w

Przeróbka planu przejścia na Riot ID – co się zmieni? Twórcy League of Legends wyjaśniają

Reklama

Rioterzy wypowiedzieli się na temat kontrowersyjnej zmiany, jaką jest wprowadzenie Riot ID. Jak wygląda aktualna sytuacja?


Ogłoszenie Riot ID wywołało spore poruszenie wśród społeczności League of Legends i Valorant. Według wielu graczy zmiana jest zupełnie niepotrzebna.

Twórcy wspomnianych gier ponownie poruszyli ten temat i wypowiedzieli się o aktualnych planach oraz przemyśleniach na ten temat.

Co dalej z Riot ID?

Reklama

W skrócie: Imiona przywoływaczy odchodzą 20 listopada, ale wprowadziliśmy dużo zmian w planie: usuwamy koszt zmiany Riot ID i odblokowujemy darmową zmianę co 90 dni.

Minął miesiąc odkąd ogłosiliśmy plan przeniesienia wszystkich kont do Riot ID i wprowadziliśmy trochę znaczących zmian w naszym podejściu.

Dlaczego zmieniamy funkcjonowanie Riot ID

Przed przejściem do poprawek chcieliśmy zaznaczyć, że są gracze, którzy lubią być jedynym graczem z takim imieniem przywoływacza na serwerze i którzy mieli nadzieję, że się z tego wycofamy. Rozumiemy tę frustrację, ale uważamy, że czas najwyższy wprowadzić tę zmianę:

  • Proces wybierania unikalnego imienia przywoływacza jest okropnym doświadczeniem dla nowego gracza. Zajmuje to nowym graczom League i TFT średnio 5 minut i 8 odrzuconych prób, aby wybrać unikalne imię. Tysiące graczy poddaje się przed znalezieniem imienia, które im się podoba. Dotarcie ledwie do samouczka nie powinno być tak ciężkie.

  • Bardzo częste jest, że gracze używają numerów i symboli, aby móc imitować imię, którego naprawdę chcą. Uważamy, że lepiej jest mieć więcej niż jednego Aatroxa na serwerze niż wiele wariantów 44tr0xa.

  • Pomoże to też oczyścić dług technologiczny wynikający z utrzymywania dwóch różnych systemów nazewnictwa i uwolni inżynierów, aby mogli robić inne rzeczy.

Z drugiej strony część graczy VALORANT, Legends of Runeterra oraz Wild Rift przyzwyczaiło się do zmieniania swojego Riot ID co 30 dni. Szczerze mówiąc nigdy nie planowaliśmy, aby Riot ID dało się zmieniać tak często. Chcieliśmy, aby były trwałym sposobem identyfikacji siebie dla znajomych i możliwością, aby gracze rozpoznawali siebie w grze. Rozumiemy, że 365 dni to może być zbyt długi czas oczekiwania na zmianę, więc skracamy go do 90 dni (więcej o tym poniżej).

Dostaliśmy też wiadomości od graczy, którym podoba się to, że mają różne imiona w League/TFT niż w VAL/LoR/WR. Rozumiemy to, ale mamy nadzieję, że z czasem zaakceptujecie jedną tożsamość w ramach całego ekosystemu. Tak więc dajcie znać Rift, że jesteście „Her Phoenix #4eva” lub pochwalcie się waszą pozametową dumą z „“ChoSupport #FEAST” w trakcie Gorączki Spike’a.

Jak zmieniliśmy plany

Po zapoznaniu się z uwagami graczy z całego świata i wielu wewnętrznych dyskusjach, zdecydowaliśmy się na kilka modyfikacji:

  • Żadnych płatnych zmian Riot ID: Chcemy, aby było coś, co sprawia, że zastanowicie się dwa razy przed zmianą imienia. Dawniej była to Niebieska Esencja oraz RP w przypadku imienia przywoływacza. W przypadku Riot ID był to czas. W ramach naszego nowego planu odpowiednie wyważenie znaleźliśmy w postaci samego czasu. Jeśli okaże się, że nasze podejście nie jest satysfakcjonujące, nie wykluczamy dalszych zmian w przyszłości.

  • Częstotliwość zmian imienia: Powinno was coś łączyć z waszym imieniem, ale nie chcemy, abyście utknęli z takim, którego nie lubicie. 365 dni to długi czas oczekiwania i w oparciu o dane z zeszłego roku uważamy, że trzy miesiące powinny być w sam raz. Będziecie mieć możliwość zmiany waszego Riot ID za darmo raz na 90 dni, począwszy od tej aktualizacji.

  • Wyjątkowość imienia: Rozumiemy wasze obawy dotyczące graczy z tym samym imieniem uczestniczących w tej samej grze. W oparciu o nasze dane z innych gier, w których stosujemy już Riot ID, są to rzadkie przypadki, ale na wszelki wypadek zaktualizowaliśmy tablice wyników gier, aby zawsze wyświetlały hashtag w przypadku wielu graczy o tym samym imieniu w tej samej grze. W naszym pierwszym ogłoszeniu powinniśmy byli jaśniej zakomunikować, że będziecie mogli zobaczyć hashtag nad imieniem gracza w dowolnym momencie najeżdżając kursorem na jego imię na tablicy wyników, jak również to, że hashtag jest modyfikowalny, a nie losowy, jak w przypadku imion nadawanych w innych grach.

  • Obawy dotyczące podszywania się: Niektórzy twórcy contentu i profesjonalni gracze powiedzieli nam, że martwią się o podszywanie się w systemie Riot ID. Uważamy, że mamy dobre rozwiązanie w opracowaniu i podzielimy się większą ilością szczegółów, gdy zostanie one sfinalizowane.

Reklama
DołączObserwuj
Więcej z League of Legends