w

Gracze przerażeni zwiększonymi karami za dodgowanie, narzekają na autofilla w LoLu

Ogromna część osób bardzo negatywnie zareagowała na zwiększanie kary za wyjście z wyboru bohaterów. Graczy niepokoi to tym bardziej, jeśli zwróci się uwagę na problem z autofillowaniem.

Reklama


O tym, że Riot planuje zwiększyć kary za wychodzenie z wyboru bohatera, pisaliśmy około tygodnia temu. Graczom niespecjalnie spodobała się ta informacja, ponieważ do tej pory tego typu wyjścia nie raz uratowały gracza przez niechcianą grą, która była praktycznie przegrana już w lobby.

Zwiększone kary wydają się tym bardziej bolesne, jeśli weźmie się uwagę problem autofillowania, na który społeczność narzeka już od bardzo dawna.

Większe kary za dodge, gdy autofillowane role utrudniają grę

Stosunkowo niewielka ilość graczy lubi być autofillowana na jakąś rolę. Większość woli trafić na linię, na której dobrze się odnajduje, ma tam sprawdzone picki lub po prostu postacie, które lubi. Wymuszona rola często kończy się frustracją lub zakłopotaniem, w najgorszych przypadkach gracz po prostu wypadnie tragicznie i musi zmagać się z krytyką i nierzadko wyzwiskami.

Sprawa nie jest aż taka zła, jeśli trafi się na normalu – często po złej grze przychodzą kolejne i ta gorsza odchodzi w zapomnienie. Gorzej, gdy autofill zniszczy rankeda.

Reklama

Gracze zaczęli zastanawiać się, co będzie gorsze – granie gry, w której np. ADC i support to osoby autofillowane (więc jest duże prawdopodobieństwo, że nie pójdzie im szczególnie dobrze), czy zmierzenie się ze zwiększoną kara za dodge.

Nie pomaga fakt, że autofillowanie często działa w niezrozumiały dla graczy sposób:

Jeden z graczy zauważył, że trafił na grę, w której został autofillowany na jakąś pozycję. Nie byłoby w tym nic nadzwyczajnego, gdyby osoba zajmująca jego domyślą rolę także nie była autofillowana. Historii o tym, jak to ktoś stracił main rolę, by system zajął ją autofillem od kogoś innego jest naprawdę dużo.

Gracze też opisywali sytuacje, gdy w promo zdarzało im się mieć całego autofillowanego bota, podczas gdy ten musiał zmierzyć się na jakieś duo mainów dolnej alei.

Reklama

ZOBACZ – Riot oficjalnie banuje kupione konta do Valorant. Zapowiada dalszą walkę z botami

Gracze nie kryją swojego rozgoryczenia. Niektórzy opisali swoje odczucia bardzo dosłownie:

Jak zwykle nic nie działa w tej grze. Wszystko jest pomieszane i dodane bez zastanowienia. Straciłem rachubę, ile razy wchodziłem do kolejki z przyjaciółmi tylko po to, abyśmy dostali autofillowane role lub mieli autofillowanego bota walczącego na jakieś duo itp. Matchmaking w tej grze to jakiś żart. Sama gra jest dobra, ale cała jej infrastruktura, od samego klienta do przestarzałych, brakujących lub całkowicie źle zaimplementowanych funkcji, sprowadza ją na dno.

Tak się dzieje, gdy jako firma masz szczęście i nie masz żadnej prawdziwej konkurencji na rynku. Nawet nie musisz się starać.

W internecie można przeczytać wiele komentarzy wyrażających niezadowolenie. Społeczność twierdzi, że powiększenie kar za dodge, gdy system dobierania w grach jest tak kiepski, to prawdziwy cios w graczy i takie posunięcie Riotu wcale nie da nic dobrego.

Społeczność chce, by twórcy przede wszystkim poprawili liczne błędy, problemy z serwerami, lagi, bugi klienta, losowe rozłączenia z gry i wiele, wiele więcej. Problemy z autofillem również znajdują się na liście, choć do tej pory nie były aż tak istotne, ponieważ dużo osób po prostu radziło „wyjdź z niechcianej gry, to tylko strata 3 LP”.

ZOBACZ – Ban w LoLu za granie jednym z popularnych buildów. Dlaczego nie warto bezmyślnie korzystać z gotowych buildów?

„Zrównoważone autofillowanie”, czyli drugi team prawdopodobnie również ma 2 autifille, dzięki czemu Riot myśli, że takie drużyny są „równe”. Szkoda tylko, że wygrana często zależy od tego, który team lepiej się komunikował i zamienił wymuszonymi rolami przed grą.

Jeden z komentujących podszedł do tematu jeszcze w inny sposób:

Dlaczego oni zwiększają kary za dodge? Myślałam, że wiedza, kiedy unikać gier, była jednym z ważniejszych elementów we wspinaniu się po drabince rankingowej.

Coś w tym jest, niejednokrotnie można było usłyszeć, że lepsi gracze często mają wyższą dywizję głównie dlatego, że wiedzą, jakich gier unikać i nie tracą bezsensownie LP. O tym, dlaczego wychodzenie z lobby to element pewnej taktyki i warto nad tym pomyśleć, pisało już wielu graczy, temat został poruszony m.in. tutaj: Dlaczego opuszczanie fazy wyboru bohaterów w LoLu aktualnie jest opłacalne? Riot planuje to zmienić i nanieść dodatkowe kary.

Reklama
DołączObserwuj
Więcej z League of Legends