w

Deep Dark w Minecraft: Podziemne miasta, nowy mob Warden, nowe bloki i więcej

Deep Dark jest bardzo ciekawym miejscem w Minecrafcie, którego potencjał Mojang postanowiło wykorzystać w 100%.


Nowy biom miał zostać wprowadzony do Minecrafta o wiele szybciej, natomiast Mojang najwyraźniej zrozumiał, jak duży potencjał drzemie w pomyśle “podziemnego świata”. W związku z tym opóźniono premierę Deep Dark.

Wydaje się to dobrą decyzją, patrząc na wszystkie zaprezentowane nowości i rozwiązania techniczne. Warden choć miał być daniem głównym, to będzie tylko jednym z kilku ciekawych elementów.

Deep Dark w Minecrafcie i podziemne miasta

Mojang zaprezentował wczoraj główny powód opóźnień, czyli ogromne, podziemne miasta. Zawierają one zupełnie nowe bloki, ale korzystają też po części z rozwiązań, które pojawiły się w Netherze.

Mojang był dość ostrożny w tym, co ujawniono, ale z pewnością można się spodziewać nowych struktur i nieznanych dotąd mechanik. Do gry zostaną wprowadzone przykładowo bloki ramy, czy bloki stricte związane ze skulkiem.

Bloki skulku będą rozprzestrzeniane głównie przez moby. Gdy moby umrą przy Katalizatorze, wówczas gracze zobaczą skulk.

Na pewno w Deep Dark będzie trzeba uważać na “Shrieker”, który będzie z kolei aktywowany skulkowym czujnikiem. Gdy zbyt dużo razy na niego trafimy, wówczas pojawi się Warden. Shrieker ma specjalną umiejętność w postaci wywoływania kompletnej ciemności.

Warden nadal jest dość straszny, zgodnie z oryginalnymi zapewnieniami twórców. Przypomnijmy, że nie posiada wzroku, ale doskonale wszystko słyszy i czuje. To właśnie na bazie dźwięków, Warden będzie mógł lokalizować graczy.

Na pewno warto czekać. Ile? Przynajmniej do przyszłego roku. Wszystko to ma zostać wydane dopiero w 2022, głównie przez opóźnienia.