Zbiór najlepszych ciekawostek o najnowszej bohaterce League of Legends – Nilah
Twórcy opowiedzieli o najnowszym championie, który trafi na Summoner’s Rift już niedługo.
Ostatnie bohaterki League of Legends to potężna chembaronessa Renata Glasc i monstrum z Pustki – Bel’Veth. Przyszedł czas na kolejną postać, która już od samego początku przedstawiana była, jako ktoś wyjątkowy. Chodzi oczywiście o Nilah, opisywaną jako „melee ADC”.
Wygląd dziewczyny przedstawiono już jakiś czas temu, a niedawno ujawniono również spis jej umiejętności. Przyszedł czas na opowiedzenie o tym, jak wyglądało projektowanie najnowszej bohaterki, dlaczego wygląda akurat w ten sposób i skąd wziął się pomysł na jej zdolności.
Co warto wiedzieć o Nilah?
Twórcy postanowili co nieco opowiedzieć o najnowszej postaci. Proces jej tworzenia był bardzo interesujący.
Praca nad Nilah zaczęła się od podstawowego pomysłu na rozgrywkę: prowadzący walczący w zwarciu zwadźca. Celem było stworzenie nowego doświadczenia nie tylko dla dolnych, ale również dla grających Yasuo i Yone, którzy być może chcieliby wypróbować swojego bohatera na innej pozycji.
Zespół stanowczo nie chciał tworzyć kolejnego smutnego ioniańskiego chłopca z mieczem. Pamiętając o tym, graficzka koncepcyjna Nancy Riot „Sojyoo” Kim zaczęła rozglądać się za bronią, która mogłaby pasować do założeń i wpadła na urumi, elastyczny biczopodobny miecz pochodzący z Azji Południowej. Pasował idealnie, ponieważ zespół chciał bardziej podkreślić obecność kultury Azji Południowej w League.
Podobnie jak w przypadku bohaterów takich jak Samira, Akshan, czy Zeri, chcieliśmy, aby gracze z każdego zakątka świata mogli znaleźć coś swojego w League, a brakowało nam czegoś, co kojarzyłoby się z Azją Południową, szczególnie dla kobiet.
Urumi pasuje do pochodzenia wybranego dla Nilah, rozgrywki w zwarciu i jest bardzo, bardzo super. A przy tym w League raczej brakuje biczów. Pomysł pojawiał się już przelotnie wcześniej, ale nigdy nie trafił na Summoner’s Rift.
Główny scenarzysta Jared „Carnival Knights” Rosen opowiada:
Wśród pierwszych koncepcji, które przedstawiła Nancy, jedna wersja miała na przykład sześć rąk, a inna bardziej tradycyjny talwar (szabla o zakrzywionej głowni). Ale gdy zobaczyliśmy pomysł z urumi, to było jak „O rany, naprawdę nie mamy bohatera z biczem? Przecież musi jakiś być. Może Zyra? A nie, to ta od roślin. Jakiś inny bohater?” Ale nie było żadnego.
Czuliśmy, że to idealny czas, aby wreszcie stworzyć bohatera władającego biczem, ponieważ urumi jest świetnym zaczepieniem dla jej inspiracji Azją Południową oraz pasuje do jej rozgrywki.
Ale realistyczne oddanie bicza-miecza, tak aby dobrze wyglądał w grze, było dużym wyzwaniem.
Widzieliście kiedykolwiek urumi w użyciu? Odtworzenie chwytliwego a jednocześnie płynnego ruchu było nie lada wyzwaniem dla zespołu animacyjnego.
Animator Drew „sandwichtown” Morgan powiedział:
Jeszcze na wczesnym etapie spędziliśmy wiele czasu na sprawdzeniu, czy płynnie poruszający się bicz jest bronią, którą jesteśmy w stanie stworzyć, posługując się dostępnymi na co dzień narzędziami. Próbowaliśmy kilku różnych podejść, które pozwoliłyby uzyskać właściwą fizykę, ale skończyło się na w większości ręcznym stylizowaniu animacji z kilkoma różnymi sztuczkami technicznymi ukrytymi w warstwach.
Zanim przejdziemy dalej, należałoby powiedzieć o różnicy pomiędzy animacją z wykorzystaniem narzędzi, a animacją „ręczną”. Wiele nowoczesnych gier wykorzystuje fizykę i symulację silników narzędziowych, ale bicz Nilah musiał zostać skrojony specjalnie pod nią. To oznaczało, że sandwichtown ustalił wszystkie klucze i animował każdą klatkę ruchu.
Sądzę, że największym wyzwaniem była liczba animacji ataku niezbędnych, aby wszystkie ruchy sprawiały wrażenie poprawnych pod względem kierunku z różnych odległości i w różnych warunkach.
Testowanie animacji podstawowego ataku Nilah
Bicz Nilah to nie jest jakiś tam stary bat. To podwójny, elastyczny miecz wodny wypuszczany przez Nilah z magicznego słoja, który nosi u pasa. Szczerze mówiąc, jest dość pokręcony. Więc oczywiście wymagał dodatkowej uwagi od strony wizualnej.
Graficzka efektów wizualnych Megan „Fairy Flan” Bayona wyjaśnia:
Aby pokazać radość w jej efektach wizualnych i aby bicz nie wyglądał „po prostu jak woda”, wprowadziłam efekty opalizacji i tęczy w jej umiejętnościach. W pewien sposób wygląda to, jakby demon radości załamywał światło na zewnątrz i Nilah wykorzystywałaby jego siłę.
Wodny bicz Nilah uderza z siłą surowej fali, tylko ostrzej.
Nieokiełznana radość
Nilah ładuje moc demona radości, aby zabijać mityczne bestie i pokonywać swoich wrogów. Jest epicką, zabijającą potwory bohaterką, która każdego dnia buduje swojej legendę.
Ascetyczna wojowniczka Nilah przestrzega surowych zasad rytuału dającego jej kontrolę nad Ashleshem, starożytnym demonem radości, który został uwięziony całe eony lat temu.
Ashlesh należy do Dziesiątki, czyli do najstarszych i najpotężniejszych z istniejących demonów. Wzmaga radość do absurdalnego poziomu, karmiąc się ciemnymi, wynaturzonymi aspektami tej emocji, takimi jak delirium i obsesja. Ale Nilah zaprzęgła moc Ashlesha do czynienia dobra.
Nie zawsze też posiadała tę moc „nie z tego świata”. Dawno, dawno temu była zwykłą dziewczyną żyjącą zwykłym życiem — aż przestała.
- ZOBACZ – Wszystkie easter eggi z najnowszego zwiastuna Czarodziejek Gwiazd w LoLu, które przegapiliście
Carnival Knights wyjaśnia:
Udała się pod swoje rodzime miasto i zniknęła na całą dekadę. Gdy pojawia się ponownie, natychmiast zaczyna likwidować półbogów i potężne smoki wielkie niczym góry. Walczy z potworami, których nie powinno dać się pokonać.
Ale posługiwanie się potężną mocą Ashlesha ma wysoką cenę: Nilah została wymazana z pamięci w świecie żywych. Nie ma żadnego dowodu, że się w ogóle urodziła. Jest obca w znanym sobie świecie, nawet dla własnej rodziny.
Carnival Knights podkreślił, że bezwarunkowa radość Nilah absolutnie nie jest dobrowolna:
Wraca nie jako mól książkowy, ale szorstka, obca osoba o mocy herosa. Nie ma przeszłości, a jej przyszłość jest nieznana. Dosłownie zatraciła się w radości. Ashlesh zniszczył całe spektrum jej emocji, pozostawiając tylko radość. Może tylko wydawać się jej, że czuje coś innego albo że chciałaby poczuć coś innego. W jej życiu jest wiele smutku, poniosła duże straty, ale może mieć w stosunku do tego tylko pozytywne emocje, co prowadzi do wewnętrznego konfliktu.
Żyje najlepiej, jak potrafi… niezależnie od tego, czy ta sytuacja się jej podoba, czy nie.
Tak jak bohater Ramayany oddała wszystko za tę niesamowitą moc i wykorzystuje ją, aby chronić świat przed starożytnym złem, które od dawna uważa się za nieistniejące.
Nilah pochodzi z Kathkan, krainy leżącej na południowy wschód od starożytnego Camavor (i niegdyś rywalizującej z nim). To miejsce — inspirowane Azją Południową i Południowo-Wschodnią — oślepia kolorami, ma przebogatą historię i prastare mity pełne historii o bohaterach, bogach, demonach i potworach zamieszkujących Kathakan.
Nilah należy do potężnej organizacji o nazwie „Siódmy Krąg”. Ta grupa bohaterów pilnuje duchowego więzienia Ashlesha i chroni ludność Kathkan, która od dawna żyje w pokoju. Herosi mają więź z Ashleshem i pilnują, aby demon radości był słaby i nie mógł uciec ze swojego więzienia.
Wyrażająca szacunek dla Siódmego Kręgu siódemka jest motywem, który zobaczycie nie raz w postaci Nilah — w jej wyglądzie i umiejętnościach.
Riot Sojyoo, zwracając uwagę, że zespół chciał pokazać ascetyczne oblicze wojowniczki, a jednocześnie zapewnić jej ubiór praktyczny podczas zabijania mitycznych bestii, mówi:
Niektóre z elementów projektowych, które staraliśmy się włączyć do jej wyglądu, to znaki siedmiu rąk symbolizujących Siódmy Krąg. Możecie dostrzec je w jej biżuterii… na przykład wygrawerowane na jej nakolannikach. Ponieważ jest bardzo zwinną postacią, chcieliśmy mieć pewność, że strój nie ogranicza jej ruchów, jest lekki i pozwala wykonywać wiele skoków i sztuczek.
Według legend Ashlesh ma siedem ramion i jest uwięziony w siódmym kręgu podziemnego świata.
Teraz cała Runeterra będzie mogła podziwiać legendarną siłę Nilah.
Po Zrujnowaniu Nilah opuszcza Kathakan i postanawia poprzez ocean dostać się do Bilgewater, aby odszukać informacje o Viego — który obecnie jest więziony na jej ojczystym kontynencie — i Dziesiątce. Przy okazji może też wpaść na ostrygi do baru Ostrygowego Billa i załatwić kilka węży morskich, które buszują w dokach, skoro i tak już tam jest.
Celem Nilah jest szerzenie dobra, gdziekolwiek się znajdzie, oraz szerzenie sławy swojego imienia — a także przestrzeganie rytualnych modłów, aby zachować pełną kontrolę nad Ashleshem.
Carnival Knights mówi:
To jedna z najpotężniejszych kobiet na planecie, a prawie codziennie większość dnia spędza, siedząc w ciemności, czytając księgi lub odmawiając modlitwy, aby mieć pewność, że nie jest opętana przez demona. Od czasu do czasu wychodzi, zabija długiego na 40 pięter morskiego węża, a potem wraca do kontynuowania poprzednich czynności. W naszym obecnym języku powiedzielibyśmy, że ma wszystko w… nosie.
Gwiazda przedstawienia
Poza tym, że jest bezwzględną pogromczynią potworów opętaną przez demona radości, Nilah została zaprojektowana jako hiperprowadzący — ale nie może być sama. Podobnie jak przynależność do Siódmego Kręgu, poczucie wspólnoty z drużyną pozwala Nilah osiągnąć pełny potencjał.
Chociaż ma słabości, których można spodziewać się po walczącym w zwarciu dolnym (jak podatność na każde zaklęcie „wspierającego” maga wrogów), potrafi je zrekompensować, gdy otoczą ją sojusznicy. Gdy w pobliżu jest sojusznik, Nilah ma narzędzia, pozwalające złagodzić trudy zabijania stworów, a także przechodzić fazę walki w alei bez kontroli tłumu.
Jej umiejętność bierna na przykład pozwala jej zwiększać leczenie i osłonę tarczy oraz dzielić się nimi, gdy zapewniające je umiejętności zostaną użyte na niej lub na sobie przez sojusznika znajdującego się w jej pobliżu.
Gracze Yasuo mogą teraz przestać błagać swoją drużynę o wybieranie „podrzucających” bohaterów i zacząć błagać ich o wybieranie zaklinaczy.
Starszy projektant gry Blake „Squad5” Smith wyjaśnia:
Jeśli towarzyszą jej bohaterowie z jakimś rodzajem tarczy lub leczenia, Nilah sprawi, że będą lepsi. A jednocześnie samolubnie zapewni i sobie podniesienie statystyk tych umiejętności.
Umiejętność bierna Nilah daje też premię PD, którą dzieli ona z pobliskimi sojusznikami — ale aby z niej skorzystać, musi zadawać ostatnie trafienia stworom Zatem, gracze Zyry, trzymajcie się z dala od jej fal.
- ZOBACZ – Czerwiec w LoLu. Kiedy można zdobywać loot, kiedy zaczyna się event, kiedy kaspuła i więcej
Jej umiejętność bierna mówi „jeśli będziecie mnie wspierać, sprawię, że wygramy”. Ale chociaż dzielenie się świadczy o trosce, Nilah jest idealna dla graczy, którzy lubią się trochę popisywać. — Nilah prosi, by skierować na nią światła rampy bardziej niż wszyscy inni bohaterowie w grze. Jednak granie nią wiąże się z dużą presją. Ale jeśli chce się być gwiazdą i zabijać wszystkich dookoła, to jest świetnym wyborem.
Jednak zabijanie wszystkich dookoła nie jest takie łatwe. Nilah nie należy do bohaterów, który po prostu szybko zyskują przewagę i dominują w alei.
Squad5 mówi:
Chcieliśmy, aby nie przypominała w alei Jarvana lub Pantheona, którzy raz za razem was zabijają, bo i tak niczego innego nie potrafią. Nilah musi funkcjonować w sposób znany grającym na dolnej alei pod tym względem, że musi farmić i jest bardziej zorientowana na wymiany. Nie idzie cały czas na całość jak inni walczący w zwarciu dolni.
Reszta zestawu umiejętności Nilah pokazuje prawdziwy splendor jej magicznej wodnej broni. Może uderzać na wprost swoim urumi, może okryć się mgłą, doskoczyć, jakby ślizgała się na opalizującej wodzie, i wciągnąć wrogów w swój obszar oddziaływania superumiejętnością — spienionym wirem wodnym.
Squad5 wyjaśnia:
Chodzi o to, że może wysmagać biczem, doskoczyć do wrogich celów, wywołać superumiejętnością wir, wciągnąć do niego wszystkich, trafić ich Q, a potem rozdawać jednocześnie wszystkim swojej ataki podstawowe. Jej utrzymujące się obrażenia obszarowe są niezwykle skuteczne i mamy nadzieję, że zrobią z niej najwyższej klasy wojowniczkę drużynową.
Ogólnie, gdy Nilah dołącza do walki drużynowej w późnej fazie, wszystko się może zdarzyć. Błyskawicznie zdemoralizuje wrogów — z uśmiechem na twarzy i radością w sercu.