Reklama

Ta kwestia odnośnie postaci w LoLu wraca za każdym razem, gracze proszę o zmianę cen

League of Legends

Reklama

Według nowych graczy odblokowywanie bohaterów w League of Legends zajmuje wieczność przez ich wysokie ceny.


Gra od Riot Games to niesamowicie rozbudowany tytuł. Prawie każdy zgodzi się z tym, że lista championów jest tak długa, że wszyscy znajdą coś dla siebie. Postacie różnią się nie tylko tym, na jaką rolę zostały stworzone, ale także mechanikami, poziomem trudności, ogólnym klimatem i charakterem. Nic nie stoi na przeszkodzie, by jednego dnia zagrać przerażającym potworem z Pustki, drugiego uroczym Yordlem z Bandle City, a trzeciego zwinną kunoichi czy samurajem z Ionii.

I tu pojawia się pewien problem. O ile lista bohaterów jest długa i różnorodna, tak odblokowywanie ich może być irytujące dla każdego, kto jest zwykłym niedzielnym graczem, a chce nabyć także nowe postacie, których ceny nie spadną jeszcze przez długi czas.

Prośby o obniżenie cen w League of Legends pojawiały się od dawna i starsi gracze mogą pamiętać dziesiątki takich sytuacji. Fani wciąż się nie poddają i liczą, że zostaną wysłuchani, a Riot obniży ceny przynajmniej o pewien procent.

Reklama

Wysokie ceny bohaterów

Reklama

Jak chyba każdy wie, gra od Riot Games opiera się na systemie odblokowywania championów za darmową walutę w grze (Niebieska Esencja) lub płatną – RP. Poza odblokowaniem postaci na stałe można przetestować ją, gdy ta znajdzie się w cotygodniowej darmowej rotacji.

Bohaterowie w LoLu wydawani są stosunkowo często, bo co parę miesięcy (w 2020 roku przez pewien okres udało się wydawać postać nawet co miesiąc). Jak wspominane było w kilku poprzednich artykułach – ceny powyżej 4800 NE to zdecydowana większość cen w LoLu, a co za tym idzie, odblokowanie dużej grupy postaci wymaga naprawdę ogromnej ilości esencji.

Gracze często porównują LoLa do innych tytułów, w których postacie na start są darmowe lub można bezpłatnie przetestować je w ramach narzędzia treningowego/strzelnicy. W LoLu sprawdzenie bohatera, grając nim np. na boty czy przeciwko kukłom treningowym, nie jest możliwe.

Taka sytuacja jest naprawdę trudna szczególnie dla początkujących graczy lub tych, którzy grają w LoLa od czasu do czasu. Takie osoby i tak stają przed wyzwaniem zapoznania się z ogromem informacji – przedmioty, aktualizacje i zmiany balansu, runy, nowe buildy, reworki i tak dalej.

Co prawda można tutaj wspomnieć, że bohaterowie z czasem tanieją i nowi gracze mogą na początku zakupić championów za 450 NE. Prawda jest jednak taka, że obniżki cen są naprawdę rzadko i dziś postacie mające po 6 lat dalej kosztują tyle, co nowe, wydane pół roku temu (np. Kindred).

W internecie można znaleźć wiele komentarzy od graczy, które zazwyczaj brzmią w podobny sposób.

Myślę, że dużym problemem Ligi jest to, że wymaga przeogromnej ilości czasu, aby zdobyć interesujących bohaterów lub przynajmniej solidną pulę postaci do gry. Kapsuły otrzymywane za poziom konta mają bardzo małą szansę na wydropienie akurat tego championa, którego chcesz. Zazwyczaj dostaje się z nich także niewiele Niebieskiej Esencji. Taki system wystarczyłby, gdyby w grze było 100 postaci, ale ogromna ilość bohaterów LoLa uniemożliwia nadrobienie zaległości, jeśli nie gra się od kilku lat.

Według niektórych system jest bardzo nieprzyjemny dla nowych graczy, ponieważ ci mogą poczuć się mocno ograniczani.

Wpływa to na nowych graczy, którzy odbijają się od gry, ponieważ poza koniecznością poznania wielu mechanik, przedmiotów i taktyk, nie mogą nawet zagrać bohaterami, którymi mają ochotę (bo wypróbowali ich w czasie darmowej rotacji). To odbiera im zabawę i denerwuje tych, którzy powrócili po długiej przerwie. I bądźmy szczerzy – kto kupuje bohaterów za RP?

Bardzo trudno jest porównywać League of Legends do większości systemów z innych gier. Mało który tytuł ma aż tak wiele postaci i sporo nowych championów, którzy wydawani są w bardzo szybkim tempie. Przy małej ilości grywalnych bohaterów system rotacji czy losowych odłamków faktycznie ma sens.

Część osób uważa, że rozwiązaniem problemu byłoby wprowadzenie promocji na postacie, ale nie za RP, tylko za Esencję lub zarządzenie, by championi, którzy są w grze od ponad 2 czy 3 lat, nie kosztowali tyle, co ci najnowsi.

Do gry już niebawem trafi Vex – nowa postaci. Wciąż wiele osób nie zdążyło wypróbować Akshana, będącym na ten moment jest najnowszym championem, który już jest na Summoner’s Rift. Premiera Akshana odbyła się bowiem 22 lipca, czyli całkiem niedawno.

Reklama

Bądź na biężąco zaobserwuj oraz dołącz do naszej społeczności.

Nie przegap najważniejszych wiadomości i śledź nas na X.

Czytaj więcej
Reklama
Reklama