Reklama

Szczegółowy opis patcha 14.4 w LoLu. Wszystkie zmiany, jakie wejdą do League of Legends

League of Legends

Reklama

Co zmieni się wraz z wydaniem kolejnego patcha do League of Legends?


Twórcy League of Legends opublikowali szczegółową rozpiskę aktualizacji o numerze 14.4, w której sporo się zmieni. Poza standardowymi buffami i nerfami, twórcy przyjrzeli się itemom oraz niektórym aspektom rozgrywki. Spore modyfikacje trafią także do trójki bohaterów: Rek’Sai, K’Sante i Smoldera.

Wzmocnienia i osłabienia w patchu 14.4

Reklama

Wzmocnienia bohaterów

Ahri

  • HP na poziom zwiększone: 96 >>> 104
  • Orb of Deception (Q)
    • Przelicznik AP zwiększony: 45% >>> 50%

Jayce

Reklama
  • Bazowe AD zwiększone: 57 >>> 59
  • Lightning Field [Hammer-W]
    • Zwrot many zwiększony: 10/12/14/16/18/20 >>> 15/17/20/21/23/25
    • Podstawowe obrażenia na tick zwiększone: 35/50/65/80/95/110 >>> 40/55/70/85/100/115
  • Thundering Blow [Hammer-E]
    • Teraz rootuje cel na czas castowania, podobnie jak R Lee Sina.

Kai’Sa

  • Killer Instinct (R)
    • Zasięg zwiększony: 1500/2250/3000 >>> 2000/2500/3000

Lulu

  • Glitterlance (Q)
    • Obrażenia drugiego pocisku zwiększone: 25% >>> 50%
  • Help, Pix! (E)
    • Podstawowe obrażenia zwiększone: 80/120/160/200/240 >>> 80/125/170/215/260
    • Podstawowa tarcza zwiększona: 75/115/155/195/235 >>> 80/125/170/215/260

Renekton

  • Cull the Meek (Q)
    • Leczenie zwiększone: 12/18/24/30/36 (+15% bazowego AD) >>> 12/20/28/36/44 (+17% bazowego AD)
  • Slice and Dice (E)
    • Cooldown zmniejszony: 16/15/14/13/12 >>> 16/14,5/13/11,5/10 sekund
  • Dominus (R)
    • Bonusowe HP zwiększone: 250/400/550 >>> 300/500/700

Soraka

  • Salvation (P)
    • Bonusowa prędkość podsuszania zwiększona: 70% >>> 90%
  • Starcall (Q)
    • Leczenie zwiększone: 50/65/80/95/110 >>> 60/75/90/105/120
  • Wish (R)
    • Cooldown zmniejszony:  160/145/130 >>> 150/135/120 sekund

Thresh 

  • Podstawowy armor zwiększony: 28 >>> 31
  • Flay (E)
    • Podstawowe obrażenia zwiększone: 75/115/155/195/235 >>> 75/120/165/210/255
  • The Box (R)
    • Cooldown zmniejszony: 40/120/100 >>> 120/100/80 sekund

Volibear

  • Thundering Smash (Q)
    • Bonusowa prędkość poruszania zwiększona: 8/12/16/20/24% >>> 12/17/22/27/32%
  • Sky Splitter (E)
    • Cooldown zmniejszony: 13 >>> 12 sekund
  • Stormbringer (R)
    • Cooldown zmniejszony: 160/140/120 >>> 130/115/100 sekund
    • Czas wyłączenia wież zmniejszony: 3/4/5 >>> 2/3/4 sekund
    • Dalej zapewnia niepowstrzymalność, ale nie daje już odporności na efekty kontroli tłumu (CC).

 Osłabienia bohaterów

Aurelion Sol

  • Breath of Light (Q)
    • Bonusowe obrażenia magiczne zmniejszone: 60/70/80/90/100 (+35% AP) >>> 55/65/75/85/95 (+30% AP)

Bard

  • Przyrost pancerza na poziom zmniejszony: 5,2 >>> 5
  • Podstawowa prędkość ataku zwiększona: 0,625 >>> 0,658
  • Przelicznik prędkości ataku zwiększony: 0,625 >>> 0,658
  • Traveler’s Call – Meeps
    • Obrażenia zmienione: 35 (+14 na 5 dzwonków) (+30% AP) >>> 35 (+10 na 5 dzwonków) (+40% AP)
  • Cosmic Binding (Q)
    • Obrażenia zmienione: 80/125/170/215/260 (+65% AP) >>> 80/120/160/200/240 (+80% AP)

Fiora

  • Riposte (W)
    • Spowalnia prędkości ruchu i ataku pierwszego trafionego wrogiego bohatera zmniejszone: 50% >>> 25%

Illaoi

  • Prophet of an Elder God (P)
    •  Obrażenia zmienione: 9-162 (+115% AD) >>> 9-182 (na poziomach 1-18) (+100% AD)

Kalista

  • Martial Poise (P)
    •  [Bugfix] Boots of Speed teraz prawidłowo wpływa na pasywny dystans skoku.
  • Rend (E)
    • Podstawowe obrażenia zmniejszone: 20/30/40/50/60 >>> 10/20/30/40/50 (obrażenia na stack niezmienione)

Maokai

  • Podstawowy pancerz zmniejszony: 39 >>> 35
  • Bramble Smash (Q)
    • Podstawowe obrażenia zmniejszone: 70/120/170/220/270 >>> 65/115/165/215/265
  • Nature’s Grasp (R)
    • Czas trwania root zmieniony: 0,8-2.6 >>> 0,75-2,25 (bazowany na przebytym dystansie 0-1000 jednostek)

Urgot

  • Hullbreaker
    • Skipper Stacki są teraz przyznawane przez on-hit, a nie jako on-attack.
  • Purge (W)
    • Nie zapewnia już stacków zdolności Hullbreakera.

Varus

  • Podstawowe AD zmniejszone: 62 >>> 60

Zyra

  • Deadly Spines – Thorn SpitterGrasping Roots – Vine Lasher (P-Q i P-E)
    • Podstawowe obrażenia zwiększone: 20-88 >>> 16-84 (w zależności od poziomu 1-18)
    • Bonusowe obrażenia przeciw potworom zwiększone: 40-100 >>> 60-100 (w zależności od poziomu 1-18)

Zmiany bohaterów

K’Sante

  • Podstawowe HP zwiększone: 570 >>> 625
  • Podstawowa mana zwiększona: 290 >>> 320
  • Ntofo Strikes All Out (R-Q)
    • Slow usunięty: 80% >>> 0%
  • Path Maker (W)
    • Przelicznik obrażeń, pancerza i odporności na magię zwiększony: 50% >>> 85%
    • All Out (R-W)
      • Minimalny czas ładowania zwiększony: 0,5 >>> 0,75 sekund
      • Cooldown zwiększony: 18/16.5/15/13.5/12 >>> 24/22/20/18/16 sekund
  • Footwork (E)
    • Untargeted dash speed reduced 1500 >>> 900
    • Ally target dash speed reduced 1800 >>> 1500
    • [R-E] All Out untargeted dash speed reduced 2100 >>> 1450

Rek’Sai 

  • Podstawowa regeneracja zdrowia zmniejszona: 7,5 >>> 2,5
  • Regeneracja zdrowia na poziom zmniejszona: 0,65 >>> 0,5
  • Podstawowa prędkość poruszania zwiększona: 335 >>> 340
  • Fury of the Xer’Sai (P)
    • Teraz generuje 50% furii z minionów
    • Maksymalne leczenie zmienione: 10 (+2-10% maksymalnego HP (w zależności od poziomu 1-16 co 3 poziomy)) >>> 0 (+12-20% max HP (w zależności od poziomu 1-16 co 3 poziomy))
  • Queen’s Wrath (Wynurzona-Q)
    • Teraz określane jako atak, a nie zaklęcie zastępujące atak (zapewnia 45% prędkości ataku, aby skill był podobny w użyciu).
  • Prey Seeker (Zanurzona-Q) 
    • Obrażenia zmienione: 60/95/130/165/200 (+50% bazowego AD) (+70% AP) fizycznych >>> 50/80/110/140/170 (+25% bazowego AD) (+70% AP) magicznych
    • Cooldown zmniejszony: 12/11,5/11/10,5/10 >>> stałe 10 sekund
  • Burrow (Wynurzona-W)
    • Bonusowa prędkość poruszania zmieniona: 5/10/15 (w zależności od poziomu 1/6/11) >>> 5/10/15/20/25 (w zależności od poziomu umiejętności)
    • Wizja zwiększona: 25% >>> 35%
    • Nie redukuje już zasięgu ataku: 75 >>> 0
  • Unburrow (Zanurzona-W)
    • Obrażenia zmienione: 50/85/120/155/190 (+80% bazowego AD) (+0% AP) fizycznych >>> 50/75/100/125/150 (+0% bazowego AD) (+80% AP) magicznych
    • Podrzuca pierwszy cel na 1 sekundę i odrzuca pozostałe cele, spowalniając je na 0,5 sekundy >>> podrzuca wszystkie cele na 1 sekundę
  • Furious Bite (Wynurzona-E)
    • Obrażenia zmienione: 5/10/15/20/25 (+70% AD) >>> 0 (+100% AD)
    • Maksymalny poziom Fury nie zapewnia już podwójnych obrażeń zadawanych w formie true damage >>> Maksymalny poziom sprawia, że zdolność zadaje dodatkowe +6/8/10/12/14% maksymalnego zdrowia celu obrażeń fizycznych (ograniczone przeciwko potworom 60-400 (w zależności od poziomu))
    • Cooldown zmniejszony: 12 >>> 10 sekund
  • Tunnel (Zanurzona-E)
    • Cooldown zmniejszony: 26/23.5/21/18.5/16 >>> 18/17/16/15/14 sekund
    • Czas ładowania zmniejszony: 10/8/6/4/2 >>> 6/5/4/3/2 sekund
    • Dashowanie przez tunele jest szybsze.
  • Void Rush (R)
    • Przelicznik bazowego AD zmniejszony: 175% >>> 100%

Smolder

  • Super Scorcher Breath (Q)
    • Liczba pocisków zmieniona: 2 (+1% [P] Dragon Practice stacków) >>> 1 (+1.5% [P] Dragon Practice stacków) (zaokrąglone w górę)
    • Nadal zapewnia [P] Dragon Practice stack, jeśli cel zginie gdy pocisk jest w locie.
  • Achooo! (W)
    • Cooldown zmieniony: 13/12,5/12/11,5/11 >>> 14/13/12/11/10 sekund
    • Obrażenia ognistej kuli zmienione: 70/90/110/130/150 (+25% całkowitego AD) (+35% AP) >>> 50/80/110/140/170 (+25% bonusowego AD) (+20% AP)
    • Przelicznik eksplozji od bazowego AD zmieniony: 0% >>> 25%
    • Przelicznik AP eksplozji zwiększony: 65% >>> 80%
  • MMOOOMMMM! (R)
    • Nie gaśnie po śmierci.

Wzmocnienia systemowe

Black Cleaver

  • Carve
    • Redukcja pancerza na stack zwiększona: 4% >>> 5%
    • Liczba maksymalnych stacków zmniejszona: 6 >>> 5
  • Fervor
    • Bonusowa prędkość poruszania się z Fervoru jest teraz przyznawana nawet jeśli obrażenia zostaną uniknięte.
    • Teraz zapewnia pełną moc dla postaci walczących z dystansu (przez bug zapewniało zaledwie 10 ze starej zdolności pasywnej Rage).
  • Ścieżka budowania zmieniona: Phage + Kindlegem + Longsword + 750 złota >>> Phage + Caufield’s Warhammer + Ruby Crystal + 400 złota

Regeneracja z fontanny 

  • Leczenie zwiększone: 2,1% >>> 2,6% na tick (8.4% >>> 10.4% na sekundę)

Przedmioty dla magów związane z maną

  • Archangel’s StaffSeraph’s Embrace
    • Ability Haste zwiększony: 20 >>> 25
  • Luden’s Companion
    • Ability Haste zwiększony: 20 >>> 25
    • Force of Arms
      • Ability Haste zwiększony: 30 >>> 35
  • Malignance
    • Ability Haste zwiększony: 20 >>> 25
    • Enmity of the Masses
      • Ability Haste zwiększony: 30 >>> 35

Ravenous Hydra

  • Ravenous Crescent korzysta teraz ze 150% Life Steala

Stridebreaker

  • Breaking Shockwave
    • Zwiększono czas zanikania premii do prędkości ruchu: 1,5 >>> 3 sekund
    • Teraz posiada ikonę wzmocnienia.
  • Temper
    • Premia do szybkości ruchu jest teraz przyznawana nawet po uniknięciu obrażeń.

Terminus

  • Juxtaposition
    • Maksymalna liczba staków Light and Dark zmniejszona 5 >>> 3
    • Pancerz i odporność na magię na Light stack zmienione: 3/4/5 (w zależności od poziomu 1/11/14) >>> 6-8 (w zależności od poziomu 8-18)
    • Pancerz i odporność na magię na Dark stack zwiększone: 6% >>> 10%
  • Ścieżka budowania zmieniona: Recurve Bow + B.F. Sword + Dagger + 700 złota >>> Recurve Bow + B.F. Sword + Recurve Bow + 300 złota

Osłabienia systemowe

Lethal Tempo 

  • (Melee) Prędkość ataku na stack zmniejszona: 9-13.5% >>> 5-16% (w zależności od poziomu 1-18)

Zmiany systemowe

Przesunięcie kamery dla czerwonej drużyny

  • Zwiększona widoczność w dolnej części ekranu dla opcji kamery z przesunięciem bocznym

Przedmioty dla supportów

  • World Atlas – Quest
    • Czas odnowienia ładunku zwiększony: 18 >>> 20 sekund
    • Czas ładowania pierwszego ładunku: 2:08 >>> 1:50
  • Runic Compass – Quest
    • Czas odnowienia ładunku zwiększony: 18 >>> 20 sekund
  • Bounty of Worlds
    • HP zwiększone: 100 >>> 200
    • Regeneracja zdrowia zwiększona: 50% >>> 75%
    • Regeneracja many zwiększona: 50% >>> 75%
  • Bloodsong – Spellblade
    • Zmniejszono zwiększenie obrażeń z 10/6% do 10/5% (w zwarciu/z dystansu)
  • Solstice Sleigh – Going Sledding
    • Bonusowa prędkość poruszania się zmieniona ze stałych 90 na 4 sekundy na 30% opadające przez 3 sekundy.
    • Leczenie zmienione: stałe 120 >>> 7% maksymalnego HP
  • Zaz’Zak’s Realmspike – Void Explosion
    • Obrażenia zmienione: 50 (+15% AP) (+3% maksymalnego zdrowia celu) >>> 20 (+20% AP) (+3% maksymalnego zdrowia celu)
    • Cooldown zmieniony: 9-6 (w zależności od poziomu 1-18) >>> 8/7/6 (w zależności od poziomu 1/11/16) sekund

Tether

  • Spętanie (połączenie z celem umiejętności) na następujących bohaterach będzie teraz natychmiast zrywane po przekroczeniu maksymalnego zasięgu (zamiast być rozmyte w zależności od tego, kiedy gra sprawdzi, czy jesteś w zasięgu).
    • Aatrox [W] Infernal Chains
    • Fiddlesticks [W] Bountiful Harvest
      • Zasięg spętania zwiększony: 700 >>> 725
    • Illaoi [E] Test of Spirit
    • Karma [W] Focused Resolve
    • Kled [Q] Bear Trap on a Rope
    • LeBlanc [E] Ethereal Chains
    • Nocturne [E] Unspeakable Horror
    • Morgana [R] Soul Shackles
    • Renata [Q] Handshake
    • Zac [Q] Stretching Strikes
Reklama

Bądź na biężąco zaobserwuj oraz dołącz do naszej społeczności.

Nie przegap najważniejszych wiadomości i śledź nas na X.

Czytaj więcej