w

Świetny fanowski projekt poprawiający sklep w League of Legends. To, czego Riot nie umiało

Jeden z graczy postanowił stworzyć niesamowity projekt sklepu w League of Legends. Ilość włożonej pracy robi wrażenie.


Wywiad z graczami, zbieranie opinii, testowanie i wiele więcej. Stefano Lau wpadł na pomysł zrobienia udoskonalonego sklepu w League of Legends. Swój pomysł zrealizował w naprawdę profesjonalny sposób.

Jak mógłby wyglądać sklep z Chromami?

Stefano Lau, doświadczony projektant UX (User experience) zainteresowany stanem sklepu w League of Legends, postanowił zabrać się za pracochłonny, ale ciekawy projekt – poprawić dział z chromami. Autor przyznał, że obserwował jakiś czas opinie graczy i bazując na nich, uznał, że projekt sklepu zdecydowanie wymaga poprawy, aby był bardziej czytelny i korzystanie z niego nie powodowało frustracji.

Komentarze graczy na temat aktualnego sklepu z chromami

ZOBACZ – Typowe tanki w LoLu straciły sens? Jeden z graczy wywołał ogromną dyskusję

Celem mojego projektu jest stworzenie doskonałej jakości sklepu Chroma, który umożliwi graczom League of Legends przeglądanie, znajdowanie i kupowanie chrom bez żadnych problemów.

Autor przygotował obszerne opisy i wyjaśnienia wszystkiego, co pojawiło się w projekcie. Poczytać można o wczesnych szkicach, prototypach, testowaniu i końcowym udoskonalaniu. Zainteresowani projektowaniem mogą całość przeczytać tutaj: klik.

Porównanie obu wersji sklepu. Po lewej – aktualna, po prawej – projekt Stefano Lau

Aby lepiej trafić w potrzeby graczy, autor projektu postanowił przeprowadzić ankietę i zebrać opinie na temat sklepu w League of Legends. Jego zdaniem projektowanie tego typu rzeczy nie ma sensu, jeśli nie zbierze się odpowiednich informacji od użytkowników.

Moja krótka ankieta miała na celu zbadanie celów graczy, który wchodzą do sklepu z chromami.

Oto wyniki jakie udało się zebrać:

ZOBACZ – Gracze tęsknią za ogromnymi bohaterami. Riot za bardzo skupia się na ludzkich bohaterach?

Autor a podstawie swoich badań wyróżnił dwa typy kupujących: planujący i nieplanujący. Już po nazwie można domyślić się, że podzieleni są ze względu na to, z jakim zamiarem wchodzą do sklepu. Gracz planujący wcześniej obmyśla swoje zakupy i wchodzi do sklepu z konkretnymi planami, przez co nie lubi dezorganizacji. Gracz nieplanujący najpierw przegląda sklep i dopiero podczas przeszukiwania decyduje się na zakupy – dla niego ważne jest atrakcyjne przedstawienie produktów, by te zachęciły go do kupna.

Z zebranych informacji wynika, że muszę się skupić na ulepszeniu 3 głównych komponentów – organizacji, filtrowania i prezentacji. Dobra organizacja i filtrowanie ma kluczowe znaczenie dla pomocy „planującym” w zlokalizowaniu poszukiwanych chrom, a prezentacja ma kluczowe znaczenie dla „nieplanujących”, by mogli łatwiej zdecydować, którą chromę chcą zakupić.

Stefano Lau początkowo zaprojektował 3 różne układy sklepu. Każdy z nich ma swoje wady i zalety i może pasować bardziej lub mniej w zależności od tego, jakim typem kupującego jest dany grać. Poniżej wszystkie 3 wersje:

Zalety:

  • Bardziej efektywne użycie przestrzeni.
  • Wyświetla 4 całe skiny i 4 skiny w połowie
  • Pozwala użytkownikowi porównać Chromy najeżdżając na różne kolory

Wady:

  • Użytkownik nie widzi wszystkich Chrom na pierwszy rzut oka

ZOBACZ – Gracze LoLa tęsknią za motywami muzycznymi bohaterów

Zalety:

  • Pokazuje wszystkie dostępne Chromy na pierwszy rzut oka
  • Użytkownik może zobaczyć powiększony podgląd najeżdżając albo klikając na wybraną Chromę
  • Stojące obok modele pozwalają na prostsze porównanie Chrom

Wady:

  • Poszczególne Chromy (kiedy nie są powiększone) są dość małe

Zalety:

  • Nowa sekcja „Rekomendowane” pomaga użytkownikowi znaleźć Chromę, która może mu się spodobać
  • Pokazuje wszystkie dostępne Chromy na pierwszy rzut oka
  • Użytkownik może zobaczyć powiększony podgląd najeżdżając albo klikając na wybraną Chromę
  • Stojące obok modele pozwalają na prostsze porównanie Chrom

Wady:

  • Sekcja „Rekomendowane” zajmuje dość dużo miejsca

ZOBACZ – Zmiany rankedów, autofilla, usprawienia klienta i powrót lubianych trybów

Autor, aby zyskać świeższe spojrzenie na projekt, zapytał znajomych, co sądzą o 3 wersjach sklepu. Po rozmowie z nimi i wzięciu pod uwagę ich uwag, zdecydował się wybrać trzecią wersję jako podstawę do dalszego tworzenia.

W celu testowania autor zaprosił 6 graczy, który mogliby potem wyrazić swoje opinie na temat wspomnianego projektu. Po dwóch z nich należało do wcześniej wspomnianych grup „planujących i nieplanujących”. Pozostała dwójka to osoby, które nigdy wcześniej nie kupowały chrom i jest to dla nich coś zupełnie nowego.

Ogólnie rzecz biorąc, prototyp działał bardzo dobrze. Nowy projekt sklepu i jego ulepszona organizacja została doceniona przez każdego uczestnika mojej grupy analitycznej, co uważam za ogromny sukces.

Na koniec autor wykonał jeszcze kilka poprawek i udoskonaleń.

ZOBACZ – Jankos nie przebiera w słowach komentując Yuumi

Ostateczna wersja prezentuje się w ten sposób:

Dodaj komentarz