Łuk z typowym dla trójzębu enchantem. Ciekawy pomysł jednego z graczy Minecrafta
Jak mógłby działać łuk, który zachowywałby się jak zaklęty trójząb?
Minecraft jest jedną z najpopularniejszych gier komputerowych, jakie kiedykolwiek powstały, więc nikogo nie dziwi fakt, że tak wiele lat po premierze niektórzy fani dalej wpadają na świeże i interesujące pomysły. Pomaga również fakt, że twórcy regularnie wydają aktualizacje, w których do gry trafiają nowości, a spora część społeczności zajmuje się tworzeniem modyfikacji.
Tym razem jeden z graczy postanowił sprawdzić, jak działałby łuk z zaklęciem, które nie było projektowane z myślą o tej broni. Zapożyczył enchant Loyalty, który przewidziany jest wyłącznie dla trójzębu. Jak wyglądało to, co stworzył?
Łuk z zaklęciem Loyalty
Enchant Loyalty sprawia, że trójząb chwilę po trafieniu celu wraca do tego, kto nim rzucił. Trudno jednak wyobrazić sobie takie samo działanie z łukiem. Mimo to jeden z graczy miał świetny pomysł, który postanowił wcielić w życie.
Użytkownik wycded opublikował krótki filmik, na którym pokazuje, jak działałby łuk, który posiada wspomniane wyżej zaklęcie.
Wystrzelone strzały wracają do gracza, uderzając go. Komentujący wątek gracze uznali, że jest to świetny pomysł na klątwę, która mogłaby być unikatowa dla łuku, a jeszcze inni wspomnieli, że powracająca strzała byłaby dobrą karą za nietrafienie w cel. W przypadku trafienia w przeciwnika ten mógłby zostać przyciągnięty razem z wystrzeloną strzałą.
Autor pokazał na filmiku jeszcze jedno bardzo ciekawe wykorzystanie tego konceptu. Powracający pocisk uderza go w trakcie sprintu, co nadaje mu jeszcze większej prędkości. Kosztem traconego zdrowia pozwala szybko przebyć krótki odcinek, czy nawet przeskoczyć przeszkodę, która w innym przypadku nie byłaby do pokonania bez budowania mostu.
Koncept został przyjęty naprawdę dobrze i wielu graczy chciałoby zobaczyć go w grze. Część komentujących poprosiła o publikację, jednak na ten moment paczka nie została udostępniona. Mojang raczej nie doda czegoś takiego do gry, choć niewykluczone, że niektóre przedmioty w przyszłości dostaną unikatowe klątwy.