Twitch robi ukłon w stronę streamerów. Sponsorki na platformie

Twitch ogłosił wprowadzenie tablicy ogłoszeń z ofertami sponsorskimi.
Twitch w ostatnim czasie postawił na rozwój i nie chce doprowadzić do zatonięcia swojej platformy na rzecz Kicka. Kolejną zmianą, którą właśnie ogłoszono, jest tablica ogłoszeń.
Wystawiać mają się na niej partnerzy biznesowi szukający twórców do promocji swoich produktów. Zamysł jest taki, aby każdy streamer mógł w łatwy sposób wybrać odpowiednią współpracę.
Twitch robi kolejny krok w stronę twórców
Twitch wprowadza kolejną funkcję mającą zachęcić streamerów do pozostania na platformie. Coś, co do tej pory trzeba było załatwiać na własną rękę lub za pomocą agencji specjalizujących się w dostarczaniu deali, teraz ma wykonywać Twitch.
Wczoraj na bloku opublikowano wpis ujawniający szczegóły tablicy ogłoszeń. Jest to odpowiedź na rosnące zapotrzebowanie twórców oraz firm na współprace. Taka tablica umożliwi firmom publikację ofert współpracy twórcom i to od razu za pośrednictwem Twitcha. Bez uwzględniania agencji.
Chcemy, aby każdy streamer – niezależnie od wielkości swojej widowni – miał szansę na współpracę z markami, które pasują do jego stylu i społeczności. Ta funkcja upraszcza proces i otwiera drzwi do nowych możliwości zarobkowych.
Funkcja będzie działać na zasadzie ofert w panelu twórcy. Tam zainteresowani będą mogli przejrzeć wymagania kampanii, wynagrodzenia i kryteria kwalifikacyjne. Następnie po złożeniu wniosku i jego akceptacji będą mogli rozpocząć współprace.
Co ciekawe, tablica ma być dostępna dla wszystkich twórców. Oznacza to, że dostać się do kampanii będą mogły nie tylko gwiazdy platformy, ale również mniejsi streamerzy. Nie będą musieli posiadać nawet partnera, aby zobaczyć ogłoszenia. W praktyce osobom o niskich wynikach trudniej będzie zdobyć ciekawą współpracę.
Choć pomysł wygląda ciekawie, to trudno jest oceniać go przed wdrożeniem. Na papierze tablica ogłoszeń brzmi wspaniale, ale w praktyce może okazać się niewypałem, z którego nikt nie będzie korzystać oprócz topowych zagranicznych influencerów.