Twitch się przestraszył i podjął decyzję. Wiele osób nawet się nie zdziwiło
Twitch najpierw stał na stanowisku, że przepisze wszystkie najważniejsze punkty zmienionego regulaminu na nowo.
Twitch spotkał się z tak dużą krytyką, że chyba nie chciał już więcej podgrzewać tematu. Zaproponowane zmiany nie spodobały się praktycznie nikomu i stanowiły spory problem nawet już nie dla konkretnych podmiotów zajmujących się pośredniczeniem w reklamach, ale także dla całego esportu.
Brak możliwości wyświetlania reklam to duży problem dla największych turniejów na świecie, które prezentowały materiały od swoich sponsorów w trakcie przerw między meczami. Wiele osób groziło, że odejdzie od Twitcha, jeżeli ten nie wycofa się ze zmian.
Twitch ustępuje i przeprasza
Zgodnie z przewidywaniami platforma się poddała. Zamiast przepisywać wszystko na nowo, po prostu się z tego wycofano.
W skrócie żadne zmiany z nowego regulaminu dotyczące reklam nie przejdą. Wycofano się ze wszystkiego. Było to do przewidzenia, patrząc na to, że od Twitcha zaczęli się odwracać ci najbardziej zasięgowi streamerzy i największe podmioty.
Nadal jednak nie wiadomo, dlaczego Twitch w ogóle wpadł na pomysł regulacji reklam. Wiele osób wskazuje, że serwis może mieć jakieś wewnętrzne problemy z płynnością i faktycznie ma to sens. To Youtube coraz częściej jest ujmowany jako główny partner przy transmisjach gal, wydarzeń etc. Oczywiście Twitch to zdecydowanie większa platforma stricte streamingowa i to się raczej nie zmieni.