Wydanie Yuumi to największy błąd jaki popełnił Riot w historii League of Legends?
Wydanie przez Riot Games Yuumi, to największy błąd dewelopera? Tak twierdzą gracze.
W League of Legends jest naprawdę dużo przeróżnych postaci. Niektóre z nich jednak budzą spore kontrowersje tak naprawdę od dnia zaprezentowania ich umiejętności. Do nich należy między innymi Yuumi.
Społeczność zrzeszona na forum społecznościowym poświęconym League of Legends postanowiła skrytykować wprowadzoną ponad rok temu Magiczną Kotkę — Yuumi. Zaproponowano natomiast rozwiązania, które mają pomóc w uporaniu się z problemem, którym jest jej nietykalność.
Yuumi to błąd?
Według graczy jest ona zdecydowanie zbyt mocna, potrafi w chwilę uleczyć całe HP, zapewnia ogromne bonusy, jest w stanie zatrzymać całą wrogą drużynę i nie można jej namierzyć.
To nie bohater, to mały przenośny bóg!
Pomimo tego, iż w internecie temat nietykalności kotki przewija się co jakiś czas, niedawno zaproponowano rozwiązania, które mają nieco ją zbalansować.
ZOBACZ – Które tryby obecnie są najpopularniejsze w LoLu i dlaczego Riot nie dodaje nowych?
Pierwszym z nich jest zmuszenie gracza do aktywności, której według krytyków brakuje mainom małej wspierającej.
Gracze Yuumi zazwyczaj ogladają coś w tle i od czasu do czasu klikną E.
Część społeczności uważa, że idealnym rozwiązaniem jest wprowadzenie mechaniki, która automatycznie zrzuca kota, jeżeli sojusznik, na którym siedzi otrzyma CCka.
Takie rozwiązanie może być skuteczne, ale i zarazem bardzo szkodliwe. Mając w drużynie kilka postaci z unieruchomieniem, wystarczy jedno trafienie w kogoś z Yuumi, aby ta po wyskoczeniu została automatycznie zlikwidowana przez garstkę obrażeń, które jest w stanie zadać jej oponent (jeżeli auto atak zostanie wystrzelony podczas wchodzenia w sojusznika, otrzyma ona DMG nawet po wejściu).
Dodatkowo nałożenie na Yuumi jakiegokolwiek CCka, drastycznie resetuje jej CD na wejście w sojusznika.
ZOBACZ – Riot odpowiada, czy prestiżowe skiny w League of Legends będą dostępne pod koniec roku
Drugi pomysł zaproponowany przez jednego z graczy wydaje się lepszy i mniej radykalny. Autor uważa, że nie można projektować postaci, która jest zależna od drugiej osoby i bez żadnych kar, ani ograniczeń pozwalać jej na ciągłe siedzenie w swoich towarzyszach.
Yuumi według jego opinii powinna otrzymać bonus kiedy jest „silną i niezależną kotką”, które zachęcą ją do oddzielenia się i tym samym pozwolą na wyłapanie jej, kiedy zrobi to nieostrożnie.
Zasugerowaną zmianą jest procentowe otrzymywanie obrażeń, które zostają zadane jej towarzyszowi lub efekt nakładany na sojuszników, lub wrogów, kiedy zdecyduje się na wyjście.
- Mała tarcza dla wszystkich w pobliżu
- Efekt przestraszenia na wrogach w pobliżu
- Spowolnienie wrogów w pobliżu, przyśpieszenie sojuszników
Pozostaje jeszcze jedno pytanie, czy bohaterka potrzebuje zmian?
Według strony zbierającej statystyki jej obecne WR oscyluje na poziomie 49.4% powyżej platyny i zmienia się nieznacznie (ok. 0.2%) w praktycznie każdej innej randze (oprócz Master+).
Pamiętajmy jednak, że jest banowana średnio w 50% gier, częściej od legendarnego już Yasuo czy Zeda i właśnie to może zdecydować o jej minireworku.