Kayle – najgorszy bohater do mainowania w League of Legends?

League of Legends

Reklama

Jeden z graczy rozpisał się w obszerny sposób na temat stanu Kayle na przestrzeni wielu patchów. Do jakich wniosków doszedł?

Reklama


Zdaniem jednego z graczy mainowanie Kayle nie jest najprzyjemniejszą rzeczą. Swoje poglądy uzasadnił w bardzo rozległy sposób.

Main Kayle z Reddita opublikował posta, w którym wyjaśnia, czemu jego zdaniem mainowanie wspomnianej bohaterki może być problematyczne. Gracz użył dosadnych słów, nazywając Kayle najgorszą postacią do mainowania. Jak się okazuje – nie są to puste słowa, ponieważ autor posta szczegółowo rozpisał swoje obserwacje. Dalsza część artykułu to jego przemyślenia i wnioski.

Gracz o problemach z Kayle

W przeszłości wstawiałem już posty na temat kierunków, które Riot obrał względem Kayle i na temat tego, jak bardzo są one problematyczne.

Reklama

Coś jest z nią nie tak już od dłuższego czasu, a wspomniane powyżej kierunki zapędzają ją ciągle w złym kierunku i podejrzewam, że niedługo Riot postawi kolejny krok.

Teraz chciałbym przedstawić coś na poparcie zarówno swoich poprzednich postów, jak i tego, co stwierdziłem poniżej.

Dla jasności – delta jest wskaźnikiem rozróżniającym winrate osiągany przez przeciętnego gracza, a gracza, który gra praktycznie tylko tą postacią.

ZOBACZ – Riot śmieje się z graczy narzekających na hitboxy Nautilusa i pokazuje, co znaczy OP hitbox zmieniając umiejętności

Przyjrzyjmy się Kayle na przestrzeni patchów od 9.16 do teraz:

9.16

Na ten moment wszystko wydaje się w porządku. Winrate oscyluje około 50%, a delta wynosi 7,5%

9.17 – Kayle po uzyskaniu 6 lvlu jest postacią zasięgową.

Wszystko dalej w porządku, a nawet lepiej! Winrate dalej na poziomie 50%, a delta 7,8%. Wychodzi na to, że skill cap poszedł do góry.

9.18

Winrate podskoczyło o 2%, a gracze zaczęli po nią sięgać co najmniej 2 razy chętniej niż wcześniej. Delta odrobinę spadła, ale to zapewne dlatego, że coraz więcej graczy zaczęło nią grać, prawda? Nie… bezpośredni wpływ na zmianę winrate i delty miał buff pasywnych obrażeń z E (z 10-30 do 15-35 zależne od poziomu).

9.19

Winrate się ustabilizował, pick rate ciągle rośnie, a delta ciągle spada…

9.20

Winrate i play rate ciągle rośnie, a ban rate osiągnął 2 razy większą wartość niż ta z poprzedniego patcha. Delta również wystrzeliła do góry! Wydaje się, że wszystko idzie jak należy, ale niestety tylko pozornie… był to patch, w którym „prawidłowy” build Kayle został odkryty. Postać dostała się do pro playu i z tego powodu gracze zaczęli ją banować. Delta wystrzeliła do góry z powodu starego Kleptomancy, które okazało się niemożliwie skuteczne z jej zestawem umiejętności.

9.21

Ban rate ponownie się podwaja. Ciekawe wydaje się to, że w momencie, kiedy ludzie nauczyli się, jak działa nowy build, jej delta spadła o 50%. Jej play rate i winrate jest naprawdę wysoki, ale skill cap dalej się kurczy.

9.22

W tym patchu Kayle dostaje nerfa. Zresztą zasłużenie… (Obrażenia podstawowe Q zostały zmniejszone, a koszt w manie zwiększony). Przyjrzyjmy się więc rezultatom wspomnianego nerfa. Jej winrate spadł – dobry znak. Pick i ban rate dalej wysoko nawet mimo spadku tego pierwszego rzędu 25%. Delta podskoczyła o 1,6%, co powinno być dobrym znakiem. Przekonamy się, przyglądając się danym z następnego patcha.

9.23

Winrate opadł, a play i ban rate spadły drastycznie. Delta wywindowała w górę. Teoretycznie dobry znak… do czasu, kiedy nie spojrzymy na listę zagranych gier… wynosi 1/5 tego, co było w poprzednim patchu.

9.24

Patch presezonu. Numerki tutaj nie są aż tak miarodajne, ale i tak postarałem im się przyjrzeć. Win rate znowu idzie do góry, pick, ban rate wraz z deltą spada. Play rate podskoczył o 300.

10.1

Kleptomancy zostaje usunięte. Pick i ban rate Kayle drastycznie spadł. Win rate również się obniżył, ale dalej jest w granicach normy. Delta spadła o połowę, a play rate się podwoił.

ZOBACZ – Szczegóły nerfów Stopwatch i runy Perfect Timing w LoLu

10.2

Win i pick rate do góry, a ban rate w dół. Delta ciągle spada.

10.3

Delta spada praktycznie do zera. Jej winrate i pickrate poszły w górę. Ban rate prawie się nie ruszył i ostatecznie Kayle jest praktycznie w stanie z patcha 0.16 z jedną OGROMNĄ różnicą. Im więcej nią grasz, tym więcej przegrywasz. Dosłownie każda zmiana zmniejszała skill cap Kayle, co w skrócie oznacza, że im więcej czasu poświęcasz na naukę postaci, tym gorzej ci nią idzie. Jej play rate wynosi 1/3 tego, który był w poprzednim patchu.

Im więcej będziesz nią grał, tym gorsze doświadczenie cię spotka. Kayle jest dosłownie najgorszą postacią do one-trickowania w grze.

ZOBACZ – Dlaczego Riot jest tak ostrożny ze zmianami Kai’Sy, które planuje?

Arkusz kalkulacyjny, z którego korzystał autor posta.

Kayle z postaci z jednym z najwyższych skill capów w grze w patchach 9.5-9.16 (7,5%) spadła do dosłownie najniższego 0,3%. Jej mainy i one tricki nieustannie porzucały grę i na przestrzeni patchów 9.16-10.3 ich ilość została zredukowana do zaledwie 1/3. Oznajmialiśmy swoje niezadowolenie wielokrotnie, ale wychodzi na to, że nikt nie zwraca na to uwagi.

Naprawdę nie jestem w stanie wyrazić tego, ile wiadomości od graczy, których znałem blisko pół dekady, opuszcza grę, ponieważ nie mogą już grać ich ulubioną postacią.

Gameplay Kayle jest jednolity i praktycznie zero-jedynkowy. Nie ma czegoś, co nagradzałoby wysokie doświadczenie. Jej skill cap jest najniższy spośród wszystkich postaci i wychodzi na to, że Kleptomancy było ostatnią rzeczą trzymającą ją w granicach normy.

Kayle jest w okropnym stanie i za każdym razem, kiedy Riot chciał coś zrobić, ostatecznie tylko wszystko pogarszał.

Nie potrzebujemy i nie chcemy buffów.

Chcemy zmian, które zrobiłyby z Kayle postać przyjemną i nagradzającą za granie nią.

ZOBACZ – Jaki wpływ będzie miała zmiana Calibrum Apheliosa w patch 10.4?

Tymi słowami autor zakończył swoją długą wypowiedź. Jak podał na końcu, korzystał ze źródeł takich jak LoLalyticsLeague of Graphs.

Reklama

Bądź na biężąco zaobserwuj oraz dołącz do naszej społeczności.

Czytaj więcej