w

Opis patcha 1.04 w Valorancie. Zmiany Viper, Raze, Brimstone. Zmiany broni, skinów i więcej

Poznaliśmy już opis nowej patcha w Valorancie, oznaczonego jako 1.04.

Reklama

Przypomnijmy, że opis aktualizacji nie oznacza jej wprowadzenia na serwery. Zawsze opisy pokazują się nieco wcześniej, natomiast przerwy techniczne odbywają się nieco później. Zazwyczaj jest to tego samego dnia wieczorem, lub rano (w zależności od regionu).Nie jest to jednak żadną regułą i patch nie musi zostać wprowadzony w nocy z wtorku na środę.

Opis patcha 1.04

Omówmy teraz najnowszy patch. Czterech agentów przejdzie małe zmiany. Viper otrzyma serię wzmocnień, w tym również zwiększenie obrażeń na sekundę u wrogów po użyciu jej rozpadu. Ponadto gracze będą teraz musieli nieco bardziej się wysilić, aby skorzystać z potężnych ultów Brimstone’a i Raze.

Poprawki w przypadku broni Classic pozwoliły nam nieco zmodyfikować zachowanie tego cacka. A jeśli akurat korzystacie z menu zakupów przed rundą, rzućcie okiem na nowe, ułatwiające porównania statystyki!

Patch_Notes_Highlights_101-pol.png

Aktualizacje Agentów

viper-banner.png

VIPER

Gniazdo Żmij

Reklama
  • Maksymalny czas, który Viper może spędzić poza swoim ultem przed jego zniknięciem, został wydłużony z 5 do 12 sekund.
  • Viper może teraz przytrzymać klawisz umiejętności, aby wcześniej przerwać działanie ulta.
  • Minimapa wrogów znajdujących się w Gnieździe Żmij będzie teraz zasłonięta. Ponadto nie będą też mogli ujawniać sojusznikom pozycji swoich przeciwników na minimapie.
  • Zwiększyliśmy też jasność czerwonej poświaty na granicy pola widzenia z krótkowzrocznością Viper.

Wcześniej, gdy Viper mogła tak krótko przebywać poza obszarem działania swojego ulta, mieliśmy wrażenie, że jej opcje były zbyt ograniczone, a ponadto zapewniała też zbyt wiele informacji swoim przeciwnikom. Możliwość swobodniejszego poruszania się poza dymem ulta powinna rozszerzyć jej repertuar o kilka nowych, ciekawych sztuczek oraz przywrócić strategiczną presję ciążącą na wrogach. Pozostałe ulepszenia mają za zadanie zwiększyć przewagę Viper w granicach jej dymu i uniemożliwić wrogom namierzanie jej przy pomocy minimapy.

Rozpad

  • Wartość rozpadu na sekundę u wrogów wzrosła z 10 do 15 pkt. w przypadku wszystkich źródeł.
  • Po opuszczeniu dymu Viper rozpad utrzymuje się przez 2,5 sekundy, a potem zaczyna wygasać.

Szybkie wygasanie rozpadu u wrogów ograniczało potencjał tej umiejętności i nie stanowiło dla nich takiego zagrożenia, jak zakładaliśmy. Dodaliśmy więc opóźnienie w wygasaniu tego efektu, aby wydłużyć czas, w którym Viper i jej drużyna może wykorzystać zmiany w Gnieździe Żmij (opisane powyżej) i zapewnić jej nowe, ciekawe opcje gry w trakcie korzystania z ulta.

Paliwo

  • Jednoczesna aktywacja Toksycznej Chmury oraz Toksycznej Zasłony nie zużywa dodatkowej porcji paliwa poza kosztem korzystania z jednej z tych umiejętności.

Skrócenie łącznego czasu działania tych ograniczających wizję umiejętności utrudniało Viper korzystanie z obu narzędzi jednocześnie. Ponieważ dym Viper wymaga od jej gracza dużego zaangażowania i jest tak ważny dla tej agentki, chcemy jej zapewnić swobodę korzystania z nich w duecie, aby drużyna Viper zyskała nowe, potężne możliwości i mogła łatwiej zajmować punkty na mapie.

raze-banner.png

Reklama

Raze

Koszt użycia ulta Gwóźdź Programu wzrósł z 6 do 7 punktów.

Ult Raze należy do jednej z potężniejszych umiejętności w grze, okazując się przydatną opcją w niemal każdej sytuacji. W związku z tym gracze korzystają z niego zbyt często. Dlatego zwiększyliśmy jego koszt o 1 punkt, co powinno sprawić, że teraz Gwóźdź Programu będzie rzadziej używany.

brimstone-banner.png

Brimstone

Koszt użycia ulta Ostrzału Orbitalnego wzrósł z 6 do 7 punktów.

Tak jak w przypadku Raze, ult Brimstone’a jest niezwykle potężny i bywa przydatny w bardzo wielu sytuacjach. Naszym zdaniem nieco zbyt często wpływa on na przebieg gry, więc postanowiliśmy odrobinę zwiększyć jego koszt.

Nadajnik Stymulujący nie będzie już wzmacniać wrogów oraz pokazywać im obszaru swojego działania.

Nadajnik Stymulujący ma być wykorzystywany w konkretnych sytuacjach, ale według nas ujawnianie położenia Brimstone’a i możliwość przypadkowego wzmocnienia wrogów sprawiały, że ta umiejętność działała znacznie słabiej, niż zakładaliśmy.

Realizm broni Brimstone’a

Jeśli spojrzymy na gry z gatunku FPS, zdamy sobie sprawę, że poświęcamy mnóstwo czasu na oglądanie swojej broni… właściwie robimy to bez przerwy. Przed premierą zamierzaliśmy zwiększyć realizm broni Brimstone’a, aby pasował do ogólnej jakości wizualnej gry. Tak też zrobiliśmy. Tylko spójrzcie na te spluwy!

cypher-banner.png

CYPHER

Teraz można podnieść Cyberklatkę podczas fazy zakupów.

Aktualizacje broni

Classic

Przede wszystkim chcieliśmy naprawić błąd przy naciśnięciu PPM Classica, ale postanowiliśmy też przy okazji sprawić, aby ta broń działała konsekwentniej. Delikatnie zmieniliśmy więc skuteczność strzelania PPM podczas skoku, ale nie zmieniliśmy przydatności tej opcji podczas walk z bliska (przynajmniej taką mamy nadzieję).

  • Naprawiliśmy błąd, w wyniku którego niecelność broni przy strzelaniu PPM w biegu była znacznie większa od zakładanej.
    • Bieganie obniżało celność tej broni 1,5 raza, ponieważ za podstawę brało nasze ogólne krzywe błędu w biegu przeznaczone dla pistoletów.
  • Naprawiliśmy błąd, przez który skakanie nie zmniejszało celności.
  • Rozrzut przy bieganiu zmalał z 3,4 do 2,1 pkt.
    • To zasadniczo poprawka błędu.
  • Rozrzut przy skakaniu wzrósł z 1,9 do 2,3 pkt.
  • Rozrzut przy chodzeniu wzrósł z 1,9 do 1,95 pkt.
  • Dodaliśmy premię 10% do celności przy kucaniu lub staniu.
    • Chodzi o zachowanie spójności ze zwiększoną celnością przy kucaniu.

HUD I INTERFEJS UŻYTKOWNIKA

W miejsce wcześniejszego pola ze statystykami broni w sklepie przed rundą pojawiło się graficzne przedstawienie statystyk, które ułatwi porównania.

JAKOŚĆ ROZGRYWKI

  • Pola widzenia obserwatorów na minimapie zostały pokolorowane według drużyny.
  • Wymieniliśmy kwestie wypowiadane przez Reynę we włoskiej i meksykańskiej wersji językowej.
    • Niestety, wybrane przez nas do tej roli aktorki nie mogły nagrać swoich kwestii ze względu na ograniczenia regionalne wynikające z pandemii COVID-19. Teraz w grze pojawiły się już linie dialogowe, które pierwotnie miała wypowiadać Reyna we włoskiej i meksykańskiej wersji!

SKÓRKI WIECZNEGO PŁOMIENIA

  • Zmieniliśmy głośność animacji wyposażenia Operatora Wiecznego Płomienia.
  • Naprawiliśmy błąd, wskutek którego głośność ulegała kumulacji po spamowaniu wyposażania Operatora.
  • Teraz odgłosy kroków wroga prawidłowo dominują efekty kosmetyczne.
    • To oznacza, że gdy się rozlegną, automatycznie obniży się głośność efektów dźwiękowych skórek, które nie mają wpływu na rozgrywkę, takich jak świst płomieni czy ryk smoka.
  • Teraz animacja sprawdzenia broni w zwarciu Wiecznego Płomienia ma efekty dźwiękowe na 1. i 2. poziomie.

AKTUALIZACJE WYDAJNOŚCI

  • Ujednoliciliśmy namierzanie podnoszenia broni oraz ulta Sage z podświetleniem postaci sojuszników, co zmniejsza obciążenie pamięci VRam i karty graficznej.
  • Naprawiliśmy drobne błędy z działaniem renderowania.
  • Filmy ulepszenia skórki broni są teraz streamowane, a nie przechowywane lokalnie, co zmniejsza rozmiar zainstalowanej gry o 380 MB.

NAPRAWIONE BŁĘDY

  • Naprawiliśmy problem z wymogiem patrzenia na kule duszy u Reyny, aby je aktywować i nie przerywać leczenia. Teraz powinno wyglądać to tak jak w patchu 1.02.
  • Naprawiliśmy problem z „jednokierunkowym” dymem Brimstone’a, który występował, gdy kamera gracza znajdowała się nad tym efektem.
  • Naprawiliśmy błąd, przez który Wstrząs Wtórny Breacha nie zadawał odpowiednio obrażeń wszystkim postaciom, jeżeli trafił więcej niż jedną z nich.
  • Naprawiliśmy drżenie, które pojawiało się, gdy dron Sovy osiągnął maksymalną wysokość.
  • Naprawiliśmy błąd, w wyniku którego Marshall utrzymywał stałą celność przy chodzeniu.
  • Naprawiliśmy błędy, w wyniku których część efektów przejrzystości była opóźniona o jedną klatkę (np. gdy gracz korzystał z Doskoku Jett).
  • Naprawiliśmy błąd, w wyniku którego podświetlanie sojuszników nie działało na niektórych kartach graficznych AMD przy korzystaniu z MSAA oraz niektórych kartach graficznych Intel.
  • Naprawiliśmy błąd, w wyniku którego ekrany wczytywania nie zakrywały całego okna podczas gry w niektórych konfiguracjach rozdzielczości/formatu obrazu.
  • Skróciliśmy tekst, który pojawia się na ekranie ostrzeżenia dla osób wrażliwych na światło.
  • Naprawiliśmy błąd, w wyniku którego przycisk wyposażenia pozostawał szary podczas kupowania wariantu skórki, który był przeglądany.
  • Naprawiliśmy błąd, w wyniku którego podczas gry na Haven dym Brimstone’a pojawiał się w innym miejscu, niż zakładano.
  • Poprawiliśmy literówkę w biografii Brimstone’a (dzięki za zgłoszenie, moonlimes).
Reklama
DołączObserwuj
Więcej z Valorant