Jak zmiany z aktualizacji 10.15 wpłynęły na stan bohaterów League of Legends?
Jak aktualizacja 10.15 wpłynęła na osłabianych i wzmacnianych bohaterów? Omówienie zmian.
Aktualizacje w LoLu mają obrane za cel osłabienie za silnych i wzmocnienie za słabych postaci w grze. W zależności od tego, jak silny lub słaby jest dany bohater, twórcy starają się dostosować zmiany tak, aby ostatecznie był on idealnie zbalansowany. Nie zawsze jednak wszystko idzie po myśli Rioterów i champion staje się naprawdę oblegany przez graczy za sprawą swojej przesadzonej mocy lub porzucany nawet przez starszych mainów ze względu na to, jak bardzo został osłabiony.
Jak sytuacja wyglądała tym razem?
Przede wszystkim warto zacząć od zestawienia, którym postanowiła podzielić się strona lolalytics, i od przypomnienia zmian, które zaszły w omawianej aktualizacji.
ZOBACZ – Samira to prawdopodobnie nazwa nadchodzącego strzelca, jaki pojawi się w League of Legends
Nerfy bohaterów
Zaczynając od analizowania osłabień, można zauważyć, że Fiddlesticks zyskał na współczynniku zwycięstw mimo tego, że został osłabiony. Stało się to prawdopodobniej dlatego, że bohater za sprawą zmian stracił sporo na popularności innych ról niż jungla (Fiddlesticks pod tanka dominował w alejach). Gdy Fiddle wrócił na swoją pierwotną pozycję, gracze byli w stanie lepiej wykorzystać narzędzia, które oferował bohater. Wykruszyli się także ci, którzy wybierali postać ze względu na specyficzny build i zostali przy niej w dużej mierze stali gracze.
Reszta zmian nie powinna nikogo zaskoczyć. Twórcy osiągnęli zamierzone efekty. Kolejne nerfy Apheliosa widocznie się na nim odbiły, choć dalej jest niezmiernie popularną i często banowaną postacią. Na ten moment wiadomo jednak, że w kolejnej aktualizacji będzie on mógł odpocząć od osłabień.
Wzmocnienia bohaterów
Wzmocnienia już na pierwszy rzut oka wydają się znacznie ciekawsze. Zainteresowaniem Riotu mogą pochwalić się przede wszystkim Skarner i Swain, choć zmiany odbiły się na bohaterach zupełnie inaczej. Swain, mimo napływu nowych graczy, zyskał na win ratio, kiedy ci, którzy postanowili przetestować nowego Skarnera, w jego przypadku je zaniżyli. Sytuacja wygląda w ten sposób prawdopodobnie dlatego, że Skarner utrzymywał stałe win ratio ze względu na niewielką liczbę graczy, którzy nim grali. W momencie, kiedy niezaznajomieni z Kryształowym Strażnikiem postanowili go przetestować, nieco zaniżyli jego współczynnik zwycięstw.
ZOBACZ – Skiny w LoLu, na które ludzie nienawidzą grać. Które skórki mają dawać przewagę?
W przypadku Swaina, mimo napływu nowych dla niego graczy, poszło dużo lepiej. Prawdopodobnie dlatego, że nawet jeśli ktoś nie grał danym bohaterem, to raz na jakiś czas widywał go w grze. Mimo wszystko od czasu reworku był on znacznie popularniejszym wyborem od Skarnera.
Ogromny skok wszystkich współczynników u Caitlyn może pokazać, jak istotne dla ADC są podstawowe statystyki takie jak prędkość poruszania się czy startowe AD. Za sprawą pierwszej z nich bohaterka traci mniej doświadczenia i złota, a druga zaś pozwala na bardziej efektowne wywieranie presji na przeciwniku. Drobne na pierwszy rzut oka elementy przekładają się na niesamowity efekt na przestrzeni całej gry.
Shen, który już radził sobie wystarczająco dobrze, również wylądował ze swoim win ratio jeszcze wyżej. Jego gracze przyznają, że buffy nie były konieczne i już teraz obawiają się osłabień, które ich zdaniem bohater z pewnością otrzyma. Na ten moment wiadomo, że w aktualizacji 10.16 pozostanie on jeszcze w aktualnym stanie.