w

Kolejne poprawki i nowości w wersji testowej Minecrafta 21w18a. Wszystko, co trzeba wiedzieć

W nadchodzącym snapshocie można znaleźć zmiany w zainfekowanych blokach i więcej.


W ostatnich snapshotach do gry trafia zdecydowanie mniej nowości i poprawek, a Mojang skupia się raczej na eliminowaniu błędów. Taka sytuacja ma miejsce, ponieważ twórcy Minecrafta postanowili podzielić aktualizację 1.17 na dwie części (Twórcy Minecrafta postanowili podzielić aktualizację gór i jaskiń na dwie mniejsze. Co trafi do gry w 1.17?), a pierwsza z nich ma wkrótce zostać oddana w ręce graczy.

Deweloperzy podzielili się również ze społecznością kolejną paczką pozwalającą na podgląd zmian w generowaniu świata w aktualizacji 1.18.

Co zmienia snapshot 21w18a?

Bloki

  • Zainfekowane bloki
    • Teraz zamiast natychmiastowego niszczenia będą wymagały dwa razy tyle czasu co wydobycie ich niezainfekowanych odpowiedników przy użyciu kilofa.
  • Światło
    • Zmieniono teksturę bloków światła wyświetlaną w ekwipunku oraz w momencie trzymania bloku światła.

Moby

  • Kozy
    • Donośniejsze kozy będą używały swojego ataku taranowania częściej od innych kóz.

ZOBACZ – Trick w Minecraft pozwalający na łatwe zdobywanie diamentów. Działa w 88% seedów

Zmiany eksperymentalne

Wprowadzono zmiany w oficjalnych datapackach aktualizacji Caves & Cliffs, dające wcześniejszy dostęp do generowania świata, które ma trafić do Minecrafta w wersji 1.18.

  • Jaskinie
    • Rzeźbione jaskinie generują się poniżej wysokości y=0 w oceanicznych biomach.
    • Zwiększono maksymalny rozmiar rzeźbionych oraz makaronowych jaskiń, aby ułatwić przemieszczanie się po nich i zmniejszyć szansę na rozbicie się ich na fragmenty.
    • Makaronowe jaskinie nie generują się już powyżej wysokości y=30.
  • Rozłożenie rud
    • Zredukowano ilość generującej się miedzi z racji pojawiania się większych żył.
    • Większe żyły są nieco rzadsze i średnio nieco mniejsze. Są bardziej różnorodne, co oznacza, że gracze dalej mogą znaleźć ogromne żyły znane z poprzednich wersji testowych.
    • Zwiększono szansę na znalezienie surowych bloków rud w żyłach.
    • Usunięto złoża deepslate’u na wysokości powyżej y=0.
    • Zwiększono pionowy rozmiar mniejszych złóż żelaza, aby ułatwić ich szukanie w jaskiniach znajdujących się w pobliżu powierzchni.
    • Nieznacznie zmniejszono liczbę złóż żelaza o normalnym rozmiarze, z racji pojawiania się większych żył i zwiększenia rozmiaru mniejszych.

Reklama
DołączObserwuj
Więcej z Minecraft