Gracze Minecrafta znaleźli już sposób na farmienie Wardena. Jak łatwo powalić moba?
Jeden z fanów Minecrafta wymyślił prosty sposób na farmienie Wardena.
Warden od samego początku był zapowiadany jako najtrudniejszy do pokonania mob, jakiego można napotkać w sześciennym świecie Minecrafta. Do tej pory największe wyzwanie miała stanowić walka z Witherem, na którą stosunkowo trudno się przygotować. Oczywiście istotne jest bardzo dobre uzbrojenie, jednak nie ma żadnej konkretnej taktyki na proste pokonanie moba.
Warden miał być znacznie trudniejszy do powalenia od Withera, a proste sztuczki, jak na przykład zbudowanie wieży, która pozwala w prosty sposób pokonać we wczesnych fazach gry Iron Golema, miała nie działać. Mimo to gracze stosunkowo szybko po pojawieniu się snapshota, w którym można między innymi zwiedzić biom Deep Dark, odkryli sposób na bezproblemowe powalenie moba praktycznie bez żadnego ekwipunku.
Jak łatwo pokonać Wardena
Użytkownik o nicku Frogguus podzielił się krótkim filmikiem, który można potraktować jako poradnik. Pokazał on w nim, jak można przygotować pułapkę na moba, w której ten zginie bez praktycznie żadnego ruchu gracza.
Pierwszym krokiem będzie oczywiście odnalezienie biomu Deep Dark, w którym można znaleźć bloki powiązane ze sculkiem niezbędne do przyzwania nowego stwora. Następnie trzeba zniszczyć wszystkie sculk sensory, co może wiązać się z przyzwaniem Wardena – mob pojawi się, kiedy sculk shrieker trzykrotnie otrzyma sygnał wibracji.
Warto na ten wypadek zaopatrzyć się w śnieżki, które skutecznie odwrócą uwagę moba. Przydatne mogą również okazać się buty z nowo wprowadzonym zaklęciem, które sprawia, że kroki stawiane przez gracza nie będą wzbudzały uwagi stwora.
- ZOBACZ – Do Minecrafta trafił pierwszy eksperymentalny snapshot wersji 1.19. Dokładny opis aktualizacji
Kiedy mob już zdespawnuje się po przygotowaniu obszaru, można rozpocząć budowę pułapki na Wardena. Dookoła sculk shriekera należy wykopać sześcian o wielkości 11×11 o wysokości 13 bloków. Po ukończeniu należy postawić kolumnę bloków bezpośrednio nad wspomnianym sculk shriekerem i postawić dwa piętra – górne z nich zabezpieczyć przyciskami, aby żaden mob nie mógł się na nim pojawić, a dla pewności można skonstruować tam żelaznego golema, który powali każdego niepożądanego stwora.
Observery będą natomiast wysyłały sygnał do sculk shriekera, który przyzwie Wardena na niższym piętrze. Mob będzie otrzymywał obrażenia od utknięcia w ścianie, co szybko go wyeliminuje.
Oczywiście jest to dopiero pierwszy snapshot, a więc wersja testowa, w której deweloperzy dopiero pokazują fanom to, jak przebiegają prace nad kolejną aktualizacją. Twórcy prawdopodobnie zadbają o to, aby stwór nie mógł pojawiać się na przestrzeni o wysokości dwóch bloków. Niemniej jednak sprytna pułapka jednego z graczy jest skuteczna i do momentu wydania stosownych poprawek można przy jej pomocy w prosty sposób farmić Wardena.
Warto też zwrócić uwagę na to, że mob na ten moment nie ma przypisanego żadnego dropu, więc farmienie go nie jest tak niezbędne, jak na przykład w przypadku Iron Golema.