Opis patcha 6.0 Valorant – Odcinek 6: Rozpoczęcie aktu 1. Nowa mapa, rankedy i więcej
Nowy rok oznacza nowy Odcinek i Akt – tym razem Akt I 6. Odcinka.
Tutaj Jo-Ellen. Szczęśliwego Nowego Roku, pora rozpocząć rok 2023 z patchem 6.0. Oprócz nowej mapy, jaką jest Lotus, nowej kolekcji skórek Araxys, nowego Karnetu Bojowego oraz odświeżenia rang, mamy dla was kilka zmian w grze, o których pragniemy poinformować.
Poniżej znajdziecie informacje na temat powracającego Splitu z kilkoma aktualizacjami (gdzie są fani Splitu?), zmian w przyrostach i spadkach ocen rankingowych (OR), oraz możliwości wybierania ulubionych wariantów (tego gracze pragnęli najbardziej).
AKTUALIZACJE SYSTEMÓW ROZGRYWKI
- Przerobiliśmy sposób, w jaki bronie przetwarzają dane wejściowe przybliżania i używania lunet podczas włączonego przełączania poziomu przybliżenia.
- Teraz powinno rzadziej dochodzić do sytuacji, w których występują różnice w poziomie przybliżenia pomiędzy klientem a serwerem w przypadku niekorzystnych warunków sieciowych, takich jak utrata pakietów czy odchylenia opóźnienia. Co więcej, dane wejściowe przybliżenia podczas korzystania z przełączania poziomu przybliżenia mogą być teraz buforowane wcześniej. Możliwe jest także buforowanie kilku przejść pomiędzy poziomami przybliżenia jednocześnie.
AKTUALIZACJE MAP
Nowa mapa: Lotus
- Lotus to nowa 3-punktowa mapa, która oferuje różnorodne możliwości rotacji. Sprawdźcie, jakie tajemnice skrywają wrota tych starożytnych ruin.
- Pamiętajcie, że kolejka tylko z mapą Lotus będzie grywalna jedynie w trybie Szybka Gra przez tydzień. Następnie przechodzi do rotacji map w trybach rankingowym i nierankingowym w patchu 6.1.
Split
Split powraca z kilkoma usprawnieniami, by atakowanie odbywało się szybciej.
- Główna A
- Obszar pierwszego starcia dla atakujących został poszerzony i dodano niewielki gzyms, umożliwiający różne zagrywki.
- Podsadzanie na Głównej A
- Miejsce do podsadzania obok Kuli zostało pomniejszone, by atakujący mieli nową pozycję, z której mogą obserwować punkt A.
- Rusztowanie A:
- Półka nad podłogą została usunięta, dzięki czemu atakującym łatwiej jest przeprowadzić zagrania.
- Wieża A:
- Część z tyłu Wieży została wypłaszczona, by ułatwić walkę na Pochylni obu drużynom.
- Dół środek:
- Gracze mogą teraz po cichu zeskoczyć ze środkowej platformy.
- Skok na środkową skrzynię jest łatwiejszy do wykonania.
- Wieża B:
- Nie można już wskoczyć na skrzynię po stronie obrońców.
- Zakamarek z linami B:
- Usunięto narożnik, by ułatwić sprawdzanie tego miejsca.
Rotacja map
- Breeze i Bind zostały usunięte z rotacji map w trybach rankingowym i nierankingowym, ale nadal można na nich grać w innych trybach.
Mroczna Osłona Omena (E)
- Mroczna Osłona umieszczona wewnątrz ścian będzie teraz upadać na wysokość najbliższego podłoża.
- Jednokierunkowe dymy są częścią rozgrywki w VALORANT, ale kontrowanie ich jest zbyt trudne, dlatego chcemy je ograniczyć do obszarów, w których możliwość ich użycia jest zamierzona. Będziemy bacznie obserwować, jak wpłynie to na siłę Omena.
Zdolności użytkowe agentów
- Większość zdolności użytkowych agentów (z wyjątkiem mołotowów, gdyż nie zostało to jeszcze zaimplementowane) będzie zadawać obrażenia zniszczalnym drzwiom na Lotus oraz płytom ściennym na Ascent i Haven.
AKTUALIZACJE GRY RANKINGOWEJ
Poniższe zmiany powinny sprawić, że wzrosty i spadki oceny rankingowej będą bardziej ujednolicone i zmniejszą wpływ miażdżących wyników na wasze OR. Będziemy przyglądać się zbieranym danym, by w przyszłości wprowadzać wszelkie niezbędne zmiany.
- Przypomnienie o resecie wraz z rozpoczęciem odcinka: Nowy odcinek oznacza reset rang! Wasze rangi rozstawiające będą niższe niż na końcu odcinka 5. Powodzenia we wspinaczce!
- Kontekst: Pamiętajcie, że resetujemy rangi z każdym odcinkiem, by zainicjować nową drabinkę rankingową. To szansa dla graczy, by wykazali się swoimi umiejętnościami w nowym sezonie. Zresetowane zostaną również rangi graczy, którzy nie są już aktywni.
- Dla wszystkich graczy: Wzrosty i spadki oceny rankingowej będą zależeć bardziej od wygranych i przegranych i nieco mniej od konkretnej różnicy w wygranych rundach meczu.
- Kontekst: Gracze doświadczają zbyt dużego rozrzutu w wzrostach i spadkach OR z meczu na mecz, które są uzależnione od różnicy w rundach (jedna wygrana może dać 12 OR, następna 20 OR). Wprowadzamy tę zmianę, by zmniejszyć te różnice.
- Wygrywanie wciąż jest priorytetem, jeśli chcecie piąć się na szczyt drabinki!
- Dla graczy, w przypadku których istnieje spory rozrzut pomiędzy ich rangami a MMR: Wzrosty OR będą uzależnione w większym stopniu od indywidualnych wyników w meczu zamiast różnicy w rundach. Ranga powinna również szybciej uzyskać zbieżność z MMR.
- Kontekst: Według uwag graczy dobre mecze były zbyt mało nagradzające, a przegrane gry miały zbyt negatywny wpływ na wspinaczkę rankingową.
- Jeśli ranga gracza jest niższa niż obecne MMR, otrzyma on większą nagrodę za dobry mecz. Jeśli ranga gracza jest wyższa niż MMR, nie zostanie on surowo ukarany za przegrany mecz, w którym miał dobre wyniki.
ZMIANY POSTĘPÓW
- Wprowadzamy ulubione warianty!
- Zapoznaliśmy się z waszymi uwagami i dodaliśmy możliwość wybierania ulubionych wariantów skórek broni (wraz z pewnymi zmianami interfejsu, celem lepszego wsparcia nowej funkcji). Teraz, gdy wybierzecie ulubiony wariant, tylko ulubione warianty będą w potencjalnej puli broni, które możecie zabrać do gry, jeśli wybraliście opcję „Losowa ulubiona skórka” dla tego rodzaju broni.
- Po wprowadzeniu funkcji wszystkie warianty waszych ulubionych skórek broni zostaną dodane do ulubionych, by zapewnić spójność z bieżącym funkcjonowaniem.
NAPRAWIONE BŁĘDY
Elementy kosmetyczne
- Pas amunicji Odina nie będzie się już pojawiać w pozycji poziomej podczas wymieniania przywieszek na broń w podglądzie modeli.
Mapy
- Ascent
- Naprawiono błąd, w wyniku którego można było zniszczyć drzwi na rynku, używając zdolności na ścianie obok nich.
Agenci
- Naprawiono błąd, w wyniku którego Potykacz (C) Cyphera mógł zostać umieszczony przez Kulę Bariery (C) Sage.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego obiekty takie jak pułapki nie otrzymywały obrażeń, jeśli zostały umieszczone w ogniu po mołotowie, który był już aktywny.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego Szperacze (X) Skye były widoczne na minimapie, podczas gdy wciąż były niewidzialne, jeśli gracz miał w polu widzenia ich ukrytą lokację.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego stłumienie nie przerywało kontroli Grasanta (C) Fade.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego Viper mogła wyłączyć swojego ulta, Gniazdo Żmij (X), będąc stłumioną.
- Naprawiono różne interakcje obrażeń:
- Blokada (X) Killjoy teraz prawidłowo otrzymuje obrażenia ze wszystkich umiejętności.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego Wilczy Cios (Q) Skye zadawał obrażenia wrogiemu Wilczemu Ciosowi (Q) i Sowiemu Dronowi (C) Sovy.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego Furia Łowcy (X) Sovy i Wstrząs Wtórny (C) Breacha nie zadawały obrażeń Bombowej Pace (Q) Raze.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego Pożoga (C) Phoenixa nie zadawała obrażeń Zatoce (Q) Harbora, Bombowej Pace (Q) Raze, Rzutowi Okiem (C) Reyny, Strzale Zwiadowczej (E) Sovy i punktowi/ZERO (E) KAY/O.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego Ostrzał Orbitalny (X) Brimstone’a nie zadawał obrażeń Zatoce (Q) Harbora.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego Wstrząs Wtórny (C) Breacha, Gwóźdź Programu (X) i Farbujący Granat (E) Raze zadawały obrażenia sojuszniczemu Nanorojowi (C) Killjoy.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego Furia Łowcy (X) Sovy zadawała obrażenia sojuszniczemu Prześladowcy (E) Fade.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego Nanorój (C) Killjoy, Gorące Dłonie (E) i Pożoga (C) Phoenixa nie zadawały obrażeń Schadzce (E) i Znakowi Rozpoznawczemu (C) Chambera.