w

Co nowego wprowadził do Minecrafta snapshot 21w40a? Pełna lista zmian aktualizacji

Jakie zmiany można znaleźć w najnowszym snapshocie z Minecrafta?


Do Minecrafta regularnie trafiają snapshoty, które wprowadzają kolejne porcje poprawek i nowości, przygotowujących graczy do pełnej wersji 1.18, która znacząco zmieni to, jak wygląda rozgrywka oraz świat Minecrafta. Na ten moment fani otrzymali już większość zmian powiązanych z generowaniem świata, a do pełni szczęścia brakuje tylko jednego podziemnego biomu oraz moba, który będzie go zamieszkiwał – Wardena.

Co wprowadza nowy snapshot 21w40a?

Pełny opis snapshota

Bloki

  • Ruda miedzi
    • Teraz wyrzuca 2-5 surowej miedzi zamiast 2-3
  • Stonecutter
    • Blok miedzi może zostać zmieniony w 4 bloki ciętej miedzi przy pomocy Stonecutteru

Moby

  • Aksolotle
    • Teraz pojawia się tylko w wodzie w bujnych jaskiniach nad blokami gliny
  • Dorsz, Łosoś, Rozdymka, Tropikalna ryba, Kałamarnica i delfiny
    • pojawiają się tylko w wodzie między wysokością Y=50 a Y=64
  • Tropikalne ryby
    • Pojawiają się teraz w bujnych jaskiniach na dowolnej wysokości
  • Świecące kałamarnice
    • Teraz pojawiają się tylko w wodzie poniżej wysokości Y=30
  • Kozy
    • Nie pojawiają się już w biomie Stony Peaks
  • Zombie
    • Teraz pojawiają się również w jaskiniach Dripstone

ZOBACZ – Po kilku latach gracze Minecrafta dalej nie wiedzą, co takiego Mojang umieścił na tym przycisku

Generowanie świata

  • Biomy
    • Nieużywane warianty wysokościowe podbiomów zostały usunięte z kodu i połączone w ich główny biom:
Usunięte biomy
Badlands Plateau
Bamboo Jungle Hills
Birch Forest Hills
Dark Forest Hills
Desert Hills
Desert Lakes
Giant Spruce Taiga Hills
Giant Tree Taiga Hills
Gravelly Mountains+
Jungle Hills
Modified Badlands Plateau
Modified Jungle
Modified Jungle Edge
Modified Wooded Badlands Plateau
Mountain Edge
Mushroom Field Shore
Shattered Savanna Plateau
Snowy Mountains
Snowy Taiga Hills
Snowy Taiga Mountains
Swamp Hills
Taiga Hills
Taiga Mountains
Tall Birch Hills
Wooded Hills
    • Niektóre biomy otrzymały inne nazwy:
Stara nazwa Nowa nazwa
Extreme Hills Windswept Hills
Giant Spruce Taiga Old Growth Spruce Taiga
Giant Tree Taiga Old Growth Pine Taiga
Gravelly Hills Windswept Gravelly Hills
Jungle Edge Sparse Jungle
Lofty Peaks Jagged Peaks
Shattered Savanna Windswept Savanna
Snowcapped Peaks Frozen Peaks
Snowy Tundra Snowy Plains
Stone Shore Stony Shore
Tall Birch Forest Old Growth Birch Forest
Wooded Badlands Plateau Wooded Badlands
Wooded Mountains Windswept Forest
    • Niejaskiniowe biomy (na przykład Savanny) nie zmieniają się już w zależności od wysokości
    • Poprawiono relatywny rozmiar niektórych biomów, aby lepiej dostosować się do nowego generowania świata
    • Zwiększono średni rozmiar większości biomów
  • Dystrybucja rud
    • Miedź generuje się teraz pomiędzy wysokością Y=-16 i Y=112. Najwięcej można znaleźć na wysokości Y=48. Zwiększono również ilość złóż
    • Dodano więcej nieodkrytych diamentów
    • Zmniejszono minimalną wysokość wymaganą do generowania się rudy emeraldu z Y=32 do Y=-16. Zwiększono ilość złóż
      • Ponownie umożliwia to generowanie się rud emeraldu w ich deepslate’owym wariancie
    • Zmniejszono minimalną wysokość wymaganą do generowania się rudy żelaza z Y=112 do Y=80. Zwiększono ilość złóż
    • Dodatkowe złoto generuje się poniżej wysokości Y=-48
  • Dungeony (spawnery)
    • Zwiększono ilość dungeonów. Zwłaszcza ponizej wysokości Y=0
  •  Żwir
    • Generuje się teraz poniżej wysokości Y=0. Jego złoża zostały również zwiększone
  • Jeziora
    • Jeziora z wodą zostały usunięte, ponieważ akwedukty są w stanie zagwarantować lokalne poziomy wody
  • Bloki magmy
    • Nieznacznie zwiększono częstotliwość pojawiania się bloków magmy pod wodą
  • Wioski
    • Teraz są nieznacznie bardziej rozproszone
  • Ogólne
    • Warstwy Bedrock generują się teraz zależnie od ziarna świata