w

Mechanika w LoLu, która została wyłączona ponad 10 lat temu, ale dalej jej nie usunięto. Jeszcze powróci?

Riot Games

Mechanika, którą znają tylko gracze pierwszych sezonów LoLa, ale wciąż istnieje w grze.


W League of Legends od początku gry istniało wiele przeróżnych mechanik, które ostatecznie zostawały usunięte lub wyłączone. Jedną z nich jest “unik” różniący się nieco od tego obecnie znanego.

Okazuje się jednak, że pomimo tego, iż nie istnieje w grze od ponad 10 lat, to wciąż jest włączony. Ciekawostkę tę zdradził jeden z pracowników. Jak twierdzi, w jego konsoli wciąż widzi tę statystykę, a to oznacza, że nie została całkowicie usunięta.

“Unik” został wyłączony, a nie usunięty

Aktualnie “E” Jaxa działa w taki sposób, że przez 2 sekundy unika on ataków przeciwnika i redukuje obrażenia od umiejętności, a następnie ogłusza wszystkich przeciwników w pobliżu. Kiedyś Kontratak nakładał ten efekt za każdym razem, kiedy bohater uniknął auto ataku, a to oznaczało, że miał o wiele więcej CC-ków. Uniknąć ataku mogła także Sivir podczas poruszania się oraz właściciele butów Ninja Tabi.

Ostatecznie  statystyka usunięta została w wersji 1.0.0.132 w 2012 roku. Teraz od ponad 10 lat nie odgrywa w grze żadnej roli, ale okazuje się, że wciąż istnieje. Poinformował o tym Riot GalaxySmash, który dalej ma ją dostępną w swojej konsoli. To nie oznacza jednak, że Riot planuje jej wprowadzenie.

Poprzedzam to stwierdzeniem, że nie mamy żadnych planów, aby kiedykolwiek dodać uniki z powrotem do gry. Ale jeśli moje zrozumienie narzędzi, których używałem / widziałem, jest poprawne, unik jest nadal technicznie w grze, ale wszyscy mają go ustawionego na zero.

Społeczność po tych słowach zaczęła żartować, że wygląda to na nową czerwcową aktualizację zawartości. Niektórzy poszli natomiast w innym kierunku i twierdzą, że zwyczajnie Riot boi się lub nie jest w stanie jej usunąć, ponieważ skomplikowany i poplątany kod League of Legends doprowadzi do kolejnych bugów.

Czym się natomiast różni ona od obecnie działającego uniku Jaxa lub Shena? Są to umiejętności niemające wpływu na statystyki. Natomiast stary unik był statystyką podobną do dzisiejszej odporności na magię, AD lub AP. Na chwilę obecną każdy bohater ma ją ustawioną na 0.