Riot zmienia najnowsze skórki do Sivir i Kayle z LoLa. Twórcy ugięli się pod naporem graczy
Poruszono temat nowych skórek z serii Eclipse. Co zostanie zmienione?
Parę dni temu ujawniono wygląd nowych skinów z serii, która przez lata nie była kontynuowana – Eclipse. Do tej pory jedynymi skórkami z tym motywem były dwie legendarki do Leony. Fani bardzo polubili tę wersję bohaterki i uważali, że Riot naprawdę postarał się przy jej tworzeniu.
Po niecałych 4 latach Riot wrócił do tego pomysłu i stworzył więcej dodatków kosmetycznych, w tym skórki epickie, kolejną legendarkę, a nawet edycję prestiżową.
Twórcy z dumą prezentowali animacje, jakie stworzyli do najnowszej Sivir, podkreślając, że jest ona nawiązaniem do bohaterki, która rozpoczęła całą serię – Leony. Faktycznie motyw wspólnego tańca wygląda zjawiskowo i został doceniony przez społeczność (zobacz: Co łączy nową Solar Eclipse Sivir ze skórką do Leony? Twórcy LoLa zaskoczyli nową synergią).
To jednak nie okazało się najważniejsze. Gracze skupili się na innym skinie, co być może nieco zaskoczyło sam Riot. To nie Sivir czy nowa Senna zainteresowały fanów, ale Kayle, która zdaniem wielu jest wykorzystaniem – a zarazem zmarnowaniem – wyjątkowego pomysłu, który nadawałby się na minimum skin legendarny.
Solar Eclipse Sivir i Sun-Eater Kayle
Trzeba przyznać, że cała sytuacja jest dość ciekawa, ponieważ rzadko zdarza się tak, że fani proszą o opóźnienie wydania skórki po to, by przerobić ją na droższą, jednocześnie twierdząc, że inna legendarka wcale nie powinna nią być.
Zaledwie dzień po ujawnieniu nowa Kayle doczekała się masy genialnych fanartów, komiksów czy własnych wątków na Reddicie czy Twitterze.
Riot widział wiele z tych dyskusji, więc postanowił się do nich odnieść w serii krótkich wpisów. Riot Tiny Bun, producent obu skórek, napisał na Twitterze:
Aktualizacje PBE dla Kayle i Sivir już się pojawiły. Chciałbym zarysować szerszy kontekst zmian. W przypadku legendarnych skórek zawsze istnieje równowaga między „tworzeniem czegoś nowego i ekscytującego” a „tworzeniem czegoś, co wyraźnie przedstawia bohatera”, ponieważ League of Legends to przede wszystkim gra wideo.
Jeśli chodzi o Sivir, to słyszymy, że tym razem trochę za bardzo skupiliśmy się na „czytelności”.
Rioter przyznał, że twórcy skupili się na stworzeniu lekkozbrojnego rycerza, ponieważ Sivir jest przede wszystkim śmiercionośną łowczynią, a nie tankiem w pełnej zbroi.
Zdaniem projektanta, koncept miał obejmować czytelne umiejętności i autoataki, animację biegu pasującą do gameplay’u postaci oraz transformację ciała podczas używania superumiejętności.
Podczas gdy standardowa legendarka posiada 3 animatorów, w tym przypadku do prac zaangażowaliśmy naszego głównego projektanta i głowę zespołu od animacji – Sho. Sho jest również mainem Sivir, więc skupił się na oddaniu jej sposobu poruszania, w tym momentach, w których aktywuje się jej umiejętność pasywna.
Rioterzy są świadomi, że społeczność nie jest do końca zadowolona z efektu prac. Niestety większe zmiany nie są już możliwe i legendarna Sivir nie będzie tak wyjątkowa, jak chcieliby tego jej fani.
Wiemy, że niektórzy z was będą rozczarowani, że nie było większych zmian w tej kwestii. Opóźnienie wydania Sivir nie wchodzi w grę, ponieważ zespół który nad nią pracował, rozpoczął już nowe prace nad nadchodzącą legendarką.
Tiny Bun podkreślił, że edytowanie rozbudowanych skórek nie jest takie proste, ponieważ proces ich tworzenia jest wymagający i angażuje dziesiątki osób.
Legendarki są dość kosztowną inwestycją, ponieważ wymagają większej liczby programistów i dłuższego czasu na opracowanie. Na przykład w przypadku samego VO Riot lokalizuje się na ponad 20 języków – nie jest to proces szybki ani tani.
By pocieszyć fanów, Riot wspomniał, że ich opinie nie są omijane i wszystkie uwagi zostaną wzięte pod uwagę w przyszłości.
Według waszych opinii niektóre animacje u Sivir wydawały się zbyt bliskie podstawowej skórce – wzięliśmy to pod uwagę i postanowiliśmy ponownie przyjrzeć się części animacji u nadchodzącej legendy, aby bardziej je zróżnicować.
Tak prezentują się oficjalne zmiany skórki do Sivir na PBE:
- Zmodyfikowano animację, która jest wykorzystywana, gdy postać pozostaje w bezruchu oraz przejście do ruchu, by bardziej odróżnić je od bazowych.
- Zaktualizowano efekty wizualne dla superumiejętności.
- Wprowadzono poprawki błędów.
Warto przejść do skórki do Kayle, która ku zdziwieniu twórców – wywołała ogromne poruszenie w społeczności League of Legends. Najwidoczniej nikt nie spodziewał się, że ten skin będzie aż takim wydarzeniem dla fanów.
Wątek Sun-Eater Kayle jest z pewnością największym, na jakim byłem. Ale nawet w nim są fragmenty sprzecznych informacji zwrotnych, na przykład: jedni twierdzą, że jest zbyt ognista, a inni – że niewystarczająco ognista. Są gracze, którzy są zadowoleni z jej wyceny, jak i ci, którym to nie odpowiada.
Riot napisał, że najprawdopodobniej rozczaruje tym graczy, ale wydanie skórki nie zostanie opóźnione i twórcy nie będą jej przerabiać na skina legendarnego (choć prosi o to wielu fanów). Tiny Bun zapewnił, że czyta wszelką krytykę i jest jej świadomy, nawet jeśli nie odpowiada na każdy komentarz.
Tworzenie skórki do Kayle, w której postać Pożera Słońce (jej nowa nazwa to Sun-Eater) – dzięki za opinie na temat jej nowej nazwy! – i zaprojektowanie czegoś, co pokazuje jak śmiertelne ciało zmienia się, gdy szalona miłość doprowadza człowieka do wchłonięcia (zjedzenia) energii bogini słońca, było niesamowicie ekscytujące.
W przypadku Sivir był to ten sam zespół, który odpowiadał za wydanie pierwszej legendy do Miss Fortune. Twórcy wnieśli do projektu swoja pasję i wiedzę, by oddać znacznie mroczniejszy klimat świata Eclipse, z którego jest nasz cyniczny rycerz (Sivir).
Ostateczna odpowiedzialność za wydanie skórki spoczywa na producentach – twórcy, który spędzili tygodnie, a czasem miesiące, nie są ludźmi, którzy decydują, która postać z danej serii otrzyma konkretny tier skina.
Rioter wypowiadający się w wątku poprosił, by gracze pamiętali, że graficy i animatorzy nie wybierali bohaterki do legendarki, więc nie powinno się wylewać na nich swojej frustracji.
Prosiłbym, abyście kierowali swoje rozczarowanie i krytykę na mnie, nie na nich. Za to Ci, który wysyłali do nich miłe słowa – tak trzymajcie! Mój idealny świat byłby taki, że to ja biorę na siebie całą winę, a artyści są cenieni za zasługi.
- ZOBACZ – Zhonya’s Hourglass jest zbyt silnym przedmiotem w League? Co uważają gracze i co mówią statystyki?
Na końcu swojej wypowiedzi Tiny Bun dodał, że wybieranie bohaterów pod legendarki, jak i samo tworzenie ich jest nie tylko procesem pracochłonnym, ale również skomplikowanym pod względem szacowania dochodów czy tego, co pasuje do konkretnego uniwersum. Nie ma tutaj konkretnych liczb, które wskazywałyby na jakąś postać.
Tak prezentują się oficjalne zmiany skórki do Kayle na PBE:
- Zmieniono nazwę skórki na Sun-Eater Kayle.
- Zmieniono ozdoby na skrzydłach z zielonych na bordowo-różowe.
- Poprawki błędów, w tym filtra VO.