Reklama

Dlaczego GTA 6 na starcie może być mniejszą grą, niż wszyscy tego oczekują?

GTA

Reklama

Rockstar zasugerowało, że GTA 6 może być mniejszą grą, niż pierwotnie zakładano. Treść dostępna dla graczy ma być raczej średniej wielkości i ma być zwiększana z czasem. To działanie ma zmniejszyć presję „crunchu” na deweloperach.

Reklama


Choć do premiery GTA 6 jeszcze daleka droga, to według ostatnich doniesień, kolejna odsłona znanej serii jest następnym tytułem na liście wydawniczej Rockstar Games.

Jednak już teraz, deweloperzy sugerują, że na start, gra pod kątem dostępnych treści dla graczy, może być mniejsza od swoich poprzedników.

Jest to działanie, mające na celu zmniejszenie presji przy tzw. crunch time, czyli końcówce projektu, gdzie wszystko trzeba dopiąć na ostatni guzik, a deadline jest już tuż, tuż. Prowadzi to do nadgodzin i ogromnego wysiłku, któremu poddawany jest cały zespół.

Reklama

Idealnym przykładem jest crunch w tygodniu poprzedzającym wydanie Red Dead Redemption 2. Podobno zespół przepracował 100 godzin w ciągu 7 dni.

Dlatego Rockstar chce wprowadzić rozwiązania, które by regulowały takie sytuacje i oczywiście, że nie da się wyeliminować crunch time, ale można go złagodzić. Jednym z pomysłów, jest zmiana w polityce wydawania gier.

To znaczy, zamiast od razu wydawać grę z ogromną ilością treści, można wydać grę z średnią ilością i dodawać co chwilę kolejne rozszerzenia. Model ten znamy z GTA Online i Red Dead Online. Wówczas, deweloperzy będą mieli mniej pracy przy premierze i spowoduje to złagodzenie crunchu.

Reklama

Bądź na biężąco zaobserwuj oraz dołącz do naszej społeczności.

Nie przegap najważniejszych wiadomości i śledź nas na X.

Czytaj więcej
Reklama
Reklama