Wcześniejszy opis patcha 12.23 do LoLa. Ogromna ilość zmian nadchodzi do League of Legends
Kompletna lista poprawek z nadchodzącej aktualizacji. Co dokładnie zostanie zmienione?
Do League of Legends trafiła właśnie przedsezonowa aktualizacja, w której zmieniło się naprawdę dużo. Poza wydaniem poprawek jungli, które sprawiły, że rola stała się bardziej przystępna dla nowych graczy, pojawiły się nowe przedmioty, a niektóre ze starych zostały zmienione.
Wielu bohaterów wymagało wsparcia, które nadejdzie w aktualizacji 12.23 w postaci wzmocnień. Co dokładnie zostanie zbuffowane, a co znerfione w zbliżającym się patchu?
Grudniowa kapsuła do LoLa za Prime Gaming jest już dostępna. Co można otrzymać w ramach subskrypcji?
Zmiany z patcha 12.23
Wzmocnienia bohaterów
- Zeri
Pojawienie się przedsezonu na PBE jest świetnym momentem, aby prześlizgnąć DROBNE zmiany Zeri, kiedy nikt nie patrzy. Już teraz pojawiły się na serwerach testowych.
ReklamaZeri będzie z ~900 zasięgu, niekończącym się ultem i wysokimi obrażeniami praktycznie nie miała słabości w zorganizowanym teamie. Sprawiamy, że na bliską odległość bohaterka będzie czuła się nieco bardziej zagrożona, a jej E będzie bardziej nagradzające gracza i pozwalało wycarry’ować niektóre sytuacje.
- Podstawowe statystyki
- Prędkość poruszania się zwiększona z 325 do 330
- Podstawowe AD zwiększone z 50 do 53
- Podstawowy pancerz zwiększony z 20 do 24
- Podstawowe HP zwiększone z 600 do 630
- Mnożnik prędkości ataku zwiększony z 0,568 do 0,625
- HP na poziom zwiększone z 109 do 115
- Podstawowy atak
- Obrażenia w pełni naładowanego ataku zwiększone z 90-200 (+90% AP) (+1-15% maksymalnego HP celu) do 90-200 (+110% AP) (+1-15% maksymalnego HP celu)
- Living Battery (P)
- Dodatkowa wartość tarczy zmieniona z 10% nakładającej się prędkości ruchu na 10% prędkości ruchu
- Czas trwania zmniejszony z 3 do 2 sekund
- Burst Fire (Q)
- Zasięg zmniejszony z 825 do 750
- Procent nadmiarowej prędkości ataku zmienianej na AD zwiększony z 60% do 70%
- Bazowe obrażenia zwiększone z 8/11/14/17/20 do 15/18/21/24/27
- Przelicznik AD zmniejszony z 100/105/110/115/120% do 104/108/112/116/120% AD
- Ultrashock Laser (W)
- Zdolność zadaje teraz obrażenia fizyczne
- Obrażenia zwiększone z 20/55/90/125/160 (+100% AD) (+40% AP) do 20/60/100/140/180 (+130% AD) (+0% AP)
- Czas castowania zmieniony z 2,5 czasu ataku na 0,55-0,3 sekundy (zależne od prędkości ataku)
- Prędkość pocisku zwiększona z 2200 do 2500
- Czas castowania lasera zwiększony z 0,75 do 0,85 sekundy
- Spark Surge (E)
- Koszt many zmieniony z 80 na wszystkich poziomach na 90/85/80/75/70
- Czas odnowiemnia zmniejszony z 24/22,5/21/19,5/18 do 22/21/20/19/18 sekund
- (Nowy efekt) Przez kolejne 5 sekund Burst Fire Zeri zadaje dodatkowe obrażenia magiczne pierwszemu przeciwnikowi i przeszywa cele.
- Wartość magicznych obrażeń: 20/22/24/26/28 (+20% AP) (+12% bonusowego AD)
- (Nowość) Zadaje teraz do 65% bonusowych obrażeń zależnych od szansy na krytyczne trafienie
- Opadanie przeszywających obrażeń zwiększone zmienione z 60/70/80/90/100% na 80/85/90/95/100%
- Zdolności/ataki redukują czas odnowienia tego skilla o 0,5 sekundy (lub 1,5 w przypadku trafienia krytycznego)
- Zasięg ujawniania przez ściany zwiększony z 850 do 1500
- Lightning Crash (R)
- (Usunięto) Nie zadaje już bonusowych magicznych obrażeń
- Zasięg łańcuchowania zwiększony z 450 do 650
- Obrażenia magiczne przy użyciu zwiększone z 150/250/350 (+80% AP) (+80% bonusowego AD) do 175/275/375 (+110% AP) (+100% bonusowego AD)
- Jeśli R trafi minimum jednego championa, Zeri dostanie 10% prędkości poruszania się, 30% prędkości ataku i łańcuchuje swoje ataki przez kolejne 5 sekund. Trafienie championa odświeża ten buff o 1,5 sekundy (do maksymalnie 5 sekund)
- Trafienie championa daje Zeri 1 stack (3 stacki w przypadku trafienia krytycznego) Ovecharge na 1,5 sekundy. Zeri dostaje 0,5% prędkości poruszania się za każdy stack
- Podstawowe statystyki
- Sion
- Podstawowe statystyki
- Bazowa mana zwiększona z 330 do 400
- Mana na poziom zwiększona z 42 do 52
- Decimating Smash (Q)
- Minimalne bazowe obrażenia zwiększone z 30/50/70/90/110 do 40/60/80/100/120
- Podstawowe statystyki
- Cho’Gath
- Carnivore (P)
- Ilość przywracanej many zwiększona z 3.5-7.75 do 5-10 (zależne od poziomu)
- Feral Scream (W)
- Bazowe obrażenia zwiększone z 75/125/175/225/275 do 80/135/190/245/300
- Feast (R)
- Czas odnowienia zmieniony z 80 sekund na wszystkich poziomach na 80/70/60
- Carnivore (P)
- Amumu
- Podstawowe statystyki
- HP na poziom zwiększone z 89 do 90
- Bandage Toss (Q)
- Koszt many zwiększony z 30/35/40/45/50 do 40/45/50/55/60
- Despair (W)
- Obrażenia zwiększone z 6/8/10/12/14 (+1/1,15/1,3/1,45/1,6% (+0,25% za 100 AP) maksymalnego HP celu) do 12/16/20/24/28 (+1/1,25/1,5/1,75/2% (+0,25% za 100 AP) maksymalnego HP celu)
- Tantrum (E)
- Bazowe obrażenia zwiększone z 85/100/135/160/185 do 80/110/140/170/200
- Podstawowe statystyki
- Maokai
- Sap Magic (P)
- Ilość przywracanego HP zwiększona z 4-10% do 4-12% (zależne od poziomu)
- Bramble Smash (Q)
- Bazowe obrażenia zwiększone z 65/110/155/200/245 do 70/120/170/220/270
- Bonusowe obrażenia zadawane stworom zwiększone z 80/100/120/140/160 do 120/140/160/180/200
- Sap Magic (P)
- Zac
- Cell Division (P)
- Leczenie zwiększone z 4/4,75/5,5/6,25% do 4/5/6/7% maksymalnego HP (zależne od poziomu superumiejętności)
- Stretching Strikes (Q)
- Przelicznik HP zwiększony z 2,5% do 4% maksymalnego HP
- Czas odnowienia zmniejszony z 15/13,5/12/10,5/9 do 14/12,5/11/9,5/8 sekund
- Cell Division (P)
- Tahm Kench
- An Acquired Taste (P)
- Zapewnia teraz +2% AP za każde 100 HP
- Tongue Lash (Q)
- Przelicznik AP zwiększony z 90% do 100%
- Przelicznik przywracanego HP zwiększony z 3/3,5/4/4,5/5% do 5/5,5/6/6,5/7% brakującego HP
- Abyssal Dive (W)
- Przelicznik AP zwiększony z 125% do 150%
- Thick Skin (E)
- Obrażenia przechowywane jako szare HP zwiększone z 13/21/29/37/45% (40/42,5/45/47,5/50% jeśli w pobliżu znajduje się wielu przeciwników) do 15/23/31/39/47% (42/44/46/48/50% jeśli w pobliżu znajduje się wielu przeciwników)
- Devour (R)
- Tarcza opada teraz z prędkością 200 na sekundę zamiast wytrzymywać 2,5 sekundy
- An Acquired Taste (P)
- Malphite
- Thunderclap (W)
- Przelicznik pancerza obrażeń on-hit zwiększony z 10% do 15%
- Obrażenia stożka zwiększone z 15/25/35/45/55 (+30% AP)(+15% pancerza) do 20/30/40/50/60 (+30% AP)(+25% pancerza)
- Ground Slam (E)
- Obrażenia zwiększone z 60/95/130/165/200 (+60% AP)(+30% pancerza) do 70/110/150/190/230 (+60% AP)(+40% pancerza)
- Thunderclap (W)
- Kayn (Shadow Assassin)
- The Darkin Scythe (P)
- Bonusowe obrażenia Shadow Assassina zwiększone z 8-30% do 13-40% (zależne od poziomu)
- Shadow Step (E)
- Przelicznik leczenia zwiększony z 35% do 45%
- The Darkin Scythe (P)
Osłabienia bohaterów
- Yuumi
- Bop 'n’ Block (P)
- Czas odnowienia zwiększony z 14-6 do 18-6 sekund (zależne od poziomu)
- Final Chapter (R)
- Czas trwania roota zmniejszony z 1,75 do 1,25 sekundy
- Bop 'n’ Block (P)
- Syndra
- Force of Will (W)
- True damage ulepszonej zdolności zmieniony z 15% (+1,5% za 100 AP) na 12% (+2% za 100 AP)
- Scatter the Weak (E)
- Przelicznik AP zmniejszony z 55% do 45%
- Czas odnowienia zwiększony z 15 do 17 sekund
- Force of Will (W)
- Mordekaiser
- Darkness Rise (P)
- Obrażenia zadawane potworom co sekundę zmienione ze stałych 180 do 28-164 (zależne od poziomu)
- Teraz nakłada się tylko przy trafieniu dużych potworów
- Darkness Rise (P)
- Shyvana
- Flame Breath (E)
- Przelicznik HP on-hit zmniejszony z 3,5% do 3% maksymalnego HP celu
- Flame Breath (E)
- Trundle
- Podstawowe statystyki
- Bazowa prędkość ataku zmniejszona z 0,67 do 0,6
- Subjugate (R)
- Całkowite magiczne obrażenia zmniejszone z 20/27,5/35% do 20/25/30% maksymalnego HP celu
- Podstawowe statystyki
- Lillia
- Blooming Blows (Q)
- Bazowe obrażenia zmienione z 70/100/130/160/190 na 80/100/120/140/160
- Blooming Blows (Q)
Poprawki bohaterów
- Kassadin
Pracuję z Riot Yelough nad fajnymi zmianami QOL dla Kassadina, w związku z którymi jestem naprawdę podekscytowany. Planujemy wydać je w aktualizacji 12.23, ale to może się jeszcze zmienić.
To w połączeniu z powrotem RoA powinno spodobać się graczom Kassadina. E ze zwyczajnym cooldownem bez blokady powiązanej z rzucanymi w pobliżu zaklęciami było naprawdę przyjemne na etapie testowania!
- Null Sphere (Q)
- Tarcza jest przyznawana teraz w momencie rzucenia umiejętności, a nie w chwili, w której pocisk opuszcza rękę
- Wartość tarczy zwiększona z 60/90/120/150/180 (+40% AP) do 80/110/140/170/200 (+30% AP)
- Force Pulse (E)
- Czar nie wymaga już ładunków zdobywanych przez przebywanie w pobliżu bohaterów, którzy używają zdolności
- Rzucenie przez bohatera zdolności w pobliżu Kassadina skraca pozostały czas odnowienia o 1 sekundę
- Czas odnowienia zwiększony z 5 do 21/19/17/15/13 sekund
- Null Sphere (Q)
- Dr Mundo
Zmiany Dr Mundo powinny być już na serwerach PBE! Celem jest poprawienie tego, jak radzi sobie w jungli, ukierunkowanie jego siły bardziej w stronę late game’u i sprawienie, że W będzie miało większy wpływ na rozgrywkę.
- Podstawowe statystyki
- AD na poziome zmniejszone z 3,5 do 3
- Bazowa odporność na magię zmniejszona z 32 do 29
- Odporność na magię na poziom zwiększona z 2.050 do 2,3
- Goes Where He Pleases (P)
- Strata 7% aktualnego zdrowia, aby otrzymać 8% maksymalnego zdrowia, zmieniona na 3% aktualnego HP i 4% maksymalnego HP
- Regeneracja zdrowia co 5 sekund zależna od maksymalnego HP zmieniona z 0,8%-1,6% na 0,4%-2,5% (nieliniowy postęp – zrównuje się około 11 poziomu)
- Infected Bonesaw (Q)
- Koszt zwiększony z 50 do 60 HP
- Heart Zapper (W)
- Teraz zawsze przywróci połowę szarego HP niezależnie od trafienia przeciwnika
- Koszt zwiększony z 5% do 8% aktualnego HP
- Obrażenia przechowywane jako szare HP zmienione z 25/30/35/40/45% na 80-95% (zależne od poziomu) przez pierwsze 0,75 sekundy, a następnie 25%
- Czas trwania zmniejszony z 4 do 3 sekund
- Blunt Force Trauma (E)
- Już nie dobija natychmiastowo małych stworów w jungli
- Bonusowe AD zmienione z 15/20/25/30/35 + 25/30/35/40/45 zależnych od brakującego zdrowia na 2,5/3/3,5/4/4,5% maksymalnego HP
- Obrażenia zadawane potworom zwiększone z 200% do 250%
- Maximum Dosage (R)
- Usunięto bonusowe AD
- Brakujące zdrowie jako maksymalne HP zwiększone z 8/11,5/15% do 15/20/25%
- Na 3 poziomie umiejętności HP oraz regeneracja HP jest zwiększana o kolejne 5% za każdego pobliskiego wrogiego championa
- Podstawowe statystyki
- ZOBACZ – Funneling w League of Legends jest możliwy dzięki błędowi. Riot pisze, że zostanie on wyeliminowany
Poprawki przedmiotów
- Sunfire Aegis
- Koszt zredukowany z 2800 do 2700
- HP zwiększone z 400 do 500
- Ravenous Hydra
- Przelicznik AD zdolności Cleave zmniejszony z 60%/30% do 50%/25%
- Zdolność Carnivorous nie zapewnia już omnivampu za stack
Poprawki jungli
- Bazowe obrażenia petów zmniejszone z 20 do 16 true damage’u
- Po pierwszej ewolucji zużywa 2 dodatkowe smaczki na zabójstwie dużych stworów i otrzymuje swoje benefity
- Natywne 20% wzmocnienie obrażeń nie działa już na epickich stworach
- 10% bonusowego pancerza i odporności na magię jest zmieniane w true damage, które zadają pety
- Przelicznik z bonusowego HP zmniejszony z 4% do 3%
- HP na poziom za zabójstwo potwora zwiększone z 3 do 6
- Mana na poziom za zabójstwo potwora zwiększona z 2 do 4
- Złoto za smaczek zmniejszone z 50 do 35
- Złota w jungli jest nieco dużo, więc zabieramy je ze smaczków.
- Mnożnik doświadczenia zwiększony z 1/1/1,025/1,075/1,15/1,15/1,25/1,25/1,35 na poziomiach 1-9 do 1/1/1,025/1,075/1,2/1,3/1,3/1,.45 na poziomiach 1-9
- Częściowe zrekompensowanie nerfów doświadczenia w jungli na początku sezonu
- Zasięg stworów
- Zasięg ataku Grompa zmniejszony z 175 do 150
- Zasięg ataku dużego Razorbeaka zmniejszony z 300 do 200
- Środek okręgu, który reprezentuje zasięg leashowania został nieco przesunięty od spawnu, aby dać bohaterom więcej miejsca do kite’owania
- Mosstomper
- Czas trwania buffa tenacity zmniejszony z 3 do 1,5 sekundy
- Typ tenacity zmieniony z przedmiotu na bohatera