Spadki na Youtube o ponad 80%. Tym polskim kanałom musi się robić gorąco na ten widok
Kanały skupiające się na wywiadach z zawodnikami freaków mocno lecą w dół i co ciekawe, dotyczy to tak samo mniejszych twórców, jak i tych większych.
Podczas ostatniego odcinka Pal Hajs z relacją z High League pojawił się fragment mówiący o przesycie w branży wywiadów.
Klip: https://youtu.be/R7gc7xcgsnw
Nawet król Kanu ma mniej wyświetleń, niż kiedyś (…).
Jakoś nikt tego do tej pory nie sprawdzał, ale faktycznie w tej branży pojawiły się bardzo duże spadki, szczególnie na przestrzeni ostatnich 3-4 miesięcy. A według osób zajmujących się freakami będzie tylko gorzej.
Jak się skończyła drama Kostka vs Jordan z TVGry? Przeprosiny, zmiana miniatury i rozwiązanie sprawy
Spadki w tej branży są nieuniknione?
Czy faktycznie jest to przesyt formułą? Bardzo możliwe, że to jest ten moment, którego wszyscy z branży się bali, czyli następuje przesyt tego typu treściami. Nawet taki gigant jak Mateusz Kaniowski zaliczył pod koniec zeszłego roku mocny spadek, z którego dopiero zaczyna się wygrzebywać.
Z 9.5 mln wyświetleń miesięcznie do 1.5 mln wyświetleń w zaledwie jeden miesiąc. To spadek o 84%. Ostatnie 30 dni to już wzrost, ale dalej względem poprzedniego roku nie wygląda to tak zadowalająco. Według SocialBlade w lutym wyświetlenia stanęły na 3.7 mln.
- Luty 2022 rekordowy – 15 mln
- Marzec 2022 – 6.7 mln
- Kwiecień 2022 – 3.3 mln
- Maj 2022 – 9.5 mln
- Czerwiec 2022 – 8.2 mln
- Lipiec 2022 – 5.3 mln
- Sierpień 2022 – 6.7 mln
- Wrzesień 2022 – 8.9 mln
- Październik – 4.4 mln
- Listopad – 9.5 mln
I tu następuje mocny spadek:
- Grudzień 2022 – 1.5 mln
- Styczeń 2023 – 1.8 mln
- Luty 2023 – 3.7 mln
Gdyby porównać najlepszy miesiąc, czyli 15 mln, do najgorszego z 1.5 mln, to spadek wyniósłby 90%.
Kaniowski sobie poradzi, bo jednak ma on duże uznanie w branży, ale kanały pokroju TVReklama już mogą naprawdę się nieźle pocić, widząc, że z 4 mln wyświetleń spadli i cały czas spadają na pułap 750 tysięcy wyświetleń.
Tutaj mówimy o spadku o 81% i to w zaledwie kilka miesięcy. Kanał próbuje się jakoś ratować strzałkami, które już rok temu wyszły z mody, ale – jak widać – nie przynosi to wielkich efektów.