Jak wyglądałoby połączenie Minecrafta i Terrarii? Wall of Flash w produkcji Mojangu
Charakterystyczny boss Terrarii odtworzony w Minecrafcie. Jak wygląda walka?
Zarówno Minecraft, jak i Terraria mają ogromne bazy fanów. Obie gry oferują rozgrywkę survivalową, a ich świat zbudowany jest z bloków. Mimo wielu różnic pomiędzy omawianymi produkcjami, Terraria często nazywana była Minecraftem 2D ze względu na system budowania i zdobywania surowców. Poza rzutem, tym co odróżnia gry, jest znacznie większy nacisk na walkę w produkcji studia Re-Logic.
W Terrarii można znaleźć znacznie więcej opcji opancerzenia oraz uzbrojenia, a gracz, który chce przejść grę, będzie musiał zmierzyć się z licznymi bossami. Jednym z nich jest charakterystyczny Wall of Flash – Ściana Mięcha. Ten zaś został w wyjątkowy sposób przeniesiony do Minecrafta.
Wall of Flash w Minecrafcie
Wall of Flash jest bossem, który w świetny sposób wykorzystuje charakterystyczny rzut kamery, który nie pozwala w żaden sposób ominąć nacierającej na gracza ściany. Mimo że odtworzenie tego typu przeciwnika w grze z pełnym 3D wydaje się praktycznie niemożliwe, jeden z fanów udowadnia, że da się to zrobić.
Użytkownik o nicku PLutonium273 świetnie odzwierciedlił zarówno wygląd bossa, jak i jego unikatowe ataki.
Autor przyznaje, że Wall of Flash początkowo miał mieć szerokość całego ekranu, jednak sposób, który został wykorzystany do stworzenia bossa, sprawiał, że gra zacinała komputer, kiedy stawał się on szerszy.
Miał zajmować cały ekran, ale były tak duże lagi, że…
Mimo to wydawało mi się, że 600 zawieszonych w powietrzu bloków będzie generowało więcej lagów.
Gracz do stworzenia bossa wykorzystał tylko komendy, które dostępne są w podstawowej wersji gry. W komentarzach można znaleźć wiele wypowiedzi, które zachwalają zarówno pomysł, jak i wykonanie charakterystycznego przeciwnika z Terrarii. Na uwagę zasługuje również dbałość o szczegóły, którą widać między innymi na samym początku walki, kiedy to gracz przyzywa przeciwnika, wrzucając do lawy Totem nieśmiertelności.