Balansowanie starych bohaterów nie ma sensu? Riot odpowiada i uważa, że jest zdecydowanie inaczej
Fani LoLa twierdzą, że Riot Games popełnia duży błąd w balansie postaci.
League of Legends jest grą, która ma już ponad 11 lat. Od daty premiery jest stale rozwijana, zmieniana i ulepszana. Dochodzi do tego również balans postaci, który zmienia się praktycznie co miesiąc.
Graczom nie podobają się jednak podejmowane przez deweloperów kroki i uważają, że to, co robią, jest zwyczajnie nielogiczne. Podjęty został głównie temat Xin Zhao, Shyvany i Twitcha. O co w tym wszystkim chodzi?
Złe kroki podjęte przez Riot?
Jeden z użytkowników Reddita opublikował wpis, w którym wyjaśnia, co jest według niego złe w ostatnich zmianach Xin Zhao, które możecie zobaczyć tutaj. Twierdzi, że połączenie postaci pod AD z umiejętnościami skalującymi się z AP jest nielogiczne i utrudni tylko balans. Dodatkowo podobne problemy zauważył z Shyvaną oraz z AP Twitchem, który normalnie jest ADC. Autor dodał również, że nikt nie chciał AP Twitcha i to Riot, pozwalając championowi na skalowanie się z AP, doprowadził do tego, że jest on obecnie OP.
Jej jedyną umiejętnością jest potężna AOE Nuke z 7-sekundowym czasem odnowienia. Co to za zabawny lub interaktywny zestaw?
Temat na Reddicie szybko został poparty przez resztę społeczności i po kilku godzinach od opublikowania zebrał prawie 10 000 plusów. Na dodatek wielu komentujących śmiało się, że deweloperzy chcą zmienić historię Xin Zhao i zamiast gladiatorem, będzie on magiem z drewnianym kijem do tykania wrogów.
ZOBACZ – Gracze proponują zmiany w ulcie Seraphine, który według nich jest trochę za silny
Najważniejsza jest tutaj odpowiedź jednego z pracowników Riotu – Phreak, który zainteresował się postem i postanowił wyjaśnić, jak to naprawdę jest. David Turley poinformował, że większość prac nad reworkiem bohatera nie uwzględniała przeliczników pod AP. Następnie odniósł się do pozostałych słów Redditora.
Stwierdzenie „Dosłownie nikt nie chciał grać [X komplikacją bohatera] przed pojawieniem się [X komplikacji bohatera] jest zwyczajnie głupie. Nikt nie prosił o samuraja władającego wiatrem, ale zgadnij, jaki jest najpopularniejszy bohater w grze. Jeżeli twoim argumentem jest „nikt o to nie prosił, to jest on do bani. Spróbuj ponownie.
Dodał również, że na ten moment nie widzi problemu elastyczności komplikacji, ale nie wyklucza, że może tak się kiedyś okazać. Phreak zgodził się natomiast w kwestii AP Twitcha i uznał, że ten faktycznie nie powinien być silniejszy od wersji pod AD, ale to zostanie naprawione w najbliższej aktualizacji.
Myślę, że danie opcji gry alternatywną wersją, jest dobre, ale zmuszenie do gry alternatywną wersję już nie.
Co ciekawe, David stwierdził również, ze AD Shyvana jest „zdecydowanie silniejsza” od wersji pod AP i dziwi się, że jeszcze nikt tym nie gra i nie ma w LoLu miejsca na wzmocnienie tej wersji.
Poważnie, jeżeli chcesz zagrać Shyvaną pod AD, to po prostu ją wybierz. Jest absurdalnie silna. Narzekanie, że Riot „zachęca” do AP Shyvany, jest… nie wiem.
ZOBACZ – Riot tłumaczy się z wpadki i złych statystyk, które podał graczom League of Legends
Jeżeli spojrzymy na jej statystyki, to faktycznie zauważymy, że nie jest wybitnie silna. Powyżej Platyny Win Rate Shyvany oscyluje w granicach 47%. Być może niedługo AD Shyvana faktycznie stanie się nieco bardziej popularna i jej współczynnik zwycięstw nieco podskoczy.
Podsumowując, deweloperzy na ten moment dalej będą starać się stworzyć różnorodność poprzez mieszanie obrażeń AP i AD aż do momentu, kiedy faktycznie zauważą, że jest to niezdrowe dla rozgrywki i „anomalia” nie stanie się najsilniejszą opcją.