Dlaczego Riot tak naprawdę wzmacnia wieże i Barona w LoLu? Jaki efekt uboczny mogą mieć zmiany?
Dlaczego Riot musiał wzmocnić turrety oraz Barona w League of Legends?
Riot podzielił się ze społecznością poprawkami, które mają na celu zwiększenie wytrzymałości wszystkich bohaterów z League of Legends. Postacie otrzymają zdrowie oraz zdrowie, pancerz i odporność na magię na poziom, co w teorii ma sprawić, ze zginięcie od jednego lub dwóch ciosów będzie znacznie rzadszym przypadkiem. Ponadto osłabiona została spora część przedmiotów, która skupia się właśnie na obrażeniach.
W efekcie zwiększenia odporności Riot musiał wprowadzić również wzmocnienia wież oraz Barona Nashora, który jest jednym z głównych celów gry, o który w późniejszych fazach gry walczą zespoły. Dlaczego poprawki musiały zostać wprowadzone?
Takie rzeczy dzieją się w diamencie w LoLu. LeBlanc backdooruje przeciwników i kończy grę, mając 5HP
Riot na temat buffów
Riot poza podzieleniem się ze społecznością LoLa dokładną rozpiską zmian (Opis zmian na patch 12.10 w LoLu. Rewolucyjne zmiany wszystkich postaci. Koniec z one-shotowaniem?), opublikował również obszerny wpis, który wyjaśnia, jak poprawki wpłyną na rozgrywkę.
Poza najistotniejszymi zmianami, które obejmują wzmocnienia wytrzymałości wszystkich postaci, gracze zwrócili uwagę na zwiększone obrażenia wież oraz Barona. Dlaczego projektanci musieli je wzmocnić?
Baron oraz wieże zadawałyby mniejsze obrażenia, gdybyśmy nie zareagowali. Patch zwiększy damage, aby utrzymać jego znaczący poziom.
- Zwiększone obrażenia Barona Nashora
- Obrażenia od ataku: 125 (+8 na minutę) >>> 150 (+10 na minutę)
- Maksymalne obrażenia od ataku: 435 >>> 520
- Obrażenia Void Corruption: 60 (+20% AD) >> 70 (+20% AD)
- Zwiększone obrażenia wieży
- AD Zewnętrzna Wieża: 152-278 >>> 167-391
- AD Wewnętrzna Wieża: 170-305 >>> 187-427
- AD Wieża Inhibitora: 170-305 >>> 187-427
- AD Wieża Nexusu: 150-285 >>> 165-405
Na ten moment tak naprawdę trudno ocenić, jak obrażenia wypadną w praktyce w zestawieniu ze zwiększoną odpornością postaci, jednak niektórzy gracze obawiają się, że zwiększone obrażenia turretów będą bardziej bolesne dla mniej wytrzymałych postaci.
Agresywne zagrania pod wrogim turretem mogą być trudniejsze nie tylko ze względu na większą wytrzymałość przeciwnika, ale również zwiększone obrażenia wieży. Część społeczności uważa, że zwiększona odporność niekoniecznie rekompensuje wymienione trudności.
Warto brać pod uwagę to, że twórcy są świadomi tego, że część bohaterów będzie znacząco odstawała od normy i są gotowi zaimplementować natychmiastowe wzmocnienia bądź osłabienia w micropatchu 12.10b. Aktualizacja 12.10 ma pojawić się na serwerach live już 25 maja, a więc twórcy mają jeszcze nieco czasu na testowanie i weryfikację implementowanych nerfów i buffów.