w

Ograniczenia na rankedy dla AFKów, interów i toksycznych graczy w LoLu

Jedna z pracownic Riotu wypowiedziała się w obszerny sposób o skutkach działań, które miały na celu zmniejszyć ilość niewłaściwych zachowań w grze.


Społeczność League of Legends uchodzi za mocno toksyczną. Niestety objawia się to na różne sposoby, a wyzwiska czy wulgaryzmy na czacie podczas meczu są tylko jednym z nich. Gracze narzekają na trollowanie, feedowanie, rage quit, czyli nagłe wychodzenie z meczu pod wpływem negatywnych emocji czy odchodzenie od klawiatury, znane w środowisku jako bycie AFK.

Riot postanowił z tym walczyć na różne sposoby. Twórcy cały czas udoskonalają swoje systemy. Tylko czy ich działania w ogóle coś dają? Opowiedziała o tym jedna z pracownic. Oto wnioski, które wyciągnięto.

Walka z toksycznością w League of Legends

W temacie wypowiedziała się Hana „TimTamMonster” Dinh, szefowa produktu ds. systemów behawioralnych. Rioterka przyznała, że gracze regularnie narzekali na nieodpowiednie zachowania w grze, które niszczyły przyjemność z rozgrywki. Z tego też powodu twórcy starali się poprawić swoje systemy i zaostrzyć kary. Czy coś to pomogło?

Riot zbierał informacje i gromadził statystyki, by sprawdzić, jakie działania przynoszą najlepsze efekty. Oto wnioski, jakie udało się wyciągnąć.

Informujecie nas, że zmiany, które ostatnio wprowadziliśmy, spowodowały duże pozytywne różnice w zachowaniu uczestników waszych gier. Oczywiście wciąż jest bardzo wiele do zrobienia w tym obszarze, ale te wyniki pozwalają nam wierzyć, że posuwamy się we właściwym kierunku i że będziemy potrafili zrobić jeszcze więcej w zakresie zapobiegania szkodliwym zachowaniom, które rujnują wasze gry.

Największe wprowadzone przez nas zmiany, które zapewne zauważyliście:

  • Funkcja automatycznego wyciszania, która automatycznie wykrywa nietolerowane wypowiedzi w grze, zapobiega wysłaniu wiadomości, wycisza systemowo gracza i informuje o tych działaniach pozostałych graczy.
  • Pełna integracja z naszą ulepszoną usługą oceny tekstów niezwiązanych z grą (game agnostic text evaluation service, GATES) wykorzystującą model uczenia maszynowego, dzięki czemu możemy podejmować działania wobec 15-krotnie większej liczby szkodliwych tekstów niż wcześniej. Jesteśmy podekscytowani uruchomieniem tego narzędzia, ponieważ pracowaliśmy nad nim od wielu miesięcy.

W efekcie powyższych zmian wprowadzonych pod koniec 2022 roku usłyszeliśmy, że poprawiły one znacznie wasze doświadczenia związane ze szkodliwymi zachowaniami.

Zaobserwowaliśmy odczuwalną poprawę w następujących obszarach:

  • Skuteczność systemów behawioralnych w dbaniu o dobre doświadczenia podczas rozgrywki: wzrost o 7%.
  • Riot Games implementuje skuteczne programy zniechęcające do negatywnego zachowania: wzrost o 9%.
  • Riot Games implementuje skuteczne programy zachęcające do pozytywnego zachowania: wzrost o 6%.

Twórcy uznali, że wnioski na podstawie powyższych wyników są następujące: skrócono czas upływający pomiędzy wystąpieniem wykroczenia a ukaraniem gracza, a narzędzia Riotu obsługują maksymalną liczbę graczy i aktywnie zapewniają im ochronę, nie dopuszczając, by doświadczali szkodliwych zachowań.

W tym roku wypuściliśmy kilka innych funkcji w tym czat grupy, który pozwala rozmawiać tylko z członkami umówionej grupy. Wiemy, że często komunikacja w obrębie umówionej grupy jest bezpieczniejszym i lepiej chronionym środowiskiem niż cała poczekalnia. Stworzyliśmy nowe polecenia pozwalające wyciszyć siebie i wygłuszyć wszystkich graczy, tak aby pozostali wiedzieli, że nie korzystacie z czatu. I wreszcie zupełnie niedawno uruchomiliśmy zgłaszanie w grze, dzięki czemu możecie zgłaszać szkodliwe zachowania w momencie, gdy do nich dochodzi. To pozwala nam podejmować dodatkowe działania w czasie rzeczywistym i wpływać na poprawę zachowań w waszych grach.

Riot przyznał, że pracownicy w dalszym ciągu ulepszają też nasze istniejące sposoby radzenia sobie ze szkodliwymi zachowaniami w grze. Ostatnio rozszerzono modele oceny miarodajności (przy wykorzystaniu rachunku prawdopodobieństwa w celu wykrywania szkodliwych zachowań na podstawie liczby zgłoszeń) w wielu kategoriach zgłoszeń. Dodano także kary dla graczy za każde odejście od komputera (AFK).

Dalsze plany Riotu

W nadchodzących miesiącach będziemy ograniczać dostęp do gry rankingowej graczom ukaranym przez nasze systemy. Oznacza to, że gracz, który zostanie ukarany za szkodliwe zachowanie, w tym za celowe umieranie, wielokrotne odchodzenie od komputera i agresywne wypowiedzi na czacie, nie będzie mógł ustawić się w kolejce rankingowej i będzie musiał grać w innych kolejkach, aby ponownie odblokować kolejkę rankingową.

Chociaż przesuwanie szkodliwych graczy do innych kolejek może wzbudzać wątpliwości, zauważyliśmy, że środowisko kolejki rankingowej prowokuje znacząco więcej szkodliwych zachowań. Te restrykcje będą dodatkiem do istniejącego systemu kar, zatem gracze, którzy regularnie nieodpowiednio się zachowują, otrzymają bana na konto i nie będą w stanie grać w żadnej kolejce przez określony czas. Będziemy też monitorować szkodliwe zachowania w innych kolejkach, aby upewnić się, że po zmianach nie pojawił się w nich istotny wzrost liczby szkodliwych zachowań.

I wreszcie, jak wiecie, mamy w tym sezonie rankingowym dwa splity. Na koniec pierwszego splitu nie będzie oddzielnej nagrody za honor, będzie on za to obliczany w skali rocznej. To oznacza, że nagrody na koniec sezonu zostaną przyznane pod koniec roku kalendarzowego.

Reklama
DołączObserwuj
Więcej z League of Legends