Każdy będzie mógł w prosty sposób odtworzyć dowolną twarz w Sims 4 – Ujawnia nowy patent
Zastanawialiście się kiedyś, jak moglibyście wyglądać w The Sims 4 jedynie za pomocą dwóch kliknięć?
Społeczność The Sims ma to do siebie, że bardzo lubi tworzyć Simów na podstawie prawdziwych ludzi, nieważne czy próbując stworzyć siebie, swoich bliskich, czy też ulubionych artystów i aktorów. Zwykle odwzorowanie takiego Sima wiążę się z godzinami zabawy w Trybie Tworzenia, a nie zawsze nasza praca wygląda dokładnie tak, jak sobie ją wyobrażaliśmy.
Teraz okazuje się, że zespół zajmujący się The Sims 4 dostał zielone światło na zaprogramowanie zupełnie nowej funkcji, która zdecydowanie pomoże Simomaniakom w tworzeniu takich twarzy dla swoim Simów, jakie sobie upatrzyli.
Nowa metoda w Trybie Tworzenia Simów
W kwietniu 2020 roku zespół The Sims 4 zgłosił projekt, mający za zadanie stworzyć zupełnie nową metodę tworzenia Simów za pomocą przetwarzania obrazu. Tej jesieni, dokładnie w październiku 2021 roku, patent został zatwierdzony, dzięki czemu programiści dostali zielone światło na wdrożenie nowego planu w życie.
Jak dokładnie wyjaśniono w patencie, deweloperzy mówią o sztucznej inteligencji, która pozwoli na przesyłanie zdjęć wybranych twarzy i postaci. Twarz z obrazu zostałaby następnie przekształcona za pomocą opatentowanej technologii w postać w grze z odpowiadającymi rysami twarzy z przesłanych zdjęć.
Metoda, nośnik danych czytelny dla komputera oraz urządzenie do generowania modelu postaci. Sposób ten obemuje: odbieranie obrazu wejściowego podmiotu odniesienia; przetwarzanie obrazu wejściowego w celu wygenerowania znormalizowanego wizerunku; identyfikowanie zestawu cech obecnych na znormalizowanym wizerunku, przy czym każda cecha w zestawie cech odpowiada części głowy lub ciała podmiotu odniesienia; dla każdej cechy ze zbioru cech przetwarzanie przynajmniej części znormalizowanego obrazu zawierającego cechę przez model sieci neuronowej odpowiadający tej cechy w celu wygenerowania wektora parametrów odpowiadającego tej cechy;
Patent, zgłoszony przez zespół programistów i naukowców zajmujących się sztuczną inteligencją, jest prowadzony przez Igora Borovikova, który pracował nad grami takimi jak The Sims 3, The Sims Medieval i The Sims 4. W tym patencie deweloperzy wykorzystali kilka podstawowych przykładów tworzenia postaci z The Sims 4, chociaż obejmuje on tylko te cechy twarzy, które można wziąć pod uwagę w procesie tworzenia postaci.
Twórcy The Sims 4 podzielili się również kilkoma podstawowymi cechami twarzy, które są brane pod uwagę podczas procesu tworzenia postaci, nad którym pracują, a są to:
- Ciało,
- Twarz i jej kształt,
- Fryzura,
- Zarost,
- Uszy,
- Brwi,
- Policzki,
- Oczy,
- Nos,
- Usta,
- Broda,
- Szczęka.
EA od października tego roku jest oczywiście właścicielem tej technologii, natomiast nie ma informacji co do ewentualnego jej zaimplementowania do gry. Patrząc jednak na to, że The Sims 4 wciąż jest i będzie rozwijane przez kilka kolejnych lat, a twórcy już teraz pracują nad grą nowej generacji, można przypuszczać, że projekt zostanie wprowadzony do obu tych produkcji.
Warto przypomnieć, że nie jest to pierwszy raz, kiedy twórcy The Sims próbowali uprościć tworzenie Simów na podstawie prawdziwych osób. Już w 2000 roku, w pierwszej generacji tego tytułu – The Sims 1 – istniało specjalne narzędzie, które umożliwiało przesyłanie zdjęć do gry i umieszczanie ich bezpośrednio na twarzy naszego Sima.
Wyniki bywały jednak różne – był to przecież 2000 rok i technologia stosunkowo jeszcze raczkowała. Gra nie miała wtedy jeszcze rzeczywistych ustawień twarzy, a więc co robiło w takim wypadku The Sims 1? Zwyczajnie nakładała na twarz naszego Sima przesłane przez nas zdjęcie, przez co wyglądało to dość komicznie. Trzeba jednak przyznać, że był to przełomowy projekt dla produkcji tego typu.