w

Dlaczego zmiany VFX Nami mogą nie spodobać się mainom tej postaci LoLa? Niebezpośrednie nerfy bohaterki

Gracze uważają, że aktualizacja VFX Nami osłabia bohaterkę. Dlaczego?


Od jakiegoś czasu do League of Legends regularnie trafiają aktualizacje VFX, które nieco odświeżają efekty wizualne oraz dźwiękowe starszej części bohaterów. Tego typu poprawki z reguły są przyjmowane ciepło zwłaszcza przez część społeczności, która jest zainteresowana zmienianą postacią, jednak w przeszłości miały już miejsce sytuacje, w których champion niebezpośrednio był w ten sposób osłabiany.

Za najgłośniejszy przypadek można uznać Caitlyn, która podczas aktualizacji VFX straciła możliwość anulowania swojej animacji podstawowego ataku (Riot pod przykrywką aktualizacji wizualnej znerfił Caitlyn. Całkowicie usunięto tę mechanikę). Mimo że update Nami, któremu można dokładnie przyjrzeć się w innym artykule (Do League of Legends trafi aktualizacja VFX Nami. Jak prezentuje się odświeżona wersja bohaterki?), nie usunie żadnej z mechanik, gracze uważają, że zmiana efektu wizualnego jednego ze skilli znacząco wpłynie na skuteczność bohaterki. Dlaczego?

Co jest nie tak z aktualizowaną Nami?

Aktualizacja Nami, która została zapowiedziana 10 maja, wprowadza wiele zmian w efektach wszystkich zaklęć bohaterki. Najbardziej zauważalną zmianą jest jej superumiejętność – Tidal Wave – której animacja ma teraz dużo ciemniejszy odcień niebieskiego. Ponadto kolory jej W – Ebb and Flow – są żywsze, a sam skill bardziej pasuje do nowych efektów wizualnych.

Mimo że fani Nami są zadowoleni z tego, że ich postać otrzymuje od twórców League of Legends nieco miłości, obawiają się, że bohaterka może stracić na zmianach głównie za sprawą nowej animacji Q – Aqua Prison.

Miejsce, w które wycelowała Nami, jest teraz znacznie lepiej widoczne, a przeciwnicy dzięki temu będą mieli znacznie prostsze zadanie, kiedy będą chcieli uniknąć zdolności.

W sieci pojawiło się wiele komentarzy, które odnoszą się do zmienianego Q bohaterki.

Podobają mi się zmiany (mimo że mogłyby być jeszcze lepsze), ale myślę, że nie spodobają się mainom Nami, ponieważ Q jest o wiele bardziej widoczne niż wcześniej.

W pewnym sensie jest to niebezpośredni nerf bohaterki. Podobało mi się, że wcześniejsza animacja nie pokazywała w tak oczywisty sposób miejsca, w którym wyląduje bańka. Sprawia to, że znacznie trudniej będzie zaskoczyć przeciwnika skillem. Wskaźnik jest teraz ogromnym punktem ostrzegawczym i sprawia, że bańka będzie jeszcze trudniejsza do trafienia.

Być może Riot zauważy liczne komentarze fanów i w jakiś sposób odniesie się do nich. Zmiany Nami mają trafić na serwery live w aktualizacji 12.10, która zostanie wydana 25 maja. Projektanci mają więc jeszcze trochę czasu na dopracowanie zmian VFX.