządzaniu paliwem i czasem odnowienia. Jednocześnie nie chcemy umożliwić jej zbyt łatwego wznoszenia się na ekstremalne wysokości, na jakie pozwalają górne granice niektórych map, gdyż może to prowadzić do zmniejszenia interaktywności rozgrywki.

Ogólne:

  • Wydłużono tempo odnawiania Zawiśnięcia z 35 do 43.

Żniwiarz

Ostatnie zmiany strzelb Żniwiarza okazały się mniej korzystne, niż zamierzano, więc nieznacznie zwiększamy obrażenia zadawane przez każdy z pocisków.

Piekielne Strzelby:
  • Zwiększono obrażenia zadawane przez każdy pocisk z 5,5 do 6 pkt.

Sigma

Poprzednie wydłużenie czasu odnowienia Eksperymentalnej Bariery miało w zamierzeniu otworzyć więcej możliwości kontrowania. Ale być może istnieje wartość, która będzie mniej restrykcyjna dla Sigmy, a mimo to pozwoli nam osiągnąć te same cele.

Eksperymentalna Bariera:
  • Skrócono czas odnowienia z 2,5 do 2 sek.

Zaria

Zaria radziła sobie zbyt dobrze w różnych składach drużynowych, więc zwiększony wskaźnik zużycia energii obniży nieco jej średni poziom energii pomiędzy kolejnymi starciami.

Ogólne:

  • Zwiększono zużycie energii z 1,6 do 1,8 pkt. na sekundę.

Zmiany można już testować. Rozgrywane są standardowo w 2-2-2, bowiem jak twierdzi Blizzard “Wykorzystamy system dobierania ról 2-2-2, abyście mogli poczuć, jak zmiany te wpłyną na standardową grę.”