Riot wyłącza konto TOP 1 EUW. Przyznaje, że w LoLu istnieją „magiczne” konta i je wyłącza
Mało kto wierzył w doniesienia Boopa, a jednak. Riot przyznaje, że faktycznie te konta miały zawyżone LP.
Dwukrotnie pisaliśmy o tym, że w konta profesjonalnych graczy mają zawyżone MMR i zdobywają nieproporcjonalnie dużo punktów rankingowych. Cały temat jest dość obszerny, więc poniżej możecie prześledzić całą historię:
- Gracze zaczęli narzekać na to, że dostają bardzo mało LP – KLIK
- Riot uważa, że wszystko jest w porządku
- Riot przyznaje, że jest problem i wprowadzi poprawki – KLIK
- Zdaniem społeczności studio wycofało poprawki – KLIK
- Magiczne konta w LoLu, które zdobywają więcej LP, niż powinny
Wiele osób standardowo wątpiło w nasze informacje, natomiast po raz kolejny wszystko się potwierdza. Riot oficjalnie przyznał, że konta stworzone przez studio i rozdane profesjonalnym graczom miały „problem”. Przypomnijmy, że właśnie takie konto znajdowało się w TOP 1 EUW.
To konto jest nieaktywne od 4 dni i zaczyna spadać, teraz wiadomo oficjalnie dlaczego – zostało wyłączone.
Rzeczywiście to była prawda
Konta profesjonalnych graczy (stworzone przez Riot od razu z 30 poziomem) przy wygranej dostawały bardzo dużo punktów rankingowych w porównaniu z tym, co traciły w przypadku przegranej. 27-35 zdobywanych punktów i 7-8 traconych. Ewidentnie coś tutaj było nie tak.
Riot przyznaje, że faktycznie tak było. W związku z tym wyłączono konta stworzone w 2021 roku, które zapewniały nieuczciwą przewagę nad wszystkimi innymi w rankingu. Jednocześnie studio przyznaje nowe, zupełnie świeże konta ponoć już pozbawione tego problemu.
Wydano też bardziej oficjalny komunikat, niżeli ten na Twitterze.
„Wyłączamy konta profesjonalnych graczy stworzonych po 7 stycznia 2021 w związku z niezamierzonym błędem w zdobywaniu i traceniu LP, co prowadziło do nieuczciwej przewagi dla osób bez kont profesjonalnych graczy (…)”
Ponoć dotyczy to tylko kont stworzonych po 7 stycznia 2021, więc stosunkowo niewielu. Mimo wszystko, przez 2 miesiące wszystko to było mocno zaburzone, a większość graczy nigdy się o tym nie dowie.