w

Nowa aktualizacja w Overwatch osłabia Ashe, Sigmę, Burzyciela. Buffa dostaje tylko Hanzo

Do Overwatch wprowadzono nowe eksperymenty. Ponownie Blizzard zajmuje się tylko i wyłącznie balansem.


2020 rok dla Overwatch to przede wszystkim zmiany balansu. Zmniejszona ilość graczy poskutkowała o wiele śmielszymi ruchami Blizzarda w temacie zmian przeliczników i nawet niektórych mechanik.

Ponownie na serwery wprowadzono nowe eksperymenty, które już od jakiegoś czasu są traktowane na równi ze zmianami na PST (Publiczny serwer testowy). Oznacza to tyle, że prawdopodobnie wejdą do gry.

Zmiany w eksperymentach Overwatch

W sumie zmianom ulegają cztery postacie. Tylko jedna z nich doczekała się jednak buffa i jest to Hanzo. Reszta to same nerfy.

Ashe

Ashe zaczęła za bardzo dominować, ponieważ dzięki zwiększeniu obrażeń o 30% mogła likwidować wrogich bohaterów mających 200 pkt. zdrowia jednym strzałem w głowę. Było to dodatkowo uwypuklane przez inne ulepszenia jej broni. Obniżamy maksymalne zadawane przez nią obrażenia, jednocześnie skracając czas odnowienia strzału, aby utrzymać ogólną efektywność zadawanych obrażeń na stosunkowo podobnym poziomie.

Żmija
  • Zmniejszono obrażenia zadawane przy celowaniu z 80 do 75 pkt.
  • Skrócono czas powrotu broni do pozycji wyjściowej po celowaniu z 0,7 do 0,65 sek.

Hanzo

Zmiana tempa atakowania poprawia wyczucie i skuteczność Strzał Burzowych i choć jest niewielka, to sumuje się dla wszystkich 5 strzał.

Strzały Burzowe
  • Skrócono czas powrotu broni do pozycji wyjściowej po oddaniu strzału z 0,3 do 0,25 sek.

Sigma

Wydłużamy czas odnowienia bariery Sigmy, aby wymagała większego zaangażowania podczas jej rozmieszczania i aby zapewnić dodatkowe możliwości kontrowania tej zdolności.

Eksperymentalna Bariera
  • Wydłużono czas odnowienia ponownego wezwania bariery z 1 do 2,5 sek.

Burzyciel

Duża mobilność Burzyciela i potencjalnie bardzo wysoka wytrzymałość osłon zapewniły mu zbyt znaczącą przeżywalność w połączeniu z osłabieniem ogólnych obrażeń i efektów ograniczenia kontroli w grze. Zmniejszamy więc ilość dodatkowych osłon, które postać generuje na każdy cel. Jednak bazowa wartość 100 pkt. osłon zapewniana dzięki tej zdolności pozostanie bez zmian.

Adaptabilne Osłony
  • Zmniejszono wartość osłon na każdy cel ze 100 do 75 pkt.

Społeczność Overwatch w ostatnim czasie zaczęła przykładać mniejszą uwagę do wprowadzanych zmian i trudno się dziwić. Większość z nich to po prostu delikatne nerfy i buffy, zmieniające przeliczniki o bardzo małe wartości, dokładnie tak, jak w przypadku opisywanego wzmocnienia Hanzo. Wszystko to ma jednak swój cel, jakim jest Overwatch 2.