Reklama

PUBG Aktualizacja #28 – biegłość w używaniu broni, poprawki Erangel

PUBG

Reklama

Aktualizacja #28 jest już dostępna na serwerach live!

Najnowsza aktualizacja PUBG wprowadza zupełnie nowy element: biegłość w używaniu broni! Jest to system postępów umożliwiający graczom zdobywanie darmowych nagród za rozwijanie umiejętności strzeleckich. W ramach biegłości w używaniu broni wprowadziliśmy też medale dla graczy, którzy popiszą się w meczu wspaniałymi wyczynami.

Oprócz tej nowości przyjrzeliśmy się komentarzom po pierwszej rundzie zmian wyważenia sprzętu na Erangel i dokonaliśmy poprawek. À propos poprawek, na podstawie reakcji graczy zmniejszyliśmy poziom trudności kilku misji z przepustki Survivor 3: Wild Card, a także usunęliśmy kilka misji uznanych za zbyt trudne do ukończenia.

Wprowadzono też zmiany sposobu interakcji z przedmiotami w sklepie, ulepszenia interfejsu oddziałów i poprawki ponad dwudziestu błędów.

Poniżej znajdziecie szczegółowe informacje na temat zmian i ulepszeń.

Reklama

Nowy system: biegłość w używaniu broni

Reklama

Dodano system biegłości w używaniu broni, umożliwiający graczom sprawdzenie swoich statystyk posługiwania się bronią i zdobywania nagród za umiejętności!

  • Nowy system postępów:
    • Biegłość w używaniu broni to nowy system postępów, dzięki któremu gracze mogą podnosić swój poziom, zdobywając PD za korzystanie z broni.
    • Działa on cały czas i nie ma związku z sezonami.
    • Każda broń to 100 poziomów do osiągnięcia.
    • Na nowej karcie biegłości w poczekalni użytkownicy mogą sprawdzić statystyki użycia broni, wyniki ostatnich meczów i zdobyte dotąd nagrody.
  • Nagrody za biegłość w używaniu broni:
    • Istnieją trzy rodzaje nagród za biegłość w używaniu broni. Nagrody te można zdobyć wyłącznie za postępy w biegłości:
      • Ozdoby:
        • Ozdoby to akcesoria przyczepiane do broni.
        • Nową ozdobę zdobywa się co pięć poziomów danej broni.
        • Ozdoby można używać z dowolnymi skórkami broni.
        • Zdobyte ozdoby można zakładać o odblokowywać na stronie nagród. Założona ozdoba jest widoczna w grze.
        • Ozdób nie można wymieniać, sprzedawać ani zamieniać na BP.
      • Medale:
        • Medale podkreślają wspaniałe osiągnięcia dokonywane bronią przez graczy.
        • Każdy medal można zdobyć wiele razy. Jest nawet licznik zdobytych medali.
      • Emblematy szczebli:
        • Gracze mogą zdobywać emblematy odpowiadające szczeblowi ich biegłości w używaniu każdej broni.
        • Dostępnych jest 10 szczebli.
  • Jak zdobywać PD broni:
    • PD broni uzyskuje się za spełnienie co najmniej jednego z następujących warunków w czasie meczu:
      • Zadane obrażenia.
      • Strzały w głowę.
      • Pokonania:
        • Pokonanie to nowy zwrot używany do śledzenia akcji, które obejmują neutralizacje, zabicia ostatniego członka drużyny przeciwnika oraz zabicia graczy solo.
        • Dodatkowe PD broni można zdobyć na podstawie odległości z której pokonano przeciwnika.
      • Dodatkowo PD przybywa w stałym tempie za czas przetrwania.
    • Zaliczenie pokonań odbywa się na podstawie zasad dotyczących zabić i neutralizacji obowiązujących już w grze:
      • Dodatkowe informacje:
        • Bratobójczy ogień i zabicie członka drużyny nie liczy się do biegłości w używaniu broni.
        • Nie liczą się eliminacje spowodowane przez czynniki środowiskowe (niebieska strefa, czerwona strefa, upadek czy utonięcie) ani przez potrącenie przez pojazd.
        • Nie liczą się zabójstwa bronią miotaną i do walki wręcz.
        • Ogólną liczbę pokonań każdą bronią można znaleźć w zakładce „BROŃ” pod „BIEGŁOŚĆ”.
    • Każda broń ma maksymalny limit PD broni, który można uzyskać.

Więcej informacji na temat biegłości w używaniu broni można znaleźć w Liście od deweloperów: Biegłość w używaniu broni.

Rozgrywka

Druga regulacja pojawiania się przedmiotów na Erangel

Jak już pisaliśmy w Liście od deweloperów: regulacja pojawiania się przedmiotów na Erangel, stale analizujemy opinie graczy, schematy gry i inne dane. W tej aktualizacji wprowadzamy drugą rundę zmian, które mają na celu poprawienie zbierania sprzętu na Erangel.

  • Łączna liczba przedmiotów pojawiających się na Erangel wzrosła o mniej więcej 28%.
  • Zwiększono ogólną liczbę pojawiających się przedmiotów, zwłaszcza tych najpotrzebniejszych:
    • Karabinów szturmowych pojawia się ok. 64% więcej.
    • Karabinów wyborowych pojawia się ok. 114% więcej.
    • Karabinów snajperskich pojawia się ok. 177% więcej.
    • Nieco zwiększono ilość pojawiającego się wyposażenia i pancerzy, szczególnie poziomu 2.
    • Nieco zwiększono liczbę pojawiających się apteczek.

Regulacja niebieskich stref na Erangel

  • Przetestujemy kilka zmian dotyczących niebieskiej strefy na Erangel. Zaznaczamy, że obecnie zmiany te są czysto eksperymentalne – wszelkie opinie od graczy pomogą nam zrozumieć, czy zmiany te idą w dobry kierunek.
  • Nie przewidujemy daty wprowadzenia tych zmian ani nie mamy też pewności, że te pojawią się na serwerach live. Niemniej będziemy bardzo wdzięczni i za jakiekolwiek opinie dotyczące niebieskich stref.

Zmiany dotyczące obrażeń zadawanych przez SR (karabiny snajperskie)

  • Mnożnik obrażeń zadawanych przez SR (karabiny snajperskie) po udanym trafieniu w obszarze tułowia został zmniejszony ze 150% do 130%.
  • Podstawowe obrażenia AWM zostały zmniejszone ze 120 do 105 PŻ:
    • Po wprowadzeniu tej zmiany, trafienie przez AWM nie będzie już zabijać graczy wyposażonych w kamizelkę kuloodporną (poziom 2) przy pełnych PŻ.

Poprawki dźwięków w grze

  • Ulepszenie dźwięku przedmiotów:
    • Niektóre przedmioty miały przypisane te same efekty dźwiękowe podnoszenia, upuszczania, zakładania i zdejmowania bez względu na cechy danego przedmiotu. Dodaliśmy charakterystyczne odgłosy kolejnych przedmiotów. Różnice odgłosów pomiędzy przedmiotami będą większe.
  • Dodano dźwięki zawieszenia pojazdów:
    • Teraz będzie słychać odgłosy zawieszenia poruszających się pojazdów.
    • W różnych sytuacjach będą pojawiać się inne dźwięki – pojazdy jadące po nierównym terenie lub lądujące po skoku będą wydawać różne odgłosy.
    • Efekty będą się różnić w trybach TPP i FPP.

Ulepszenie granatów dymnych

  • Granaty dymne są teraz dokładniej zsynchronizowane u wszystkich graczy i obserwatorów:
    • Wcześniej czas pokazywania obserwatorom dymu z granatu był mierzony od chwili wejścia w zasięg granatu (1 km). Dym z granatu będzie teraz zanikał w tym samym czasie u wszystkich graczy i obserwatorów.

Poprawki efektów pojazdów

  • Dodano efekty świateł pojazdów:
    • Po uruchomieniu silnika zapalają się światła z przodu, z tyłu i na desce rozdzielczej pojazdu.
    • Światła te są tylko lokalnymi efektami wizualnymi, nie oświetlającymi otoczenia.

Poprawka animacji otwierania i zamykania drzwi

  • Ulepszono algorytm określający, czy pojazd blokuje drzwi i uniemożliwia ich otwarcie lub zamknięcie.

Świat

  • Usunięto drzwi w niektórych budynkach na Erangel, aby ułatwić poruszanie się podczas gry.

Przepustka Survivor 3: Wild Card

Od premiery przepustki Survivor 3: Wild Card nieprzerwanie zbieramy i analizujemy dane dotyczące wyników misji. Oprócz tego przeglądamy opinie graczy na temat poziomu trudności konkretnych zadań. Postanowiliśmy poprawić i usunąć kilka misji, które gracze uznali za zbyt trudne.

  • Misje dzienne: obniżono poziom trudności 16 misji i usunięto 4 zbyt trudne misje.
  • Misje tygodniowe: obniżono poziom trudności 16 misji i usunięto 6 zbyt trudnych misji.
  • Misje z wyzwaniami: obniżono poziom trudności 5 misji.

Interfejs i doświadczenie użytkownika

Przeróbka interfejsu sklepu

  • Dodano możliwość przybliżania i oddalania podglądu przedmiotu:
    • Kółkiem myszy można powiększać i pomniejszać część wskazywaną przez kursor.
    • Podczas przybliżania postaci w prawym dolnym rogu wyświetlany jest interfejs mapy postaci:
      • Można przybliżyć 4 różne części (głowa, tułów, dolna połowa ciała, stopy).
      • Przybliżona część jest podświetlona na interfejsie mapy postaci.
      • Kliknięcie części modelu postaci wyświetla widok tej części (głowa, tułów, dolna połowa ciała, stopy).
    • Podgląd broni i wyposażenia umożliwia teraz obrót w poziomie.
    • Puszczenie przycisku myszki podczas podglądu broni i wyposażenia przywraca widok domyślny.

Przeróbka interfejsu drużyny

  • Interfejs drużyny zawiera teraz wskaźniki doładowania członków drużyny, żeby wspomóc grę zespołową.

Zmiany w ustawieniach trybu pełnego ekranu

  • W lobby tryb pełnego ekranu będzie zmieniany na „Pełny ekran w oknie”, by uniknąć awarii gry powodowanej wpisywaniem tekstu. W grze będzie działać tryb pełnego ekranu:
    • Pełny ekran: tryb pełnego ekranu będzie używany w grze. W lobby ustawienie te będzie automatycznie przełączane na tryb pełnego ekranu w oknie.
    • Pełny ekran w oknie: tryb pełnego ekranu w oknie będzie używany zarówno w grze, jak i w lobby.
    • W oknie: tryb w oknie będzie używany zarówno w grze, jak i w lobby.

Ulepszenia interfejsu 3. sezonu tytułów przetrwania

  • Na wykresie nagród sezonowych są teraz 4 etapy, a nie 3.

  • Dodano wskaźnik liczby punktów potrzebnych do osiągnięcia następnego poziomu.

Wydajność

  • Zoptymalizowano wydajność, by skrócić czas wczytywania map.

Mecze niestandardowe

Ulepszenia funkcji obserwatora

  • Ulepszenia komunikatu o zabójstwie:
    • Dla uniknięcia zamieszania i odróżnienia komunikatów indywidualnych od komunikatów drużynowych usunięto dotychczasowe komunikaty indywidualne o wielokrotnych zabójstwach (RZEŹ, OPRAWCA, MISTRZOWSKI, POGROMCA), zamiast których będzie widoczna tylko liczba zabójstw.
    • Komunikaty drużynowe o wielokrotnych zabójstwach pozostaną takie same.
    • Obrazy z komunikatów drużynowych o wielokrotnych zabójstwach są teraz wyświetlane osobno.

Dodano interfejs zegara granatu dymnego

  • Na ekranie będzie teraz wyświetlany licznik czasu pozostałego do końca trwania dymu z granatu dymnego.
  • Licznik jest wyświetlany przez mniej więcej 40 sekund od chwili wybuchu granatu.
  • Kiedy pozostanie ok. 20% czasu, licznik staje się czerwony, a ikona zaczyna się trząść:
    • Po dojściu do 10% pozostałego czasu ikona trzęsie się dwa razy bardziej.
  • Licznik znika, gdy obserwator znajduje się dalej niż 100 metrów.
  • Przezroczystość licznika zmienia się z odległością.

Przywrócono funkcję wyrzucania graczy

  • Obserwatorzy mają dostęp do opcji „WYRZUĆ” po kliknięciu prawym przyciskiem myszy nazwy gracza na liście graczy. Kliknięcie lewym przyciskiem myszy opcji „Wyrzuć” usuwa gracza z gry:
    • Można wyrzucać graczy w trakcie gry.

Powtórki

  • W edytorze powtórek po kliknięciu prawym przyciskiem myszy można wybrać opcję „ZGŁOŚ”. Ponowne kliknięcie spowoduje zgłoszenie gracza.
  • Zaktualizowano wersję funkcji powtórek. Powtórek nagranych przed tą aktualizacją nie da się już odtworzyć.

Skórki i przedmioty

  • Czapka 2. rocznicy PUBG nie będzie dostępna po 24 kwietnia:
    • Jest to darmowy przedmiot z okazji drugiej rocznicy, więc nie zapomnijcie go odebrać, póki jest dostępny!
  • Sprzedaż bluz i maski FACEIT Global Summit zakończy się 24 kwietnia:
    • 25% przychodów ze sprzedaży trafi do drużyn biorących udział w FACEIT Global Summit, więc wspierajcie je, kupując te przedmioty!
  • Wprowadzono zmiany i ulepszono fryzurę afro i krótką fryzurę kręconą.

Poprawki błędów

  • Usunięto błąd, na skutek którego niektóre ogrodzenia z drutu kolczastego blokowały kule.
  • Usunięto błąd, na skutek którego gracze nie mogli podnosić przedmiotów umieszczonych pod uszkodzonymi ogrodzeniami z drutu kolczastego.
  • Usunięto błąd, który opóźniał wyświetlanie komunikatów o powaleniach i zabójstwach na środku ekranu.
  • Usunięto błąd, na skutek którego po zabiciu gracza z włączonym interfejsem interakcji pozostawał on widoczny na ekranie widza.
  • Usunięto błąd, na skutek którego pewne manewry mogły uniemożliwić wywrotkę na motocyklu.
  • Usunięto błąd, na skutek którego pojazd mógł cały czas się poruszać po otworzeniu menu systemu.
  • Usunięto błąd, na skutek którego różne warianty UAZ-a miały różne prędkości maksymalne.
  • Poprawiono niezgrabne ruchy postaci podczas korzystania z emotki i obracania widoku myszą w trybie FPP.
  • Usunięto błąd, na skutek którego tekstury spalonej ziemi po wybuchu granatu odłamkowego nakładały się na model postaci gracza.
  • Usunięto błąd, na skutek którego w pewnych sytuacjach widoczna była tylko jedna strona śladów stóp.
  • Usunięto błąd, na skutek którego po założeniu czapki całkiem znikały włosy postaci gracza.
  • Usunięto błąd wizualny po założeniu rękawiczek z ćwiekami.
  • Usunięto błąd wizualny, na skutek którego po włożeniu futra nie były widoczne pasy.
  • Usunięto błąd, na skutek którego włosy i twarz postaci przenikały się u postaci żeńskich noszących pewne fryzury i nakrycia głowy.
  • Usunięto błąd wizualny, na skutek którego cienie były wyświetlane nieprawidłowo podczas pływania w trybie FPP.
  • Usunięto błąd w powtórkach, na skutek którego efekty eksplozji były wciąż widoczne podczas poruszania się po osi czasu.
  • Usunięto błąd, na skutek którego gracze nie mogli ocucić kolegów z drużyny, jeśli pasek użytkowy utknął na 0 w czasie cucenia.
  • Usunięto błąd, na skutek którego luneta trzęsła się podczas cofania postaci do tyłu.
  • Usunięto błąd, na skutek którego niektóre animacje kończyn nie były odtwarzane podczas przeskakiwania przez przeszkody.
  • Usunięto błąd, który uniemożliwiał poprawne wyświetlanie celownika po schowaniu pistoletu.
  • Usunięto błąd, na skutek którego ikona koszuli (w szkocką kratę) nie była prawidłowo wyświetlana w grze.
  • Usunięto błąd, na skutek którego, po założeniu stroju Harley Quinn „mały potworek tatusia”,  nie można było słyszeć odgłosów kroków podczas poruszania się w błocie lub wodzie.
  • Usunięto błąd, na skutek którego spadochrony otwieraly się wyżej niż powinny w trybie wojny.
  • Usunięto błąd w interfejsie trybu wojny związany z długimi nazwami postaci.
  • Usunięto błąd, na skutek którego broń mogła czasami nie działać po ponownym połączeniu się z grą.
  • Usunięto błąd, który uniemożliwiał ustawienie liczby z dwoma miejscami po przecinku.
  • Usunięto błąd wizualny w interfejsie listy misji.
  • Usunięto błąd, na skutek którego w niektórych budynkach cienie migały, gdy opcja „Cienie” była ustawiona na „Wysoka”.
  • Usunięto błąd, na skutek którego ponowne przeładowanie M249 mogło spowodować unoszenie się magazynka w powietrzu.
  • Usunięto błąd, który uniemożliwiał ukończenie misji za pomocą pojazdu Zima.

forums.pubg.com/topic/333339-pc-aktualizacja-28/

Reklama

Bądź na biężąco zaobserwuj oraz dołącz do naszej społeczności.

Nie przegap najważniejszych wiadomości i śledź nas na X.

Czytaj więcej