w

Dwie nowe aspiracje oraz historie sąsiedzkie, czyli co nowego w następnej aktualizacji The Sims 4

Z każdą aktualizacją twórcy The Sims 4 zaskakują graczy czymś nowym. Tym razem nie jest inaczej.


Wczoraj odbył się kolejny livestream z serii Inside Maxis, w którym to deweloperzy pracujący nad The Sims 4 omawiają wszelkie nowości, które pojawić się mają wkrótce w naszej rozgrywce. Tym razem programiści omówili kilka ciekawych elementów rozgrywki i mechanik, które pojawią się już w kolejnej aktualizacji.

Do najciekawszych elementów wczorajszego streama z pewnością wliczają się zupełnie dwie nowe aspiracje życiowe oraz rozwój fabuły, w tym przypadku nazwany oficjalnie Historiami sąsiedzkimi, który, jak zapewniają twórcy, będzie bardzo rozwinięty.

Ale od początku. Co nowego?

Na wczorajszym streamie jeden z głównych projektantów gry bardzo dokładnie przybliżył nam, co dokładnie kryje się pod dość osobliwą nazwą “Historie sąsiedzkie”. Jak dobrze słyszymy, ma to być pewnego rodzaju rozwój fabuły naszych sąsiadów. Wiadomo, że gracz, prowadząc rozgrywkę swojej rodziny, jak dotąd nie miał żadnego wpływu na to, co dzieje się wewnątrz rodzin w jego sąsiedztwie lub w ogóle w całym mieście.

Do tej pory nasi simowi sąsiedzi żyli sobie własnym życiem, czasami nas odwiedzając lub do nas dzwoniąc na pogaduszki. Nic konkretnego w ich życiu się nie działo, no chyba że jako gracz weszliśmy w ich rozgrywkę i sami poprowadziliśmy fabułę. Teraz ma się to wszystko zmienić za sprawą najnowszej aktualizacji.

Jak tłumaczy to Nate, projektant The Sims 4, historia sąsiedzkie mają skupić się głównie na ubarwieniu życia Simów z sąsiedztwa i spoza aktywnej rodziny. Mają one stać się ciekawe i pełne życiowych zmian, dokładnie tak, jak dzieje się to w naszej aktywnej rodzinie – rodzą się dzieci, poznajemy nowych ludzi, zmieniamy ścieżkę naszej kariery i wiele więcej.

Rozgrywka historii sąsiedzkich podzielona jest na zmiany, które Simowie z sąsiedztwa zechcą omówić z Waszymi Simami, zmiany, które będą musieli przemyśleć samodzielnie lub które po trochu wpisują się w obie te kategorie.

Niezależnie od tego, czy decyzję o zmianie podejmą sami, czy pod wpływem Waszych Simów, koniec końców wybór będzie należał do nich. Oznacza to, że zmiany będą zachodzić bez potrzeby wyboru innej rodziny.

Pełna lista życiowych zmian naszych simowych sąsiadów będzie podzielona na trzy kategorie:

  • Zmiany podejmowane samodzielnie:
    • Próba awansowania w obecnej ścieżce kariery.
    • Przyjęcie propozycji małżeństwa w przypadku zaręczyn z innym Simem lub Simką. Simowie z sąsiedztwa na razie nie będą samodzielnie się pobierać.
  • Zmiany pod wpływem aktywnych Simów:
    • Oczerniać innego Sima lub Simkę, żeby poważnie pogorszyć relację między tymi Simami z sąsiedztwa.
    • Zachęcać dwójkę dorosłych lub nastoletnich Simów do nawiązania romantycznego związku.
    • Nakłaniać Sima albo Simkę w związku do rozstania lub rozwodu z partnerem bądź partnerką.
    • Inspirować bezrobotnego Sima z sąsiedztwa do znalezienia pracy.
  • Zmiany podejmowane samodzielnie, jednak do których aktywny sim może ich sam przekonać:
    • Zmiany obecnej ścieżki kariery na inną.
    • Starania się o dziecko z drugim Simem w związku, w którym jedna z postaci może zajść w ciążę.
    • Spędzania czasu z innymi Simami celem nawiązania lub pogłębienia przyjacielskich relacji.

Mimo że system wydaje się być naprawdę dobrze rozbudowany i przemyślany, to twórcy dodają, że będą dalej pracować nad jego rozwojem. Podkreślają, że na razie historie sąsiedzkie dotyczyć będą jedynie Simów, którzy nasi Simowie znają osobiście, a więc żeby historie sąsiednich rodzin miały się rozwijać, nasi aktywni Simowie muszą ich znać.

Później natomiast, jak tłumaczy projektant, mechanika będzie rozwijana, a programiści będą skupiać się na tym, by całe miasto, niezależnie od znajomości naszej aktywnej rodziny, mogło rozwijać swoje historie. Co więcej, pojawić ma się jeszcze większy zakres życiowych zmian naszych sąsiadów, niż ten podany powyżej, co oznacza, że historie sąsiedzkie mogą być naprawdę ogromnym dodatkiem do naszej rozgrywki.

Nowe aspiracje życiowe

Sąsiedzki powiernik lub sąsiedzka powierniczka

Jest to Sim bądź Simka, którzy chcą być pomocni i pozytywnie wpływać na życie Simów z sąsiedztwa. Nawiązując przyjaźnie i służąc radą podczas życiowych zmian, zyskują nową cechę „Powiernik” lub „Powierniczka”, która zwiększa szansę na udaną rozmowę. Rozmowa w trakcie przyjęcia stała się nudna albo niezręczna? Sąsiedzki powiernik lub sąsiedzka powierniczka nic sobie nie robią z popsutego nastroju.

Niecna walentynka

aspiracja dla tych, którzy chcą niszczyć miłosne życie Simów, w tym własne. Niech Twoi Simowie zrywają z innymi! Niech psują cudze związki! Niecni Simowie kroczący ścieżką zepsucia zyskują nową cechę „Serce z kamienia”, która sprawia, że wszystkie stany emocjonalne związane ze smutkiem lub zawstydzeniem przemijają szybciej, a także zapewnia drobną premię do podłych lub złośliwych interakcji towarzyskich.

Wszystko to trafić ma do podstawowej wersji The Sims 4 już w następnej aktualizacji, która zaplanowana jest na 30 listopada. Co więcej, twórcy już teraz przedpremierowo pokazali nam, jak zapowiedziane nowości wyglądają dokładnie w rozgrywce i na czym polegają, a całość można obejrzeć poniżej od 35 minuty.