w

Riot przyznaje się do błędu. Poprawka statystyk przedmiotów mitycznych kupowanych przez graczy

Twórcy podają zaktualizowaną wersję statystyk udostępnionych kilka dni temu.

Reklama


Około tygodnia temu pojawił się artykuł, który poruszał temat przedmiotów mitycznych, które kupują postacie z League of Legends – Riot szczegółowo o przedmiotach mitycznych. Który wybierany jest najczęściej i przez kogo?. Twórcy pokazali wtedy wiele wykresów, z których można było wyczytać, w jakim procencie gier dana postać kupuje konkretny mityczny item. Miało to pokazać różnorodność w grze i to, że nie ma zbyt wielu championów, którzy w dużej mierze polegają na tylko jednym buildzie.

Okazało się jednak, że twórcy nie są do końca zadowoleni z przedstawionych wykresów i ich zdaniem dane nie były odpowiednio odfiltrowane, przez co przekłamywały pewne statystyki.

Postanowiono to wyjaśnić i sprostować pewne informacje, podając po raz kolejny statystyki dla konkretnych bohaterów.

Poprawne dane dotyczące wyboru przedmiotów

Mark Yetter (Riot Scruffy) – główny projektant rozgrywki w League of Legends, wypowiedział się na ten temat, wyjaśniając w szczegółowy sposób, dlaczego poprzednie statystyki nie były do końca odpowiednie:

Reklama

Chcielibyśmy wprowadzić poprawki do naszego posta na temat pogłębionej analizy wyboru przedmiotów z zeszłego tygodnia. Dane z patcha 11.3, które przedstawiliśmy, nie były odfiltrowane i obejmowały również tryby ARAM i URF. Tego typu posty powstają niezależnie od zespołów wykonujących daną pracę i dodatkowo w dość krótkim czasie. W tym przypadku domyślny obraz danych objął niewłaściwe tryby gry, a my po prostu nie sprawdziliśmy wszystkiego dość dokładnie. Chociaż oczywiście zależy nam na zróżnicowaniu przedmiotów w alternatywnych trybach gry, sukces systemu oceniamy na podstawie rywalizacyjnych trybów Summoner’s Rift: kolejki rankingowej solo, kolejki elastycznej i turnieju Clash.

ZOBACZ – Riot odpowiada na pytania graczy o to, dlaczego nerfiony jest Skarner, Rammus czy Udyr

Ta pomyłka nie miała wpływu na decyzje dotyczące wyważenia podejmowane w ciągu ostatnich miesięcy ani na nasze plany na przyszłość, ponieważ zespół Summoner’s Rift nie korzysta z nieodfiltrowanych danych. Jedyny obszar, na który ta pomyłka miała wpływ, to wykresy w zeszłotygodniowym poście i omówienie ich w części tekstowej.

Wcześniej powiedzieliśmy, że w patchu 11,388% bohaterów realizowało nasze założenia dotyczące przedmiotów mitycznych, ale właściwa wartość dla standardowych kolejek Summoner’s Rift to 72% (74%, jeśli włączyć zwykłe). To jest znacząca różnica, a my nie chcemy zaciemniać faktycznego stanu wyboru przedmiotów, stąd te wyjaśnienia.

Zaktualizowana lista trafień i skuch

Strzelcy

21 trafień, 3 skuchy.

  • Jhin (90,2% Potęga Wichury)
  • Samira (94,0% Nieśmiertelny Łuklerz)
  • Vayne (82,2% Pogromca Krakenów)

Zabójcy z obrażeniami od ataku

10 trafień, 0 skuch.

Kha’Zix spadł poniżej progu przyspawania ze współczynnikiem wyboru Mrocznego Ostrza Draktharru 73,8%.

Zabójcy i wojownicy z mocą umiejętności

10 trafień, 8 skuch.

Reklama
  • Ekko (87,1% Hextechowy Pas Rakietowy)
  • Elise (88,6% Nocny Żniwiarz)
  • Evelynn (78,7% Nocny Żniwiarz)
  • Kennen (81,4% Hextechowy Pas Rakietowy)
  • LeBlanc (85,9% Nawałnica Luden)
  • Lillia (86,8% Cierpienie Liandry’ego)
  • Mordekaiser (85,6% Szczelinotwórca)
  • Nidalee (86,6% Nocny Żniwiarz)

Magowie

23 trafienia, 10 skuch.

  • Brand (82,8% Cierpienie Liandry’ego)
  • Cassiopeia (88,8% Cierpienie Liandry’ego)
  • Karthus (85,9% Cierpienie Liandry’ego)
  • Malzahar (87,3% Cierpienie Liandry’ego)
  • Syndra (81,0% Nawałnica Luden)
  • Taliyah (75,7% Nawałnica Luden)
  • Twisted Fate (75,1% Hextechowy Pas Rakietowy)
  • Veigar (75,2% Nawałnica Luden)
  • Zoe (86,8% Nawałnica Luden)
  • Zyra (75,2% Cierpienie Liandry’ego)

Wojownicy

24 trafienia, 12 skuch.

  • Aatrox (86,1% Chłeptacz Posoki)
  • Darius (86,8% Łamacz Falangi)
  • Garen (83,1% Łamacz Falangi)
  • Jayce (91,9% Zaćmienie)
  • Kayn [czerwony] (87,9% Chłeptacz Posoki)
  • Nasus (81,9% Boski Łamacz)
  • Olaf (93,0% Chłeptacz Posoki)
  • Pantheon (76,8% Zaćmienie)
  • Rek’Sai (84,7% Szpon Ciemnego Typa)
  • Renekton (76,5% Chłeptacz Posoki)
  • Riven (76,3% Chłeptacz Posoki)
  • Udyr (83,7% Turbochemiczny Pojemnik)

Obrońcy

18 trafień, 6 skuch.

  • Amumu (79,2% Słoneczna Egida)
  • Braum (79,6% Naszyjnik Żelaznych Solari)
  • Leona (77,4% Naszyjnik Żelaznych Solari)
  • Rammus (77,3% Turbochemiczny Pojemnik)
  • Skarner (84,9% Turbochemiczny Pojemnik)
  • Thresh (80,2% Naszyjnik Żelaznych Solari)

Zaklinacze

7 trafień, 4 skuchy.

  • Ivern (84,0% Odnowienie Kamienia Księżycowego)
  • Lulu (77,0% Odnowienie Kamienia Księżycowego)
  • Soraka (75,1% Odnowienie Kamienia Księżycowego)
  • Yuumi (81,6% Odnowienie Kamienia Księżycowego)

ZOBACZ – Ogromne nerfy leczenia w LoLu. Praktycznie każdy przedmiot kradnący życie osłabiony

To w dalszym ciągu poprawa w stosunku do sezonu 10, ale nie aż taka, jaką sugerowały liczby zaprezentowane w ubiegłym tygodniu.

Innym śledzonym przez nas wskaźnikiem jest duże zróżnicowanie wyborów w obrębie poziomów MMR. Jest pomocne jako wskaźnik przyszłych trendów, a czasem stanowi tylko odzwierciedlenie różnych sposobów gry graczy z wysokim i niskim MMR. Ogólnie w całej grze pojawił się umiarkowany wzrost zróżnicowania przedmiotów, chociaż są pewne przypadki mniejszej różnorodności, na przykład Sona, która częściej tworzy kamień księżycowy.

Nasze ogólne cele i plany na przyszłość nie ulegają zmianie. Chcemy zapewnić maksimum strategicznych wyborów w ramach systemu przedmiotów w sposób, który nie wpłynie na inne ważne elementy rozgrywki League. Będziemy kontynuować wprowadzanie zmian, które spowodują odłączenie przyspawanych przedmiotów, wzmocnienie zbyt słabych przedmiotów i osłabienie dominujących przedmiotów.

Reklama
DołączObserwuj
Więcej z League of Legends