Cele dla poszczególnych ról z League of Legends w różnych momentach gry
Twórcy wypowiedzieli się o tym, jaki wpływ na grę mają poszczególne role oraz czy każda z nich jest tak samo istotna.
Wielu graczy zadaje sobie pytanie, czy poszczególne role w League of Legends są tak samo istotne w poszczególnych momentach gry. Społeczność zastanawia się, czy Riot ma konkretne plany wobec każdej pozycji i czy chce sprawić, by jedna z nich bardziej liczyła się np. w początkowej fazie gry.
Twórcy wypowiedzieli się w tej sprawie, tłumacząc, jak to działa obecnie i do czego dążą w przyszłości.
Znaczenie ról w League of Legends
Jeden z projektantów gry – Riot Sotere, który jest częścią zespołu odpowiadającego za Summoner’s Rift, opowiedział w dość obszerny sposób o tym, jak ważna jest każda z ról.
Być może nie jest to zaskakujące, ale zdaniem Riotera zachowanie idealnej równowagi w grze nie jest możliwe i choć każda pozycja ma wpływ na wynik meczu, to wszystkie role różnią się od siebie, nie tylko przez budowę mapy, ale także przez wiele innych czynników.
Celem jest, aby każda pozycja sprawiała wrażenie, że może w znaczący sposób wpłynąć na wynik gry. Ze względu na kształt mapy (smoki pojawiają się wcześniej w dolnej alei, Baron pojawia się później w górnej alei, środkowy może wędrować do innych alei itd.) dokładna równowaga we wszystkich momentach gry nie jest czymś, do czego dążymy. W rzeczywistości uważamy, że wyjątkowe krzywe mocy to dobra rzecz. Niewielkie różnice mocy w różnych momentach tworzą szerszy zakres decyzji i elementów strategicznych do rozważenia.
ZOBACZ – Mamy przeciwko grom i historia o szaleństwie dziecka przez LoLa. Zakazy K-POP i inne postulaty
Analogicznie różne pozycje są i powinny być różnie traktowane z powodu atutów, które wnoszą do gry. Wspierający bez wątpienia są słabsi w pojedynkach 1 na 1 od środkowych, ale często zapewniają wizję pola walki, a użyteczność ich zestawów umiejętności staje się krytycznie ważna w miarę upływu gry. Innymi słowy, mają mniejszą bezpośrednią siłę bojową, dlatego dużo ważniejsze są ich atuty strategiczne.
Poza zróżnicowaniem mocy w zależności od pozycji uważamy, że przyrost mocy w trakcie gry jest zdrowym sposobem na zróżnicowanie wrażeń związanych z klasami bohaterów. Na przykład wśród strzelców łatwo jest rozróżnić bohaterów nękających we wczesnej fazie gry (Draven, Caitlyn) i bohaterów hiperskalujących się w późnej fazie gry (Vayne, Kog’Maw). To pomaga graczom wybrać między stylem, który im się podoba, a pasującym do drużyny, którą chcą stworzyć.
Jeśli chodzi o przedsezonowe zmiany przedmiotów dla strzelców, uważamy, że ich krzywa mocy w późnej fazie gry była nieco za ostra. Prowadziło to do sytuacji, w których gry kończyły się, zanim zdążyli oni osiągnąć skok mocy i z niego skorzystać. Zmieniliśmy więc przedmioty dla strzelców, aby umożliwić im wcześniejszy skok mocy, co miało bardziej odpowiadać realiom gry, zamiast dopasowywać ich do innych pozycji. W tym kierunku nastąpiła poprawa, ale nadal zamierzamy utrzymać ich krzywą mocy skierowaną w stronę późnej fazy gry.