Co nowego wprowadził do Minecrafta snapshot 21w40a? Pełna lista zmian aktualizacji
Reklama
Jakie zmiany można znaleźć w najnowszym snapshocie z Minecrafta?
Reklama
Do Minecrafta regularnie trafiają snapshoty, które wprowadzają kolejne porcje poprawek i nowości, przygotowujących graczy do pełnej wersji 1.18, która znacząco zmieni to, jak wygląda rozgrywka oraz świat Minecrafta. Na ten moment fani otrzymali już większość zmian powiązanych z generowaniem świata, a do pełni szczęścia brakuje tylko jednego podziemnego biomu oraz moba, który będzie go zamieszkiwał – Wardena.
Co wprowadza nowy snapshot 21w40a?
Pełny opis snapshota
Bloki
- Ruda miedzi
- Teraz wyrzuca 2-5 surowej miedzi zamiast 2-3
- Stonecutter
- Blok miedzi może zostać zmieniony w 4 bloki ciętej miedzi przy pomocy Stonecutteru
Moby
- Aksolotle
- Teraz pojawia się tylko w wodzie w bujnych jaskiniach nad blokami gliny
- Dorsz, Łosoś, Rozdymka, Tropikalna ryba, Kałamarnica i delfiny
- pojawiają się tylko w wodzie między wysokością Y=50 a Y=64
- Tropikalne ryby
- Pojawiają się teraz w bujnych jaskiniach na dowolnej wysokości
- Świecące kałamarnice
- Teraz pojawiają się tylko w wodzie poniżej wysokości Y=30
- Kozy
- Nie pojawiają się już w biomie Stony Peaks
- Zombie
- Teraz pojawiają się również w jaskiniach Dripstone
ZOBACZ – Po kilku latach gracze Minecrafta dalej nie wiedzą, co takiego Mojang umieścił na tym przycisku
Reklama
Generowanie świata
- Biomy
- Nieużywane warianty wysokościowe podbiomów zostały usunięte z kodu i połączone w ich główny biom:
Usunięte biomy |
---|
Badlands Plateau |
Bamboo Jungle Hills |
Birch Forest Hills |
Dark Forest Hills |
Desert Hills |
Desert Lakes |
Giant Spruce Taiga Hills |
Giant Tree Taiga Hills |
Gravelly Mountains+ |
Jungle Hills |
Modified Badlands Plateau |
Modified Jungle |
Modified Jungle Edge |
Modified Wooded Badlands Plateau |
Mountain Edge |
Mushroom Field Shore |
Shattered Savanna Plateau |
Snowy Mountains |
Snowy Taiga Hills |
Snowy Taiga Mountains |
Swamp Hills |
Taiga Hills |
Taiga Mountains |
Tall Birch Hills |
Wooded Hills |
- Niektóre biomy otrzymały inne nazwy:
Stara nazwa | Nowa nazwa |
---|---|
Extreme Hills | Windswept Hills |
Giant Spruce Taiga | Old Growth Spruce Taiga |
Giant Tree Taiga | Old Growth Pine Taiga |
Gravelly Hills | Windswept Gravelly Hills |
Jungle Edge | Sparse Jungle |
Lofty Peaks | Jagged Peaks |
Shattered Savanna | Windswept Savanna |
Snowcapped Peaks | Frozen Peaks |
Snowy Tundra | Snowy Plains |
Stone Shore | Stony Shore |
Tall Birch Forest | Old Growth Birch Forest |
Wooded Badlands Plateau | Wooded Badlands |
Wooded Mountains | Windswept Forest |
- Niejaskiniowe biomy (na przykład Savanny) nie zmieniają się już w zależności od wysokości
- Poprawiono relatywny rozmiar niektórych biomów, aby lepiej dostosować się do nowego generowania świata
- Zwiększono średni rozmiar większości biomów
- Dystrybucja rud
- Miedź generuje się teraz pomiędzy wysokością Y=-16 i Y=112. Najwięcej można znaleźć na wysokości Y=48. Zwiększono również ilość złóż
- Dodano więcej nieodkrytych diamentów
- Zmniejszono minimalną wysokość wymaganą do generowania się rudy emeraldu z Y=32 do Y=-16. Zwiększono ilość złóż
- Ponownie umożliwia to generowanie się rud emeraldu w ich deepslate’owym wariancie
- Zmniejszono minimalną wysokość wymaganą do generowania się rudy żelaza z Y=112 do Y=80. Zwiększono ilość złóż
- Dodatkowe złoto generuje się poniżej wysokości Y=-48
- Dungeony (spawnery)
- Zwiększono ilość dungeonów. Zwłaszcza ponizej wysokości Y=0
- Żwir
- Generuje się teraz poniżej wysokości Y=0. Jego złoża zostały również zwiększone
- Jeziora
- Jeziora z wodą zostały usunięte, ponieważ akwedukty są w stanie zagwarantować lokalne poziomy wody
- Bloki magmy
- Nieznacznie zwiększono częstotliwość pojawiania się bloków magmy pod wodą
- Wioski
- Teraz są nieznacznie bardziej rozproszone
- Ogólne
- Warstwy Bedrock generują się teraz zależnie od ziarna świata
Reklama