Reklama

Sims 4 Ślubne Historie zostało prawie naprawione, a resztę błędów twórcy tłumaczą „naturą” gry

Sims 4

Reklama

Po prawie dwóch miesiącach deweloperzy w końcu zaczęli wypuszczać porządne poprawki do nowego pakietu rozgrywki.


Ślube Historie to najnowszy pakiet rozgrywki do The Sims 4, który swoją premierę miał 23 marca 2022 roku. Od tamtej pory gracze bardzo narzekali na błędy, które przynosi DLC oraz na fakt, że jest ono praktycznie niegrywalne.

Z pomocą przychodzili modderzy, którzy starali się naprawić to, czego nie dopracowali twórcy, ale wygląda na to, że programiści The Sims w końcu posłuchali swojej społeczności i wzięli sprawy w swoje ręce. Z tego powodu 31 marca wypuszczona została pierwsza duża aktualizacja mająca za zadanie naprawić Ślubne Historie, ale czy spełnia swoje założenia?

Czy Ślubne historie w końcu zostały naprawione? I tak, i nie

Reklama

31 marca oraz 1 kwietnia wyszły dwie aktualizacje do The Sims 4, które wprowadzały mnóstwo zmian i poprawek do nowego pakietu rozgrywki. Twórcy oczywiście podzielili się wszystkimi zmianami, którymi się zajęli, a lista znajduje się poniżej.

Reklama
  • Naprawiliśmy kilka związanych ze ślubnymi aktywnościami błędów występujących podczas odnawiania przysiąg, przyjęcia oraz ceremonii ślubnej.
  • Teraz Simowie będą mogli spacerować w obie strony po krótkich, średnich oraz długich alejkach podczas wykonywania interakcji „Zbierz Simów w alejce”.
  • Partnerzy będą się teraz pojawiać na weselach.
  • Park Centralny – Polana Myshuno znajduje się teraz wśród lokali w opcji planowania wydarzeń ślubnych obok innych, dodatkowych lokali.
  • Simowie nie będą już odkładać bukietu, zanim przespacerują się alejką.
  • Strażnicy obrączek i kompani z kwiatami nie będą już odmawiać przejścia alejką po wykonaniu jakiejkolwiek interakcji z kategorii „Aktywności związane ze ślubem”.
  • Zmodyfikowaliśmy przepis na torty weselne, dzięki czemu starczą na dużo dłużej. Stały się także bezpieczne dla wegetarian! 🙂
  • Wszyscy będą mogli teraz cieszyć się tortem i deserem podczas ceremonii ślubnych.
  • Goście weselni oraz udzielający ślubów będą teraz poprawnie brać udział w interakcji „Zbierz Simów w alejce”.
  • Nie da się już wykonywać interakcji „Pokrój tort” na pokrojonych wcześniej tortach.
  • Udzielający ślubów nie będą już stać bezczynnie, zamiast wykonywać swoje obowiązki.
  • Simowie, którzy nachylą się do swojej drugiej połówki, by wykonać interakcję „Małżeński pocałunek”, nie będą już pocierać swoim uchem o twarz innych Simów. Zamiast tego użyją ust do pocałowania drugiej połówki.

  • Niektóre zasłony zostały zmodyfikowane tak, by rzucać nieco mniej „teatralny” cień, gdy powiesi się je w pomieszczeniu.
  • Simowie będą odpowiednio reagować w trakcie wykonywania romantycznych interakcji towarzyskich podczas wolnego tańca.
  • Nieco rozjaśniliśmy opisy tortów weselnych, dodając szczegóły dotyczące miejsc, w których można umieszczać torty.
  • Simowie będą otrzymywać odczucia „Nie wybrano mnie na Sima/Simkę z orszaku ślubnego” oraz „Nie zaproszono mnie na ślub!” tylko w odpowiednich momentach.
  • Interakcja „Napijmy się” w barach nie jest już dostępna dla dzieci i nastolatków podczas kolacji próbnej, spotkania rodzinnego oraz kolacji zaręczynowej.
  • Zaręczone pary nie będą już mogły wykonywać interakcji związanych ze ślubem na tortach weselnych, które do nich nie należą.
  • Simowie będą kroić torty weselne, nawet jeśli będą na nich toppery. Simowie zwyczajnie zdejmą topper z ciasta i umieszczą go w wyposażeniu przed pokrojeniem ciasta wspólnie z drugą połówką.
  • Naprawiliśmy również problem, który powodował lewitowanie topperów nad tortami po wykonaniu interakcji „Weź kawałek”.
  • Po wybraniu gości w opcji planowania ślubów wyświetlą się wszyscy Simowie spokrewnieni z parą młodą. Oznacza to, że goście nie będą już pozostawać bez zaproszenia po edytowaniu listy gości przez Sima niebędącego pierwotnym gospodarzem wydarzenia – teraz za gospodarzy uznawani będą oboje Simowie z pary młodej.
  • Zasady ubioru gości nie będą się już resetować po edycji wesela.
  • Simomaniacy będą mogli wybrać, w której alejce mają się zebrać Simowie, a ci Simowie, którzy zebrali się w celu obejrzenia wyjścia pary, będą teraz mogli bez problemów spacerować alejką w obie strony.

  • Nauczyliśmy Simów dobrych manier, dzięki czemu będą oni teraz zwracać uwagę na toasty i przestaną głośno rozmawiać.
    • Rozumiemy, że to wielki dzień, ale wypadałoby się jakoś zachować.
  • Simowie, których tylna część ciała jest nieco większa, nie będą już doświadczać nakładania się swoich czterech liter z obiektem ymTop_GP11Casual.
  • Podczas wykonywania interakcji „Złóż przysięgę małżeńską i pocałuj” lub „Złóżcie przysięgę małżeńską z Simem udzielającym ślubu i pocałujcie się” na ceremonii ślubnej Simowie nie zapomną o pocałunku z drugą połówką.
  • Wprowadziliśmy kilka zmian, dzięki którym na Tartosie pojawi się więcej słońca.
  • Simowie udzielający ślubu poświęcą teraz parze młodej całą uwagę i nie będą zwracać się do innych Simów w trakcie przemowy.
  • Simowie założą na wesele swój istniejący strój oficjalny, jeśli ma on odpowiedni kolor.
  • Na kolację zaręczynową Simowie założą stroje imprezowe, a na wesele oraz odnowienie przysiąg goście założą stroje oficjalne.
  • Złośliwe gnomy wylały klej na krzesła w lokalu weselnym, przez co Simowie nie mogli z nich wstać. Wyczyściliśmy je skrupulatnie, doradzając gnomom większą roztropność, aby Simowie mogli później wstać i zająć się innymi aktywnościami związanymi ze ślubem.
  • Dodaliśmy podkład muzyczny podkreślający ważne chwile podczas ślubu.
  • Naprawiliśmy także błąd powodujący nakładanie się rąk Simów podczas tańca w parze.

Nasuwa się jednak pytanie, czy pakiet rzeczywiście działa już, jak należy? To postanowili sprawdzić gracze i tak oto autorzy Sims Community podzielili się swoimi spostrzeżeniami.

Gracze sprawdzili, czy wszystko to, co opisali programiści w aktualizacji, się zgadza. Jak się okazuje, większość rzeczy faktycznie została naprawiona i teraz działa jak należy, jednak napotkano kilka problemów, które jednak nie zostały poprawione. O jakie elementy chodzi?

  • Nie wszyscy goście na weselu zwracali uwagę na wznoszenie toastów lub przemowy. Jak twierdzą autorzy Sims Community, jedni reagowali od razu, drudzy jedynie słuchali i podnieśli kieliszki jedynie na koniec toastu. Brak reakcji niektórych Simów pojawiał się także w momencie, kiedy gracze bezpośrednio kazali im usiąść bliżej.

  • Interakcja „pierwszy taniec” również nie do końca działa zgodnie z zamierzeniami aktualizacji. Redaktorzy strony poinformowali, że co prawda para młoda odbyła swój pierwszy taniec, to jednak nikt go nie oglądał, ponieważ goście bardziej zainteresowani byli stereo, które znajdowało się przed nimi.

  • Ostatnią niedziałającą funkcją jest rzut bukietem przez pannę młodą. Ta od samego początku, mimo że przymierzała się do tego i czekała na gości, którzy się ustawią do danej czynności, to nigdy nie dała rady znaleźć odpowiedniego miejsca do tego, a reszta Simów jedynie chodziła po okolicy i narzekała na brak miejsca. W rezultacie rzut bukietem nigdy się nie odbył.

Mimo tych trzech błędów, które pozostawiają lekki niedosyt w Ślubnych Historiach, trzeba przyznać, że aktualizacja w końcu umożliwiła przyjemną rozgrywkę. Zdecydowana większość naprawionych elementów rzeczywiście działa i gracze po raz pierwszy mogą cieszyć się dobrze działającym pakietem.

Jest jednak jedno „ale”. Chodzi mianowicie o pewne zdanie w opisie aktualizacji, które zirytowało część graczy do tego stopnia, że wiele osób po raz kolejny zarzuciło programistom The Sims 4 lenistwo i brak staranności.

Skupiliśmy się na poprawie rozgrywki związanej z ceremoniami ślubnymi. Niektóre z systemów zachowań, które wdrażamy w tym pakiecie, są dość skomplikowane na różnych platformach, a wiemy, że Wasi Simowie nie zawsze zachowują się tak, jak tego oczekujecie. Po części właśnie to czyni grę The Sims wyjątkową, jednak rozumiemy, że może również być źródłem frustracji.

Gracze stwierdzili, że zdanie, w którym twórcy jasno mówią, że częste nieposłuszeństwo Simów jest zamierzone, jest zwykłą bujdą, a deweloperzy czymś takim starają się wybielić błędy w grze, których od dawna nie potrafią naprawić. Według wielu osób taka argumentacja wygląda zwyczajnie tak, jakby programiści nie chcieli przyznać się do zarzutów, tłumacząc, że samowolne zachowanie Simów jest zwyczajną naturą gry, a nie jej błędem.

Mimo wszystko należy być wdzięcznym, że deweloperzy TS4 w końcu wzięli sprawy w swoje ręce i naprawi jedną z najbardziej pobugowanych DLC w grze. Istnieje również możliwość, że wciąż będą pojawiały się mniejsze poprawki.

Reklama

Bądź na biężąco zaobserwuj oraz dołącz do naszej społeczności.

Nie przegap najważniejszych wiadomości i śledź nas na X.

Czytaj więcej