w

Riot tłumaczy dlaczego ASU zajmują tak dużo czasu. Są znacznie trudniejsze niż zrobienie nowej postaci

Twórcy wyjaśniają graczom, dlaczego aktualizacja wizualna postaci jest naprawdę czasochłonna.


Społeczność League of Legends bardzo lubi pomniejsze reworki i aktualizacje graficzne, szczególnie jeśli dotyczą starych postaci, które nie wyglądają już zbyt dobrze.

Wielu graczy twierdzi, że odświeżanie istniejących bohaterów jest o wiele lepsze niż wydawanie kolejnych postaci (zobacz: Gracze LoLa ponownie proszą o zwiększenie liczby reworków. Społeczność nie chce nowych bohaterów). Niestety w praktyce odnowa modelu i odświeżenie wszystkich skórek nie jest takie proste, jak może się wydawać.

Riot postanowił wyjaśnić, dlaczego ASU zajmują bardzo dużo czasu i pojawiają się rzadziej niż premiery nowych championów.

Dlaczego ASU są tak trudne?

Jeden z Rioterów – Ryan “Reav3” Mireles, lider zespołu ds. tworzenia bohaterów w Riot Games, wypowiedział się na temat reworków i aktualizacji graficznych postaci z League of Legends. Reav3 wyjaśnił, dlaczego odświeżenie już istniejącego championa nie jest takie proste i zajmuje naprawdę dużo czasu.

Myślę, że ludzie nie do końca rozumieją, że w przypadku ASU i VGU musimy przebudować WSZYSTKIE skórki bohatera od nowa. Niektóre postacie mają kilka legendarek (które zajmują jeszcze więcej czasu, ponieważ mają sporo unikalnych animacji), a może nawet skórkę ultimate tak, jak Udyr. Ahri ma ogromną liczbę skinów. Wszystkie potrzebują nowego modelu, grafik, a w niektórych przypadkach także nowego splash artu. 

Natomiast nowy champion ma tylko skórkę startową, więc ogarnięcie tego zajmuje ZNACZNIE mniej czasu niż ASU czy VGU. W przeszłości reworki były robione na bohaterach ze znacznie mniejszą liczbą skórek, a wielu nawet nie miało żadnej legendarki, więc cały proces był znacznie szybszy.

Wiem, że wiele osób myśli, że Riot jest wielką firmą, która odnosi sukcesy, więc może po prostu zatrudnić ogromne zespoły i robić wszystko szybko. Ale nawet jeśli League of Legends jest tak popularne, nadal uważamy, że właściwą drogą do tworzenia wartościowych produktów nie jest zatrudnianie tony osób. Wciąż pracujemy w małych autonomicznych zespołach, gdzie ludzie mogą się ze sobą komunikować i budować zdrowe relacje. 

Oznacza to, że czasami rzeczy zajmują więcej czasu, ale mamy nadzieję, że gracze widzą naszą miłość wkładaną w projekty (mówię “nadzieję”, ponieważ wiem, że dużo rzeczy, które robimy, nie zawsze wychodzi idealnie).  

Jak widać, rework już istniejącej postaci jest nie lada wyzwaniem nawet dla tak dużej firmy, jaką jest Riot Games. Z czasem pewnie będzie to coraz trudniejsze, ponieważ liczba rozbudowanych skórek cały czas rośnie. W przypadku przytoczonej wyżej Ahri wynosi ona już 16 sztuk (wliczając w to 2 legendarki i 2 wersje prestiżowe).

Dołącz
Obserwuj
Więcej z League of Legends