Riot wyjaśnia, jak działa system monitorowania chatu w League of Legends. Idzie raczej średnio
Co Rioter pisze o nowościach w systemach behawioralnych?
Do League of Legends trafił system, który na żywo monitoruje zachowania graczy. Toksyczne zachowania są natychmiastowo wyłapywane przez grę, a gracze wyciszani.
Wprowadzenie tego rozwiązania nie obyło się bez problemów i kontrowersji – fani skarżyli się na to, że system wyłapuje losowe słowa, a gracze są niesłusznie karani. Jeden z pracowników studia postanowił ujawnić nieco szczegółów dotyczących systemu.
Riot o monitorowaniu chatu
Jordan Checkman – projektant z Riot Games podzielił się informacjami na temat systemu, który w ostatniej aktualizacji trafił do League of Legends. Co dokładnie Rioter chciał przekazać graczom?
Hej wszystkim, jestem tutaj, aby porozmawiać trochę o ostatnim filtrze czatu na żywo Zero-Tolerance, który wprowadziliśmy w patchu 12.20! Nie mogę zagłębić się w szczegóły dotyczące jego działania, ale chcę przedstawić kilka ogólnych wytycznych.
Twórcy nie mogą przekazywać szczegółowych informacji, aby toksyczni gracze nie wykorzystali ich przeciwko systemowi. Gracze, którzy wiedzieliby, w jaki sposób Riot wyłapuje toksyczne wypowiedzi, mogliby znaleźć sposób, aby ominąć filtr.
Losowe przekleństwa raczej nie powinny sprawić, że system wykryje was jako toksycznych graczy. Możesz powiedzieć „fuck”, chyba że twoi rodzice są w grze. System skupia się na naprawdę rażącej mowie, takiej jak epitety, obelgi lub inny wysoce obraźliwy język.
Gdy wykryte zostanie wyrażenie „Zero-Tolerance”, wiadomość zostanie ukryta dla wszystkich graczy, łącznie z tym, który ją wysłał. Ponadto gracz zostanie wyciszony do końca rozgrywki.
Rioter pisze, że system dalej będzie rozwijany, aby wyłapywanie fraz było jeszcze trafniejsze. Gracze napotykający sytuacje, w których filtr nie wykrył fraz, które powinien, lub wykrył te, które nie powinny zostać wykryte, są proszeni o skontaktowanie się z działem wsparcia.
Potrzebujemy waszej pomocy, aby dalej ulepszać ten system! Jeśli czujesz, że zostałeś wyciszony przez pomyłkę, zachęcam Cię do skontaktowania się z obsługą graczy. Jeśli zauważyłeś toksyczną wiadomość, której system nie wyłapał, również możesz to zgłosić.
- ZOBACZ – Riot znowu nie dotrzymał słowa? Gracze LoLa narzekają, że twórcy obiecywali, że przywrócą ten tryb
Gracze LoLa od samego początku sceptycznie byli nastawieni do pomysłu, który implementuje Riot. Wychodzili z założenia, że system będzie działał kiepsko, a do jego pełnej funkcjonalności potrzebne będzie wprowadzenie kilku aktualizacji (Wielka rewolucja w cenzurze LoLa. Czat jest analizowany na żywo, gracze będą karani w trakcie meczu).
Obawy niestety były trafne i już kilka dni po wprowadzeniu aktualizacji, można przeczytać liczne wpisy dotyczące tego, że gracze byli bezpodstawnie karani (Gracze LoLa bardzo mocno krytykują nową cenzurę. Dzieje się dokładnie to, czego się wszyscy spodziewali). Sam koncept jednak jest uznawany za coś jak najbardziej w porządku. Fanom pozostaje więc czekać, aż Riot usprawni system do momentu, kiedy jego błędy będą pojedynczymi przypadkami.