Riot o tym, dlaczego Operator w Valorancie musi być potężny i dlaczego niektórzy sobie z nim nie radzą
Deweloperzy odpowiedzieli na pytania graczy odnośnie jednej z broni w Valorancie.
Operator jest jedną z najmocniejszych broni w całej grze. Nic więc dziwnego, że praktycznie od beta testów budził spore kontrowersje. Mimo tego, że od testów minęło kilka miesięcy, nadal wiele osób uważa, że broń powinna zostać osłabiona.
Okazuje się, że Riot doskonale zdaje sobie sprawę z siły Operatora, natomiast zdaniem twórców Valoranta, jest to dobrze zbalansowana broń.
Riot rozważa zmiany?
Jak czytamy w najnowszych informacjach od twórców, Riot nie zgadza się ze stwierdzeniem, że Operator jest OP.
Nie zgadzamy się z nią, ale naszym zdaniem takie wrażenie czasami wynika z pozornego braku powiązania działań gracza ze skutkami działania (w przypadku agentów, którzy nie mają narzędzi pozwalających im osłonić swoją pozycję albo w inny sposób zejść z widoku). Ponadto skuteczne zwalczanie Operatora wymaga bardzo dobrej koordynacji w ramach zespołu. Rozważamy wiele możliwości, aby nieco polepszyć tę sytuację, ale wychodzimy z założenia, że Operator powinien być potężny, aby zachęcić drużynę przeciwną do zachowania czujności przy wchodzeniu na obszar, gdzie może być on w użyciu.
Riot próbował kilku różnych wersji balansu i finalnie okazało się, że najlepiej jest tak, jak obecnie. Niewykluczone jednak, że Operator w pewnym momencie przejdzie mniejsze, czy większe zmiany.
W ramach anegdoty powiemy wam, że wypróbowaliśmy już wersje gry, w których atuty Operatora nie były tak wyraźne jak dzisiaj (zwłaszcza w sytuacjach obronnych). Odkryliśmy, że jeśli drużyny nie były zmuszone do tego, aby zastanowić się, jak skutecznie przeciwdziałać lub ominąć dobrego Operatora, rozgrywka w dużym stopniu zaczęła sprowadzać się do tego, który zespół zaatakuje szybciej.
Operator jest przedmiotem naszej ciągłej kontroli stanu gry jako całości tak jak wszystkie bronie, mapy i agenci. W przyszłości może więc ulec modyfikacjom, jeśli uznamy je za konieczne. Brak zmian w tym momencie nie oznacza, że już nigdy ich nie wprowadzimy.
Twórcy na pewno przyglądają mocno statystykom, jakie posiadają poszczególne bronie. Bardzo możliwe, że tam wszystko wygląda w porządku i zdaniem deweloperów nie trzeba póki co niczego zmieniać, jeżeli chodzi o balans broni.