w

Jakie w zasadzie małe zmiany w The Sims 4 sprawiłyby, że rozgrywka znacznie by się poprawiła?

W TS4 brakuje naprawdę wielu rzeczy, a gracze postanowili wymienić te, które w znaczącym stopniu mogłyby zmienić rozgrywkę.


Mimo że The Sims 4 uchodzi za najpopularniejszą i najlepszą symulację życia w swojej kategorii, to grze od EA wciąż brakuje wielu aspektów. Niektóre są mniej potrzebne, inne bardziej, ale co wiadomo, to fakt, że istnieje cała masa pomysłów, które w znacznym stopniu mogłyby ulepszyć rozgrywkę.

To dlatego co chwilę w mediach społecznościowych pokroju Reddita czy Twittera powstaje tysiące wpisów zachęcających do dyskusji i dzielenia się pomysłami na grę. To również z tego powodu gracze od lat proszą twórców o dodanie różnych mechanik bądź obiektów, które pomimo tego, że wymagałyby naprawdę znikomego wysiłku, to niekiedy mogłyby odwrócić rozgrywkę o 180 stopni.

Gracze o małych pomysłach, które mogłyby wiele zmienić

Na Reddicie istnieje wiele wpisów, pod którymi gracze zbierają się, by dyskutować na temat gry, krytykować ją, dzielić się oryginalnymi pomysłami lub też zwyczajnie gdybać co by było gdyby. To właśnie kilka dni temu powstał w tym serwisie kolejny tego typu post, jednak wyróżniał się on tym, że autor poprosił graczy o pomysły na naprawdę małe zmiany, które mogłyby być np. wprowadzone w następnej aktualizacji bądź też w Simowych dostawach.

Jaki jest wasze największe “małe” życzenie, jeśli chodzi o The Sims 4? Mówię tu o naprawdę małych zmianach, które mogłyby być dodane w darmowych aktualizacjach, ale odwróciłyby grę do góry nogami.

Dla mnie mogłaby to być​ długość życia, którą samemu można sobie ustawić. Nie wydaje mi się, żeby to był spory wysiłek dla pracowników The Sims by to wprowadzić. Normalna długość życia jest według mnie zbyt krótka – moi Simowie nie mogą zrobić wszystkiego, co im zaplanowałem na całe życie. Dlatego wybieram długi czas trwania ich życia, ale wtedy to jest tak absuralnie długie, że po jakimś czasie się nudzę i rzadko udaje mi się dograć do 2 generacji. Wiem, że są na to modyfikacje, ale nie używam ich i wydaje mi się, że to by było wspaniałe, gdyby twórcy wprowadzili to do gry, bym mógł wybrać sobie coś pomiędzy.

Co ciekawe, inni gracze już wcześniej o tym myśleli i nie jest to pierwszy raz, kiedy ktoś proponuje taką zmianę w The Sims 4. Wygląda na to, że niekiedy ta opcja bywa naprawdę problematyczna.

Zgadzam się – ja w szczególności chciałbym wydłużyć życie dorosłego Sima oraz emeryta, ponieważ zbyt duża ich ilość zwyczajnie żegna się ze światem, kiedy ich dzieci są jeszcze nastolatkami i nie mają możliwości poznać ani wychować swoich wnuków.

Najpopularniejszym pod tym wpisem pomysłem był natomiast ten, który proponuje rewolucje w systemie znajomości i kontaktów.

Bardziej różnorodne relacje. Marzę o tym, by Sim A był na przykład mocno zakochany w Simie B, natomiast Sim B nienawidziłby Sima A. To by było świetne dla różnych historii życiowych. Taka zwyczajna umiejętność Simów do odczuwania różnych emocji w stosunku do siebie nawzajem.

Dodatkowo lepsze drzewo genealogiczne i stopnie pokrewieństwa. Dla przykładu kuzynostwo nawet się nie rozpoznaje w tej grze, a dziadkowie prawie nie istnieją.

Co prawda relacje w The Sims 4 są mocno ograniczone i w teorii wydawać by się mogło, że zmiana nie wymaga wielkiego wysiłku, jednak tak naprawdę stworzenie takiego kodu w rzeczywistości jest bardzo skomplikowane i czasochłonne. Bardzo możliwe jednak, że twórcy w przyszłości będą chcieli nad tym popracować, o ile już tego nie robią.

Inne pomysły graczy również dotyczyły relacji Simów, jednak były ściągnięte prosto z poprzednich serii i z pewnością łatwiejsze do wprowadzenia.

Chciałbym mieć system atrakcjyjności, taki sam jaki mieliśmy w The Sims 2. Naprawdę chciałbym, żeby mój Sim wprost mi mówił, kto wpada mu w oko.

System atrakcyjności wydaje się być naprawdę ciekawym pomysłem dla The Sims 4. Po drugiej części odsłony tego tytułu widać, że graczom podobała się taka opcja, a stworzenie takiej możliwości rzeczywiście nie wydaje się być pracochłonne. Jeśli całkowita rewolucja systemu relacji w TS4 byłaby dla twórców niemożliwa, to taka opcja z pewnością zadowoliłaby graczy i byłaby dobrym zastępcą.

Wielu graczy również wymarzyło sobie tworzenie strojów, które mogliby na stałe zapisać w Trybie Tworzenia Sima.

Chciałbym mieć możliwość tworzenia gotowych outfitów, do których mógłbym wracać w Trybie Tworzenia Sima. Chciałbym w dodatku, żeby inni mieszkańcy, którzy dorastają lub się wprowadzają do miasta, mogliby zakładać wszystkie moje gotowe stroje. Większość mojego gameplayu wygląda tak, że udoskonalam wygląd wszystkich moich sąsiadów. Nienawidzę momentu, w którym przebywam na innej parceli podczas imprezy, a niegrywalni Simowie noszą naprawdę koszmarne outfity.

Pod postem autora przeczytać można naprawdę wiele różnego rodzaju pomysłów na małe zmiany, które mogłyby odwrócić grę do góry nogami. Inne popularne koncepty, które miałyby rację bytu w The Sims 4:

  • Otwieranie/zamykanie okien oraz zasłanianie okien zasłonami.
  • System warstw ubrań w Trybie życia.
  • System kredytu/pożyczki.
  • Więcej detali skórnych – owłosienie ciała, problemy z trądzikiem u nastolatków itd.
  • Różne style tańców – odważne/nieśmiałe, szybkie/wolne.
  • Naprawiony czas wykonywania czynności (niektóre zabierają zbyt dużo czasu).

Wiele z tych pomysłów wydaje się być naprawdę dobra i z pewnością ucieszyłaby każdego gracza. To tylko pokazuje, że czasami nie potrzeba ogromnych aktualizacji, by zadowolić graczy, ponieważ ci woleliby dostać kilka mniejszych, ale stosunkowo ważnych elementów gry.