Resource Pack do Minecrafta, który potrafi zwiększyć ilość klatek na sekundę. Jak to działa?
Tekstury do Minecrafta, które są w stanie poprawić FPSy.
Texture packi w Minecrafcie pozwalają na kompletną zmianę tego, jak gra wygląda. Ultrarealistyczne paczki w wysokiej rozdzielczości sprawiają, że gra może zatracić swój sześcienny wygląd i upodobnić się do świata realnego (Jak wygląda najbardziej realistyczny texture pack do Minecrafta, jaki powstał?).
Większa rozdzielczość tekstur wymaga jednak dość mocnego komputera. Jeden z graczy postanowił stworzyć paczkę podmieniającą tekstury na takie, które wymagają od komputera znacznie mniej niż ich podstawowe odpowiedniki.
Na jakiej zasadzie działa paczka?
Wiele tekstur w Minecrafcie jest bardziej złożonych od pojedynczego sześcianu. Spośród tych wybijających się z tego schematu można wyróżnić między innymi płot czy kocioł.
Zwyczajny blok składa się z maksymalnie sześciu ścian. W przypadku zasłonięcia jednej z nich, ilość renderowanych boków spada do nawet zera. Płot złożony jest z tej samej liczby ścian, jednak łączenie go z innymi blokami sprawia, że ta ilość bardzo szybko wzrasta – dla przykładu jest to 21 ścian przy stykaniu się z trzema blokami.
Porównując 4050 bloków do 4050 płotów złączonych ze sobą, można uzyskać wynik 1530 przeciwko 137160 ścian. W większości to właśnie ogrodzenie jest odpowiedzialne za redukcję klatek na sekundę, jednak w grze znajduje się o wiele więcej bloków, które są złożone bardziej od klasycznego sześcianu.
Od aktualizacji 1.9 tekstury łączonego płotu generowane są w nieco mniej optymalny sposób. Aktualnie obiekt składa się z podstawowego trzonu i dokładanego po każdej stronie segmentu. Wcześniej było to po prostu wiele osobnych tekstur. Zmiana pozwoliła zaoszczędzić pamięć, jednak nieco bardziej obciążyła kartę graficzną i procesor. Qwuiblington postanowił odwrócić tę zmianę. Ponadto złączył on górną i dolną część płotu i usunął słupki znajdujące się w dłuższym płocie.
Ilość wymaganych ścian jest teraz znacznie mniejsza.
Płot nie jest jednak jedynym obiektem, który jest stworzony w tak nieoptymalny sposób. Dla przykładu wspomniany wcześniej kocioł używa aż 79 ścian, a kaktus w doniczce 35.
Autor paczki postanowił uprościć wszystkie tekstury i podzielił się swoim texture packiem, filmem prezentującym jego działanie oraz listą zmienionych bloków.
Stworzone zostały dwie wersje – jedna upraszczająca tekstury bardziej, druga nieco mniej. Pobrać można je z poniższych linków, natomiast listę wszystkich zmienionych bloków można znaleźć tutaj.
Comment
byu/nowitscleanandheavy from discussion
inMinecraft