w

UOKiK dorwał się do Orange. Jeśli jesteście klientami, możecie oczekiwać rekompensaty

UOKiK zbadał cennik Orange i zakwestionował niektóre praktyki operatora. Można oczekiwać zwrotu środków?


Jeśli jesteście klientami Orange, może to być dla Was dobra wiadomość. UOKiK zainteresował się opłatami, jakie stosuje znany operator i dowiódł, że niektóre z nich są niezgodne z ustawą o prawach konsumenta.

Dzięki temu część klientów Orange otrzyma rekompensatę za naliczanie opłat w momencie, gdy nie miało się tak dziać. Prezes UOKiK już wydał decyzję o zwroty.

Orange ze zwrotami dla klientów

Chodzi tu dokładnie o dwa cenniki Orange, które badał UOKiK od 2022 roku. Pierwsza sprawa to naliczanie opłat za połączenia z infoliniami Orange i Nju mobile, podczas gdy klient miał wykupiony pakiet darmowych rozmów do sieci komórkowych i stacjonarnych.

Co ciekawe, opłaty nie były pobierane tylko w przypadku rozmowy z konsultantami Orange, ale również za czas oczekiwania na połączenie. Jednak po interwencji UOKiK operator wycofał się z tych opłat.

Druga sprawa miała dotyczyć opłaty w wysokości 49 zł za diagnozę technika przy reklamacjach w Orange. Dziś, tj. 20 września 2023 roku, UOKiK poinformował, że takie praktyki są niezgodne z ustawą o prawach konsumenta i wydał decyzję o zwrotach dla klientów, które musi ponieść Orange.

https://twitter.com/UOKiKgovPL/status/1704422825249964165/photo/1

W takim wypadku UOKiK zachęca klientów do ubieganie się do zwrotu środków za naliczanie opłat za infolinię od 12 marca 2022 roku do 12 marca 2023 roku oraz pobieranie kosztów za usługę serwisową.

DołączObserwuj
Więcej z Różne