w

Kayle – najgorszy bohater do mainowania w League of Legends?

Jeden z graczy rozpisał się w obszerny sposób na temat stanu Kayle na przestrzeni wielu patchów. Do jakich wniosków doszedł?


Zdaniem jednego z graczy mainowanie Kayle nie jest najprzyjemniejszą rzeczą. Swoje poglądy uzasadnił w bardzo rozległy sposób.

Main Kayle z Reddita opublikował posta, w którym wyjaśnia, czemu jego zdaniem mainowanie wspomnianej bohaterki może być problematyczne. Gracz użył dosadnych słów, nazywając Kayle najgorszą postacią do mainowania. Jak się okazuje – nie są to puste słowa, ponieważ autor posta szczegółowo rozpisał swoje obserwacje. Dalsza część artykułu to jego przemyślenia i wnioski.

Gracz o problemach z Kayle

W przeszłości wstawiałem już posty na temat kierunków, które Riot obrał względem Kayle i na temat tego, jak bardzo są one problematyczne.

Coś jest z nią nie tak już od dłuższego czasu, a wspomniane powyżej kierunki zapędzają ją ciągle w złym kierunku i podejrzewam, że niedługo Riot postawi kolejny krok.

Teraz chciałbym przedstawić coś na poparcie zarówno swoich poprzednich postów, jak i tego, co stwierdziłem poniżej.

Dla jasności – delta jest wskaźnikiem rozróżniającym winrate osiągany przez przeciętnego gracza, a gracza, który gra praktycznie tylko tą postacią.

ZOBACZ – Riot śmieje się z graczy narzekających na hitboxy Nautilusa i pokazuje, co znaczy OP hitbox zmieniając umiejętności

Przyjrzyjmy się Kayle na przestrzeni patchów od 9.16 do teraz:

9.16

Na ten moment wszystko wydaje się w porządku. Winrate oscyluje około 50%, a delta wynosi 7,5%

9.17 – Kayle po uzyskaniu 6 lvlu jest postacią zasięgową.

Wszystko dalej w porządku, a nawet lepiej! Winrate dalej na poziomie 50%, a delta 7,8%. Wychodzi na to, że skill cap poszedł do góry.

9.18

Winrate podskoczyło o 2%, a gracze zaczęli po nią sięgać co najmniej 2 razy chętniej niż wcześniej. Delta odrobinę spadła, ale to zapewne dlatego, że coraz więcej graczy zaczęło nią grać, prawda? Nie… bezpośredni wpływ na zmianę winrate i delty miał buff pasywnych obrażeń z E (z 10-30 do 15-35 zależne od poziomu).

9.19

Winrate się ustabilizował, pick rate ciągle rośnie, a delta ciągle spada…

9.20

Winrate i play rate ciągle rośnie, a ban rate osiągnął 2 razy większą wartość niż ta z poprzedniego patcha. Delta również wystrzeliła do góry! Wydaje się, że wszystko idzie jak należy, ale niestety tylko pozornie… był to patch, w którym “prawidłowy” build Kayle został odkryty. Postać dostała się do pro playu i z tego powodu gracze zaczęli ją banować. Delta wystrzeliła do góry z powodu starego Kleptomancy, które okazało się niemożliwie skuteczne z jej zestawem umiejętności.

9.21

Ban rate ponownie się podwaja. Ciekawe wydaje się to, że w momencie, kiedy ludzie nauczyli się, jak działa nowy build, jej delta spadła o 50%. Jej play rate i winrate jest naprawdę wysoki, ale skill cap dalej się kurczy.

9.22

W tym patchu Kayle dostaje nerfa. Zresztą zasłużenie… (Obrażenia podstawowe Q zostały zmniejszone, a koszt w manie zwiększony). Przyjrzyjmy się więc rezultatom wspomnianego nerfa. Jej winrate spadł – dobry znak. Pick i ban rate dalej wysoko nawet mimo spadku tego pierwszego rzędu 25%. Delta podskoczyła o 1,6%, co powinno być dobrym znakiem. Przekonamy się, przyglądając się danym z następnego patcha.

9.23

Winrate opadł, a play i ban rate spadły drastycznie. Delta wywindowała w górę. Teoretycznie dobry znak… do czasu, kiedy nie spojrzymy na listę zagranych gier… wynosi 1/5 tego, co było w poprzednim patchu.

9.24

Patch presezonu. Numerki tutaj nie są aż tak miarodajne, ale i tak postarałem im się przyjrzeć. Win rate znowu idzie do góry, pick, ban rate wraz z deltą spada. Play rate podskoczył o 300.

10.1

Kleptomancy zostaje usunięte. Pick i ban rate Kayle drastycznie spadł. Win rate również się obniżył, ale dalej jest w granicach normy. Delta spadła o połowę, a play rate się podwoił.

ZOBACZ – Szczegóły nerfów Stopwatch i runy Perfect Timing w LoLu

10.2

Win i pick rate do góry, a ban rate w dół. Delta ciągle spada.

10.3

Delta spada praktycznie do zera. Jej winrate i pickrate poszły w górę. Ban rate prawie się nie ruszył i ostatecznie Kayle jest praktycznie w stanie z patcha 0.16 z jedną OGROMNĄ różnicą. Im więcej nią grasz, tym więcej przegrywasz. Dosłownie każda zmiana zmniejszała skill cap Kayle, co w skrócie oznacza, że im więcej czasu poświęcasz na naukę postaci, tym gorzej ci nią idzie. Jej play rate wynosi 1/3 tego, który był w poprzednim patchu.

Im więcej będziesz nią grał, tym gorsze doświadczenie cię spotka. Kayle jest dosłownie najgorszą postacią do one-trickowania w grze.

ZOBACZ – Dlaczego Riot jest tak ostrożny ze zmianami Kai’Sy, które planuje?

Arkusz kalkulacyjny, z którego korzystał autor posta.

Kayle z postaci z jednym z najwyższych skill capów w grze w patchach 9.5-9.16 (7,5%) spadła do dosłownie najniższego 0,3%. Jej mainy i one tricki nieustannie porzucały grę i na przestrzeni patchów 9.16-10.3 ich ilość została zredukowana do zaledwie 1/3. Oznajmialiśmy swoje niezadowolenie wielokrotnie, ale wychodzi na to, że nikt nie zwraca na to uwagi.

Naprawdę nie jestem w stanie wyrazić tego, ile wiadomości od graczy, których znałem blisko pół dekady, opuszcza grę, ponieważ nie mogą już grać ich ulubioną postacią.

Gameplay Kayle jest jednolity i praktycznie zero-jedynkowy. Nie ma czegoś, co nagradzałoby wysokie doświadczenie. Jej skill cap jest najniższy spośród wszystkich postaci i wychodzi na to, że Kleptomancy było ostatnią rzeczą trzymającą ją w granicach normy.

Kayle jest w okropnym stanie i za każdym razem, kiedy Riot chciał coś zrobić, ostatecznie tylko wszystko pogarszał.

Nie potrzebujemy i nie chcemy buffów.

Chcemy zmian, które zrobiłyby z Kayle postać przyjemną i nagradzającą za granie nią.

ZOBACZ – Jaki wpływ będzie miała zmiana Calibrum Apheliosa w patch 10.4?

Tymi słowami autor zakończył swoją długą wypowiedź. Jak podał na końcu, korzystał ze źródeł takich jak LoLalyticsLeague of Graphs.