Riot przyznał graczom LoLa rację w sprawie obrażeń. Można się spodziewać dużych zmian
Riot chce zredukować obrażenia w LoLu.
W League of Legends zadawanie obrażeń jest jednym z kluczowych aspektów rozgrywki. To na nie wpływ ma praktycznie każdy przedmiot – niektóre pozwalają w jakiś sposób chronić się przed otrzymywaniem damage’u, a inne go wzmacniają. LoL znajduje się na rynku już od lat i gra zdecydowanie zmieniła się przez ten czas. Inaczej wygląda również zadawanie i otrzymywanie obrażeń.
Power creep to termin, który w przypadku League of Legends odnosi się do stale narastających obrażeń, które zadają bohaterowie za pośrednictwem umiejętności czy przedmiotów. Generalnie chodzi o to, że nowa zawartość w grze jest nieznacznie silniejsza od poprzednich opcji, co sprawia, że projektanci albo muszą wzmacniać starsze przedmioty czy bohaterów, albo inaczej zostaną oni wyparci z mety.
Zmniejszenie obrażeń w LoLu
Zapewne każdy aktywnie grający w League of Legends od przynajmniej kilku sezonów zauważył, że w grze zwiększały się zadawane obrażenia. Teraz nie jest to nic dziwnego, jeżeli przeciwny strzelec zada nam tysiąc z jednego auto ataku lub zostaniemy zlikwidowani w mniej niż sekundę.
Wcześniej, było to nie możliwe i wypowiedział się o tym Nemesis podczas jednego ze swoich streamów. Pokazał nagranie, gdzie spamujący umiejętnościami Veigar ucieka i pokonuje Olafa, który powinien bez problemu sobie z nim poradzić… gdyby miał dzisiejsze itemy.
Gdybym teraz grał tym Veigarem w sezonie 12, a ten Olaf podbiegłby do mnie, jestem martwy. Jestem dosłownie martwy. Popatrzcie, ma Steraka i Black Clevera. Z tymi samymi przedmiotami teraz zabiłby mnie w mgnieniu oka. Ale patrzcie, nie zadaje praktycznie wcale damage’u. Chcę pokazać to, że ilość obrażeń, które są w grze teraz, jest chora, w porównaniu do poprzednich sezonów.
Teraz w 2022 potężne obrażenia zadają nawet wspierający, którzy są w stanie z łatwością pokonać strzelców, szczególnie we wczesnej fazie gry.
Riot ma jednak to zmienić. Rację graczom przyznał projektant rozgrywki Bryan „Axes” Salvatore, w komentarzu w dyskusji na Reddicie. Dodatkowo stwierdził, że aktualnie pracują nad zmniejszeniem całych obrażeń w grze. Oznacza to, że dotknie to nie tylko strzelców, ale również tanków, magów, czy nawet Rengara.
Pracownik dodał również, że jeżeli będzie to możliwe, to aktualizacja zostanie wprowadzona w trakcie sezonu i nie będziemy zmuszeni do czekania na przedsezon. Musi ominąć ona natomiast ważne rozgrywki profesjonalistów, jak playoffy, MSI, czy też Worldsy.
Jak twórcy chcą to osiągnąć? Tego nie wiadomo, ale będzie to naprawdę trudne zadanie. Prawdopodobnie małą modyfikację otrzymają przedmioty, ale na ten moment nie jest to nic pewnego.